Praha — Pátý ročník mezioborové konference PROPAMÁTKY proběhne v úterý 13. listopadu v kulturním sále pražského hlavního nádraží. Program bude věnován obnově a využívání historických nádražních budov. Ať už ztratily zcela svůj účel nebo nenaplňují dnešní potřeby, jsme v posledních letech svědky široké diskuse a řady diskutabilních rozhodnutí v otázce jejich památkové ochrany a budoucího využití. Naši čtenáři jistě už znají kauzy nádraží Praha-Těšnov, nákladového nádraží Žižkov, Ústí nad Orlicí, Brno hl.n. nebo Havířov. Komunikace ze strany vlastníků i ohlasy jasně ukazují, že veřejná diskuse na toto téma není uzavřena. Cílem konference je ukázat především domácí zkušenosti a dobré příklady obnovy a vhodného využití. Doprovodným programem konference bude projížďka zvláštním vlakem, při které budou představena vybraná pražská nádraží. Na akci se ještě můžete přihlásit, do 31. října s výraznou slevou.
ŽelPage je mediálním partnerem konference.
Zdroj: webové stránky konference, Jaká je budoucnost starých nádraží?
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.infrastructurist.com/2009/06/22/11-beautiful-train-stations-that-fell-to-the-wrecking-ball/
Dodnes je na fakulte architektury predmet "zhoubnost falesnych historismu" a dodnes sni tamni moderniste svuj sen o reasanaci eklektickeho Josefova. Nezapomenme - pad "komunismu" mohl odvanout zavile Stalinisticke bolseviky a ruzne gulasove normalisatory, avantgarda je ale parasit, ktery se znova a znova uchyti.
Ohledně zastávky Vyšehrad - rekonstrukce starého nádraží jak víme je nákladná - raději to nechají spadnout. Víme, jak je budova krásná a taky víme, že by si zasloužila zachování.
Záměrem této zastávky je poskytnout cestujícím rychlí a pohodlný přestup na tramvaje. Pokud by někdo chctěl ze starého nádraží na 18ku, tak to má daleko na vítoň. Zastávka zbudovaná na prostoru nadjezdu nad cyklotrasou a souběžně s tím i modernizace tramvajových zastávek umožní rychlý přestup cestujících z tramvaje na vlak a nopak. Pokud pojedu z Pankráce na Smíchov, už nemusím do Krče a na Pivovar a zpět na Smíchov.. můžu v klidu na 18ku, a šup na vlak.. Na smíchově přeskok na R směr Plzeň - to by bylo fajn. :-)
Další věc - rozmělní se tak počet cestujících na Smíchově - na druhou stranu vzniknou komplkace v provozu.. už tak ucpané trati a pomalé jízdě přez vijadukt dojde k dalšímu zpomalení dopravy. Trať mezi Smíchovem a hl. n. bude ještě problematičtější najít vhodné časy pro jednotlivé vlaky. Jezdí tu i něco pár vlaků NEx a Mn.. z Vršovic .. ty se tam taky musí vejít..
Místo na 4tou tratovou kolej, která by toto vše vyřešila tam už není. :-(
Vyšehrad - (už jsem psal) - pro Vinohrady nevhodný (velký kopec), Nádr. Smíchov má přimé propojení na Metro B i ostatní MHD. Potenciál Nuslí, nebo Výtoni přilehlé části Nového Města - to zvládne MHD převést na jiná nádraží.
Ondřej Fejfar: nedalo by se s tím jazykem něco dělat? Třeba najmout si korektora?
Musím si vzít volno v práci, zaplatit a záruka toho, že se dozvím něco nového je kde? :-////
Potřebujete vybrat na zaplacení řečníka? Nebo jde o obranu aby nebyl sál plný lidí?
škoda - a tolik bych se rád zůčastnil..
Vyšehrad sice možná nikomu nechybí ale hyzdí daný místo a jeho okolí. A podlemě toje jeden z odstrašujíchích příkladů jak zacházíme s historickejma budovama/památkama a to nejen nádražníma. Unás nemáme jen mediálně známou Kyselku ale ale i spostu historickej oběktů onich se nepíše a tudíž onich skoro nikdo ani neví. A památková ochrana ne vždy zaručí že to nenechá vlatník rozpadnout. Další je smsluplné využítí nechukčního nádraží. A Vyšehrad je podlemého téma k diskuzi. Protože tady to uslo cose týče zájmu veřejnosti a médií a asi se čeká až seto definitivně celí rozpadne.
A cose týče reklanních plakátů na nějaká historické budově a podobně mi taky vadí teda pokud se ztoho neplatí oprava/rekonstrukce daného oběktu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.