Praha — Pátý ročník mezioborové konference PROPAMÁTKY proběhne v úterý 13. listopadu v kulturním sále pražského hlavního nádraží. Program bude věnován obnově a využívání historických nádražních budov. Ať už ztratily zcela svůj účel nebo nenaplňují dnešní potřeby, jsme v posledních letech svědky široké diskuse a řady diskutabilních rozhodnutí v otázce jejich památkové ochrany a budoucího využití. Naši čtenáři jistě už znají kauzy nádraží Praha-Těšnov, nákladového nádraží Žižkov, Ústí nad Orlicí, Brno hl.n. nebo Havířov. Komunikace ze strany vlastníků i ohlasy jasně ukazují, že veřejná diskuse na toto téma není uzavřena. Cílem konference je ukázat především domácí zkušenosti a dobré příklady obnovy a vhodného využití. Doprovodným programem konference bude projížďka zvláštním vlakem, při které budou představena vybraná pražská nádraží. Na akci se ještě můžete přihlásit, do 31. října s výraznou slevou.
ŽelPage je mediálním partnerem konference.
Zdroj: webové stránky konference, Jaká je budoucnost starých nádraží?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ten Vyšehrad je hezký, ale ne unikátní a pro osobní dopravu mimo provoz hóóódně pětiletek - a nechybí. Spíš mně mrzí velkoplošné reklamy hyzdící památkově chráněnou Fantovu budovu.
Pokud jde o Brno, plný souhlas s p. J. Kocourkem.
Tipuji, že obyvatelé Ústí nad Orlicí budou budou mnohem raději docházet na vlak "na město" nežli za řeku do sousedních Kerhartic.
V Brně? Na přestavěné nákladní Dolní nádraží se bude z většiny města dojíždět s přestupem. A těch 150 milionů na obsluhu Dolního (což jsou peníze pro kontiunální obnovu celého trolejbusového parku) bude muset DPMB někde najít. Nejspíš v kapsách cestujících, neb městská kasa dáti nechce a zdražení šalinkaret není zrovna populární. A 86% účastníků referenda se vyslovilo proti přesunu hlavního nádraží.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.