..: D1 Expressem opět jen ve špičce :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš VinšBrno — Oficiální termín změny jízdních řádů připadá sice až na 9. června 2013, České dráhy však k několika změnám přistupují právě dnes, tedy 1. února. Dnešek je díky tomu posledním dnem, kdy na svou 255 kilometrů dlouhou trasu vyrazí vlaky D1 Express Ex 575 a Ex 574. V provozu tak zůstávají v pracovní dny pouze dva páry spojů ráno z Brna do Prahy a večer opačným směrem, přičemž další dva páry jedoucí z Brna v neděli podvečer, se po příjezdu do hlavního města vracejí zpět.

Zdroj: České dráhy


RaPa Poslat mail autorovi | 1.2.2013 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
03.02.2013 (9:52)  
stoupa: ano jako ouředník jedu služebně, když mne vyšlou. Ale jako podnikatel počítám, a nechat zaměstnance 5 hodin válet se ve vlaku, aby pár hodin pracoval pro firmu, není většinou efektivní. To byl hlavně obsah poznámky.
03.02.2013 (9:19)  
stoupa
Určitě to co píšete má nějakou teoretickou logiku,ale nedá se složení cestujících takto naplánovat.Osobní železniční doprava je veřejná služba a jako každá taková, se nebude zaměřovat na určitý druh uživatelů.To je stejně jen plýtvání peněz a času dělat nějaké průzkumy,kdo půjde na vlak,nebo pojede autem...Spíše,jestli se chce někdo něčím zabývat,tak snad jen návazností jednotlivých spojů,bezpečností a kulturou cestování,ale jestli pojede někdo na jednání,nebo do školy,nebo třeba úplně někam jinam...proč tím někoho zaměstnávat?
Mimochodem,používáte omšelí výraz "šít na míru",to možná šaty ne...? Jak tady bylo už zmíněno,některé vlaky jedou poloprázdné,ale jak je možné,že třeba někdy ve vlaku musejí lide stát?O tom by měl někdo jednat a né jestli pojede kravaták,nebo babička s husou....
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.02.2013 (8:52)  
Borovička:

Ale pane, to je přeci dáno zákoníkem práce. U nás i v zahraničí téměř shodně. Čas na pracovní cestě je výkon práce a náleží dle zákona i příspěvek na stravu (diety), atp. Račte si nastudovat svá práva. (Taky si nedokážu představit, "že si zaměstnanec na pracovní cestu jede sám od sebe". Dle zákona ho zaměstanvatel vysílá.)
03.02.2013 (7:55)  
A těch 5 hodin na cestě, to bere zaměstnavatel jako pracovní dobu nebo to považuje za cestu do práce. Já si myslím, že dnes v době internetu a mobilů už takových služebních cestovatelů tolik nebude. A pokud vezu zboží tak mám auto. Dojíždějcí zaměstnanec z takové dálky je značně neefektivní. Ale znám taky, co pracují doma ale 2 dny v týdnu ve firmě.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
03.02.2013 (1:35)  
Tak já se přiznám, já D1Ex jezdím. Z Brna ráno spíše tedy Drakem (6:39), protože namítaný blbý čas dojezdu v :45 je opravdu blbý. Za deset minut se po Praze nikam nedopravím a schůzka o půl je divná :-)
Zpět mi ale vyhovuje D1Ex v pět (17:09), minulou středu byla obsazenost tak 50 %. Chápu, není to asi moc, ale jelikož to na Brno jezdí po půlhodině, viděl bych to spíš jako výhodu širší nabídky a komfort oproti třeba Strele, nebo Jeseniovi, kteří jezdí podle mne moc nacpaní.
A k té "typologii zákazníka" - mám na starosti zakázky pro naše partnery, takže jedu na obchodní jednání (obhlídku zakázky, dohodu o způsobu realizace) či výrobní poradu. Nebo jedu interně "na firmu", za svým šéfem. To jen, abych přiblížil, co takový cestující v Praze dělá :-) A podle typu spolucestujících soudím, že nejsem sám.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.02.2013 (1:15)  
Pro "Paja.butcher":

Dík, zdá se - dle Vaší zkušenosti - že se produkt strefil. Dosud ne zcela vžil, ale strefil. Neb "jednací" cestující jsou ti, kteří utekli (dík firemním, nebo firemním v os. užívání vozům) na D1, autem, nebo i busem. Takových nebylo/není moc, jako jsem já, že se už leta právě D1 rád vyhnu a spočinu v náručí vlaku. (Jistě, přednostně EC). A nyní tu je nový cílený a vítaný produkt, lze ho jistě ladit, ale vlastně láká a lahodí i tou "poloprázdností". A ono se to mezi "jednacími" cestujícími rozkecá, nebojme. :-) Protože pak bychom si museli definovat ("zaškatulkovat") i toho "většinového" zákazníka - a ani to není jednoznačné.

Ty České Budějice nezatracuji. Je mi jasné, že mají časově nejhorší dostupnost Prahy ze všech původních českých krajských měst (po kolejích i silnici). A taky nejnižší potenciál. Proto a jen proto pro ně "nehlasuji" jako pro prioritu prvého řádu. Krom ze směru Brno, zrychlení z Plzně, Hradubicka a Ústí se mi jeví důležitější.
03.02.2013 (0:26)  
Jako cestující jsem byl s D1E naprosto spokojen, je to ideální spojení Brna a Prahy. Jedete tam skoro sami :-), navíc žádné stavění V Třebové, Kolíně. A ještě tím nejlepším co ČD mají. Produkt zajímavý. Ale možná právě v tom zacílení na "jednací" zákazníky jak píše stoupa bude problém. D1E totiž jezdí v naprosto nevhodné časy pro "většinového" cestujícího. Zdaleka nejvíc by se D1E užil v neděli večer z Brna, ten zavedli (byť po proluce), ale stejně jezdí poměrně brzy. Naopak nedělní EC jsou našlapaná k prasknutí (hlavně stavějící v ČT, tam se i stojí v chodbičkách) a myslím, že lidi jedoucí až do Prahy by dokázali D1E ocenit právě v těchto špičkách.
Na druhou stranu pokud si ČD nechali ujet vlak a přepustili tak velkou část trhu SA těžko teď zákazníky vábit zpátky, ať už prémiovými spoji nebo křivením trhu (ČD PROMO).
A dodal bych pro stoupu : ten úsek na ČB bych tak neodepisoval, tam naopak je potenciál pro dráhu, dálnice nestojí a v dohledné době stát nebude, autobusů jezdí minimum. Tady vlak může bodovat (ne však soupravy B249 a jízdní dobou 3 hodiny u 173 km cesty, navíc plná ceníková cena)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.02.2013 (22:32)  
Vážená paní petro sismilichova,

D1 Expres je komerční produkt, který nabízí alternativu k osobní dopravě po D1 v pracovní dny. Pak je vhodné si říci, kdo hlavně má možnost volby a potřebu cestovat specificky spojem, který (z pohledu z Brna) jede ráno tam a večer zpět. A tuto skupinu potenciálních zájemců je vhodné si nějak definovat. Ano, jsou to ti, kteří jedou na pracovní cestu do města na opačném konci trasy, a zároveň ti, kteří mají nejširší možnost - právo volby. Lidé, zaměstnanci v postavení (dříve nazývaní technicko-hospodářští) pracovníků řešících a projednávajících náležitosti zajímající jejich zaměstnavatele a jeho obchodní partnery, orgány státní správy nevyjímaje. Nemyslím, že by toto bylo "škatulkování" a priori. Ale chci-li ušít produkt na míru, měl bych si stanovit nějaký definiční obor. Prvoplánově to nejsou študáci (jezdí otoč jednou týdně, potažmo na zkoušku), nejsou to školní výletníci (někdy až jednou do roka), zřídka v pracovní den návštěva příbuzných. Pak tedy přidejme do "škatulky" v pondělí ty důchodce do ZOO za korunu. :-) A tuto definovanou "škatulku" pak je třeba vhodně marketingově oslovit.

Jednání (služební, obchodní, správní) je výkon práce jako každý jiný, začíná ve stanovenou/sjednanou dobu a mnohdy bývá pracovní nasazení intenzivnější, než v hodinách, kdy explicitně jednání neprobíhá. Za dobu mé praxe v ČR a v mém oboru nejčetnější byla jednání právě mezi firmami a institucemi sídlícími v Brně, nebo Praze. Dnes už neexistující "Kolbenku" jsem použil jako příklad výkonu práce stále na stejném pracovišti, kdy návoz zaměstnanců má charakter dopravy městské a příměstské. (I když dnes denně přímo za prací do Prahy dojíždí lidé ze vzdálenosti i 100 km, druhdy tak max. 50 km, ale ne z Brna - tj. cca 200 km po dálnici, 255 km po kolejích).
02.02.2013 (21:37)  
stoupa....Vy ty lidi tak škatulkujete,myslíte, že se jezdí na nějaká jednání..,taková klišé,co si pod tím představujete,nebo myslíte že mluvíte moderně...? Potřebují dobré a časté spojení především studenti,školní výlety,třeba důchodci,co jedou v pondělí do Prahy do zoo,kdy to mají za korunu...,návštěva a setkání přátel a příbuzných atd. ale jednání...? Asi ne..To spíše do té "Kolbenky",ale pracovat,makat,ne jednat...
02.02.2013 (20:05)  
Martin Jarath: A ještě lepší by bylo vést jednou za dvě hodiny patnáctivozovou soupravu?

Otázkou je jestli ji naplníte. Tedy jestli odvezete stejně|méně|více lidí než ve dvou sedmivozových soupravách po hodině.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko