(Aktualizace 5. 12. 2012) Zabrze — DB Schenker Rail Polska podepsala smlouvu na nákup 23 nových lokomotiv Siemens Vectron, přičemž půjde o prvního dopravce v Polsku vlastnícího tyto lokomotivy. Dodávky lokomotiv začnou v nejbližších týdnech a potrvají až do roku 2015. Objednána je jednosystémová stejnosměrná varianta. S nákupem 23 nových lokomotiv bude mít DB Schenker Rail Polska moderní a efektivní flotilu elektrických vozidel, díky čemuž bude naše postavení na polském trhu železniční dopravy mnohem silnější. Tyto lokomotivy pozdvihnou úroveň a kvalitu námi nabízených služeb na vyšší úroveň a umožní nám dostat se ještě blíže k našemu cíli, což je poskytování prémiových služeb říká prezident společnosti Christian Schreyer. Součástí kontraktu je opce na dalších 13 exemplářů. Jedná se už o třetího zákazníka kupujícího Vectrony. Railpool převzal v listopadu první z 6 strojů. Dva stroje pak objednal italský dopravce FuoriMuro.
Zdroj: Rynek kolejowy, railcolor.net
ad1 - neumí náhodou Vectron pojmout do sebe další část výzbroje právě až během provozu, tedy že by sis jí koupil stejnosměrnou a časem dle potřeby rozšířil o střídavou část? A jen pro info - v Polsku jezdí několik (tuším že 10) ES64F4 ve vlastnictví MRCE a taky pouze stejnosměrných.
:-) Nechceš doufám naznačit, že sofistikované (mnohdy kruté - a nejen) nákupní podmínky mohou mít i výhody - tedy pokud by na našich (dosud nekompatibilních) kolejích řádila jejich dceřiná společnost?!? :-)
- všechny musí být dodané do roku 2015
- nakupuje se 23, ale je tam opce na dalších 13
- náhradní díly mají být dostupné do 24 hodin
Takže bych za tím viděl koordinaci nákupní politiky na úrovni DB Konzernu.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=4478&action=dview
Jestli to nebude tím, že DB Schenker Rail Polska jsou Poláci asi do té míry jako prezident Hyundai Nošovice Kim Jun-Ha je Moravák :o)
1. S těmito lokomotivami se asi nepočítá do zahraničí, budou k vidění maximálně v severní půlce ČR - jsou totiž určeny jen pro 3kV (aspoň podle http://inforail.pl/text.php?from=main&id=51680).
2. Proč Poláci nedali přednost ZNLE Gliwice? Ten má už přece čtyř- i sestinápravovou lokomotivu.
Nepůjde, tyto lokomotivy již využívali dopravci PKP Intercity a ITL Polska.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.