..: Konference k obnově a využívání nádraží :..

Praha Těšnov, foto: Ivo ŠtechaPraha — Pátý ročník mezioborové konference PROPAMÁTKY proběhne v úterý 13. listopadu v kulturním sále pražského hlavního nádraží. Program bude věnován obnově a využívání historických nádražních budov. Ať už ztratily zcela svůj účel nebo nenaplňují dnešní potřeby, jsme v posledních letech svědky široké diskuse a řady diskutabilních rozhodnutí v otázce jejich památkové ochrany a budoucího využití. Naši čtenáři jistě už znají kauzy nádraží Praha-Těšnov, nákladového nádraží Žižkov, Ústí nad Orlicí, Brno hl.n. nebo Havířov. Komunikace ze strany vlastníků i ohlasy jasně ukazují, že veřejná diskuse na toto téma není uzavřena. Cílem konference je ukázat především domácí zkušenosti a dobré příklady obnovy a vhodného využití. Doprovodným programem konference bude projížďka zvláštním vlakem, při které budou představena vybraná pražská nádraží. Na akci se ještě můžete přihlásit, do 31. října s výraznou slevou.

ŽelPage je mediálním partnerem konference.

Zdroj: webové stránky konference, Jaká je budoucnost starých nádraží?


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 26.10.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
27.10.2012 (21:16)  
ad reklamy: no buďme praktičtí, čím víc se vydělá na těch reklamách, tím víc bude na rekonstrukci...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.10.2012 (20:54)  
Pro Ondřej Fejfar:

Ten Vyšehrad je hezký, ale ne unikátní a pro osobní dopravu mimo provoz hóóódně pětiletek - a nechybí. Spíš mně mrzí velkoplošné reklamy hyzdící památkově chráněnou Fantovu budovu.
27.10.2012 (20:23)  
Tak cose týče Pražských nádraží jejich historické hodnoty a jejich využití je promě nejvýbušnější kauza a osud nádraží Praha - Vyšehrad. Kapitolou samo prosebe je otázka obnovení vlakové zastávky na místě kde to bívalo? Tam vadí že toje v oblouku. Nebo nově u Ostrčilova náměstí? Vlaková zastávka bi se zde hodila ale její vybudování je zatim v nedohlednu. Těmito místy jezdim dnes a denně do práce.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.10.2012 (17:34)  
To je fakt théma výbušný, jak zapařenej dynamit. Bez ohledu na obec, město, a historické období. Stačí, když si vzpomenu na Denisovo nádraží (Těšnov), jeho mohutnou a krásnou vstupní halu, a pak sypaná nástupiště a připusťme problematické zaústění vztažmo k jiným nádražím (a v době zániku i po léta připravovanému Novému spojení). Pragmaticky problém = nahradit a nechat zaniknout, historická hodnota "brány" - ano, ale kdo to bude udržovat a tu údržbu platit. Co profese, nebo historické rodinné zkušenosti, to jiný pohled.

Pokud jde o Brno, plný souhlas s p. J. Kocourkem.
26.10.2012 (19:18)  
Nádraží Kerhartice a Brno hl. jsou dva zcela odlišné případy.
Tipuji, že obyvatelé Ústí nad Orlicí budou budou mnohem raději docházet na vlak "na město" nežli za řeku do sousedních Kerhartic.
V Brně? Na přestavěné nákladní Dolní nádraží se bude z většiny města dojíždět s přestupem. A těch 150 milionů na obsluhu Dolního (což jsou peníze pro kontiunální obnovu celého trolejbusového parku) bude muset DPMB někde najít. Nejspíš v kapsách cestujících, neb městská kasa dáti nechce a zdražení šalinkaret není zrovna populární. A 86% účastníků referenda se vyslovilo proti přesunu hlavního nádraží.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko