..: Česká televize uvádí nový cyklus o železnici :..

Nový cyklus České televize Tajemství železnic, foto: Česká televize Praha — Poslední lednovou sobotu se na Dvojce České televize představil nový cyklus o železnici nazvaný Tajemství železnic. Pořadem provází známý herec a moderátor Martin Dejdar, se kterým se v každém z celkem devíti dílů vydáme na zajímavá místa, kde se psaly železniční dějiny. V tom prvním, který nese název Osudným tunelem Jana Pernera, navštívíme nejen východočeskou Choceň, jak již název napovídá, ale i zrušené nádraží Chrast u Chrudimi město; podíváme se na místo největší železniční tragédie u Stéblové i do podzemí dělostřelecké tvrze Bouda.

Příště nás čeká Praha

M 262.056 - Praha-Jinonice, foto: Láďa Mlynařík Druhý díl, který Česká televize odvysílá v sobotu 2. února, nás zavede do stověžaté Prahy. Její prohlídku začneme na hlavním nádraží, odkud se přesuneme na již neexistující nádraží těšnovské. Nebude chybět ani projížďka po Pražském Semmeringu a dozvíme se i zajímavé informace o Negrelliho viaduktu či mostu Inteligence.

Dalo by se říci, že cyklus Tajemství železnic po více než tříleté odmlce navazuje na pořad Svět na kolejích, který kromě historických pohledů přinášel i aktuality z českých kolejí. O ty však nepřijdeme, pokud si naladíme videomagazín POZOR VLAK z dílny AŽD Praha.

Na závěr zbývá dodat jen: „I cesta může být cíl“, jak zpívá Mňága a Žďorp v písni, která se stala znělkou Tajemství železnic. Doufejme, že si tento cyklus své diváky najde a že se dočkáme i dalších pokračování.

Zdroj: Česká televize - Tajemství železnic


RaPa Poslat mail autorovi | 27.1.2013 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


29.01.2013 (7:26)  
Také samozřejmě patří moje poděkování autorovi tohoto článečku za "upozornění" na nový pořad. Bez něj a ŽP bych o něm ani nevěděl :)
29.01.2013 (7:24)  
První díl vypadá celkem slibně, ale též se přikláním k názoru, že Martin Dejdar se na moderování pořadu s touto tématikou moc nehodí, nicméně mám ho jako herce rád. Každopádně mě tento pořad už po prvním dílu dostal, těším se, jak už tu někdo psal, na díl o Praze.
registrovaný uživatel mardamaryn  mail  
28.01.2013 (21:58)  
Též souhlasím s názorem - vypravci17 - Václav Žmolík by byl ideálním průvodcem tohoto pořadu, tak jako před léty vysílaného Světa na kolejích, který pak po létech skončil. Tento průvodce vždy uměl dodat pořadu tu správnou šťávu a historický šmrnc. Ale zas velké plus, že se ČT vrací k pořadům o železnici.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
28.01.2013 (18:01)  
Ten "gýbel pšonsky" byla jediná slabina, jinak celkem koukatelného pořadu.A na Prahu se těším zvlášť.
28.01.2013 (11:08)  
Pořad je docela pěkně udělaný, Dejdar mě bohužel provázením pořadu nenadchl (jedině z reportáže z Chrasti odkud pochází), p. Žmolík by se k tématu železnice hodil víc.
28.01.2013 (10:41)  
Určitě tam nikdy nejely? Minimálně polský mašiny se tam v čele Bymáků občas potkat nechaly.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
28.01.2013 (8:46)  
Na jednom záběru je vidět, jak nastupuje do jednotky EN57 v barevném schématu Dolnego Śląska (Dolnoslezského vojvodství), takže to bude ono. Každopádně dřevolínem by do Stéblové nedojel :o)
registrovaný uživatel Lkprak 
28.01.2013 (0:09)  
Myslím, že to byla polská elektrická jednotka EN57. Jinak jako pořad se mi docela líbil.
28.01.2013 (0:05)  
Mohu se zeptat, v jakém voze to Dejdar sedí po cestě do Stéblové? Nemohu to nějak najít mezi vozy, co jsou v provozu.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko