..: D1 Expressem opět jen ve špičce :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš VinšBrno — Oficiální termín změny jízdních řádů připadá sice až na 9. června 2013, České dráhy však k několika změnám přistupují právě dnes, tedy 1. února. Dnešek je díky tomu posledním dnem, kdy na svou 255 kilometrů dlouhou trasu vyrazí vlaky D1 Express Ex 575 a Ex 574. V provozu tak zůstávají v pracovní dny pouze dva páry spojů ráno z Brna do Prahy a večer opačným směrem, přičemž další dva páry jedoucí z Brna v neděli podvečer, se po příjezdu do hlavního města vracejí zpět.

Zdroj: České dráhy


RaPa Poslat mail autorovi | 1.2.2013 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
04.02.2013 (12:04)  
tarten: Až se konečně naplní D1ex lidmi a dokonc s notebookama, co si tam nebudou pouštět stupidní filmy, ale pracovat, budu vám ty řečičky věřit.
registrovaný uživatel tarten 
04.02.2013 (11:10)  
stoupa: Ano, ale ta obecně známá rovnice platí pro všechny vlaky, nejen pro D1Ex

Mělo by se podle mě přitlačit na myšlenku, která se už objevila, totiž na "integraci" expresů s taxíkama - přinejmenším na pražské straně. Ono je to takové jakoby nic (taxíky existují už dávno), ale svým způsobem to cestu pro některé lidi zjednodušuje.

Zajímalo by mě také, jak dlouho se ta D1 vlastně bude rozhrabávat. Až se dostaví za 2-3 roky Úvaly, čekám zrychlení aspoň o čtvrthodinu, tady i na Ostravu.

Borovička: jo bezva obchodní finta - jezdit pár let prázdnej, abych pak ulovil něco cestujících na pár let při reko dálnice.

Vážně? Silnice jsou na tom tak bídně? Já měl za to, že to sklouzlo jen teď do března.

Borovička: Ale jako podnikatel počítám, a nechat zaměstnance 5 hodin válet se ve vlaku, aby pár hodin pracoval pro firmu, není většinou efektivní.

Tak vás bych jako zaměstnavatele nechtěl, když lidi určené k sjednávání kšeftů v jiném městě nejste schopen vybavit notebookem, a kdo ví jestli telefonem. To by si můj zaměstnavatel dovolit nemohl. A notebook na volantu jak známo k bezpečnosti příliš nepřispívá. :-)
04.02.2013 (10:14)  
ad Zlámalík zapomněl jste počítat amortizaci, dálniční známku a další .. jinak kdybyste jel za 6 l/100 km, x 35, tak jste na 210 Kč, tudíž cesta do Brna vychází min. na 400 + amortizace /cca 5-10 Kč/km dle auta/.
04.02.2013 (10:12)  
ad paja.butcher , borovička a další - a jsme tam, kde jsme byli - Wien Salzburg - 300 km za 2:22, Praha Brno 199 km za 2:35.
k tomu návyky lidí, kteří za vrchol svojí svobody považují,všude se trmácet autem. prostě postkomunistický způsob uvažování.
škoda také je, že ty D1 expresy nejezdí i opačně, tj. odpoledne z Brna.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.02.2013 (8:20)  
A Borovička, 4.2.2013 - v 07:23:

Ano, ale ta obecně známá rovnice platí pro všechny vlaky, nejen pro D1Ex
04.02.2013 (7:23)  
Výhoda D1ex proti autu na D1 ovšem končí, pokud nebydlím a nemám cíl u nádraží nebo v dobré a rychlé dostupnosti mhd. Pokud jedu ze satelitu do satelitu, tak už je auto o dost vhodnější.
04.02.2013 (1:06)  
Souhlasím s názorem, že D1E je podstatně lepší způsob cesty než autem do Prahy (pokud člověk nejezdí v Superbu levým pruhem 200 v kuse). V dobrém autě je jistě taky pohodlí, ale těžko na D1. Ve vlaku kde máte bistro, noviny, wifi (a relativně funkční) a klid (tiché oddíly) je pro mě cesta podstatně zajímavější, i cenově (zvlášť když ČD konečně začali myslet i na majitele IN50).
Ale u důvodů, proč zatím jezdí prázdný si myslím, že hraje významnou roli ne tak fakt, že D1 pořád není rozkopaná, ale spíš setrvačnost návyků cestujících. A proto je myslím důležité vydržet a třeba cestující i lákat nějakou promo nabídkou (smůla je, že maximum ČD je zatím jen vyrovnání se SA). Zároveň je škoda, že D1E, když nikde nestaví a tahá ho 380, nenabízí znatelnější zrychlení cesty. Ne že by takhle byla pomalá, ale reklamě by to pomohlo.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
03.02.2013 (21:18)  
Borovička 03.02.2013 (7:55): ano, je to na zváženou. Když pojedu z Brna autem, budu tam za max. 2 hodiny. Ovšem po D1, což není zrovna "v pohodě", přičemž ráno je o něco lepší, než nervní návrat odpoledne/v podvečer. Cena spotřebované nafty (pokud jedu sám) taky bude vyšší, než 2x 200 Kč, co platím za vlak.
Takže vlak mi dává pohodu na cestě (mám-li čas, stojí mi to za ranní vstávání a nespěchám odpoledne) a firmě úsporu nákladů (ale nejsem do toho nucený).
Moje mzda? Bez ohledu na pracovní dobu, my na hodinovku nehrajeme. Pokud se daří, jsou pak slušné prémie :-)
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
03.02.2013 (20:38)  
Borovička - já si to nevymýšlím, ale mám to vyzkoušeno a odsledováno. Od zavedení D1 Ex až do počátku platnosti současného GVD jsem jel z Kojetína do Prahy kombinací R730 / Ex578 až na asi 2 výjimky každý týden, a to vždy minimálně jednou, obvykle však 2x. D1 Ex mi v Brně ani jednou neujel, a cca ve 2/3 případů dojel do Prahy s náskokem.

Naopak když si vezmu dvouměsíční období předtím + ty jízdy, kdy jsem jel pouze do Cerhenic, a tedy musel využít cestu přes Olomouc, se mi stalo odhadem 10x, možná i vícekrát, že jsem Zlínským expresem, anebo Ex Hutník docestoval se zpožděním v řádech desítek minut, anebo mi Hutník v Olomouci ujel kvůli zpoždění rychlíku Břeclav - Olomouc.
Porovnání komfortu spojů na obou ramenech zde snad ani není třeba uvádět.

Bohužel v tomto GVD, kdy R730 začal mívat zpoždění a Ex578 v Brně nečeká, jsem se raději vrátil k původnímu ježdění Zlínským expresem přes Olomouc - ale cestu přes Brno mám raději...

Výluky u Chocně bych do toho nemotal, ty ovlivní jak spoje jedoucí "vrchem", tak "spodkem", to s řešenými spoji nijak nesouvisí...
03.02.2013 (20:37)  
C.M.Burns: A Vy myslíte, že při reko D1 se vlak stane rychlejším a spolehlivějším prostředkem, než auto? Sorry, ale na to dojíždím do Prahy už moc dlouho (9. rok), abych tomu mohl věřit.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko