..: Konference k obnově a využívání nádraží :..

Praha Těšnov, foto: Ivo ŠtechaPraha — Pátý ročník mezioborové konference PROPAMÁTKY proběhne v úterý 13. listopadu v kulturním sále pražského hlavního nádraží. Program bude věnován obnově a využívání historických nádražních budov. Ať už ztratily zcela svůj účel nebo nenaplňují dnešní potřeby, jsme v posledních letech svědky široké diskuse a řady diskutabilních rozhodnutí v otázce jejich památkové ochrany a budoucího využití. Naši čtenáři jistě už znají kauzy nádraží Praha-Těšnov, nákladového nádraží Žižkov, Ústí nad Orlicí, Brno hl.n. nebo Havířov. Komunikace ze strany vlastníků i ohlasy jasně ukazují, že veřejná diskuse na toto téma není uzavřena. Cílem konference je ukázat především domácí zkušenosti a dobré příklady obnovy a vhodného využití. Doprovodným programem konference bude projížďka zvláštním vlakem, při které budou představena vybraná pražská nádraží. Na akci se ještě můžete přihlásit, do 31. října s výraznou slevou.

ŽelPage je mediálním partnerem konference.

Zdroj: webové stránky konference, Jaká je budoucnost starých nádraží?


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 26.10.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
31.10.2012 (6:54)  
Astartothe, gůgl by ho našel, ale obsah není, portál nejspíš udělal pápá
http://www.infrastructurist.com/2009/06/22/11-beautiful-train-stations-that-fell-to-the-wrecking-ball/
30.10.2012 (23:10)  
Zboreni Tesnova nebyla zadna zrudnost specialne komunismu, bylo to vyjadreni ducha modernismu, Corbuissierismu a slunecni avantgardy. Podobne demolice nenavideneho historismu 19. stol. probihaly i na zapade i v USA. Donedavna byl na webu infrasturists dostupny clanek "11 beautiful stations fallen to demolition ball", ale uz ho google nenajde. Asi moderniste zapracovali.
Dodnes je na fakulte architektury predmet "zhoubnost falesnych historismu" a dodnes sni tamni moderniste svuj sen o reasanaci eklektickeho Josefova. Nezapomenme - pad "komunismu" mohl odvanout zavile Stalinisticke bolseviky a ruzne gulasove normalisatory, avantgarda je ale parasit, ktery se znova a znova uchyti.
30.10.2012 (13:33)  
ad František
Ohledně zastávky Vyšehrad - rekonstrukce starého nádraží jak víme je nákladná - raději to nechají spadnout. Víme, jak je budova krásná a taky víme, že by si zasloužila zachování.
Záměrem této zastávky je poskytnout cestujícím rychlí a pohodlný přestup na tramvaje. Pokud by někdo chctěl ze starého nádraží na 18ku, tak to má daleko na vítoň. Zastávka zbudovaná na prostoru nadjezdu nad cyklotrasou a souběžně s tím i modernizace tramvajových zastávek umožní rychlý přestup cestujících z tramvaje na vlak a nopak. Pokud pojedu z Pankráce na Smíchov, už nemusím do Krče a na Pivovar a zpět na Smíchov.. můžu v klidu na 18ku, a šup na vlak.. Na smíchově přeskok na R směr Plzeň - to by bylo fajn. :-)
Další věc - rozmělní se tak počet cestujících na Smíchově - na druhou stranu vzniknou komplkace v provozu.. už tak ucpané trati a pomalé jízdě přez vijadukt dojde k dalšímu zpomalení dopravy. Trať mezi Smíchovem a hl. n. bude ještě problematičtější najít vhodné časy pro jednotlivé vlaky. Jezdí tu i něco pár vlaků NEx a Mn.. z Vršovic .. ty se tam taky musí vejít..


Místo na 4tou tratovou kolej, která by toto vše vyřešila tam už není. :-(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.10.2012 (7:40)  
Pro Frantisek:

Vyšehrad - (už jsem psal) - pro Vinohrady nevhodný (velký kopec), Nádr. Smíchov má přimé propojení na Metro B i ostatní MHD. Potenciál Nuslí, nebo Výtoni přilehlé části Nového Města - to zvládne MHD převést na jiná nádraží.
30.10.2012 (7:14)  
Když už se tu načal Vyšehrad, on nechybí? A proč se tedy plánuje zastávka někde mezi Výtoní a Ostrčilovým náměstím? Co takhle dojížďka od jihozápadu (Beroun, Řevnice...) na Albertov, přestup na tramvaje do okolí? Proč vznikl nápad Nového spojení 2 s podzemní stanicí Albertov, poněkud něšťastně umístěnou zrovna od směru, kde se to hodilo, ale kde je i spojení tramvají, zatímco od Smíchova zase nabízí jen spojení podobné metru B? Nechybí, protože ji dnes nikdo, když neexistuje, nevyužívá?
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
30.10.2012 (2:00)  
A to to ani neni moc drahý, už jsem taky byl na několikadenní konferenci (v ČR!) kde byl konferenční poplatek 10 000 Kč (a to byl ten nejlevnější, pro studenty!)
registrovaný uživatel Keprt 
29.10.2012 (8:41)  
vikititor: za konference a semináře se platí běžně, ono totiž jejich uspořádání něco stojí. A podrž se, na opravdových konferencích platí i řečníci, za to, že tam můžou něco prezentovat. Samozřejmě volba účast/neúčast je každého věc, na základě vlastního posouzení přínosnosti oné akce.

Ondřej Fejfar: nedalo by se s tím jazykem něco dělat? Třeba najmout si korektora?
29.10.2012 (8:25)  
proč za to mám platit???? to mi příjde na hlavu postavené. Kdo tam jako půjde?

Musím si vzít volno v práci, zaplatit a záruka toho, že se dozvím něco nového je kde? :-////

Potřebujete vybrat na zaplacení řečníka? Nebo jde o obranu aby nebyl sál plný lidí?

škoda - a tolik bych se rád zůčastnil..
27.10.2012 (21:23)  
Prostě reklami na historickej oběktech nejen budovách jsou diskutabilní. Sice vydělávaj majiteli na ůdržbu ale zase ji hyzdí. Pokud seto náhodou neudělá nějak vkusně. Spíš reklamu co vydělává na probíhající opravu/rekonstrukci. Anejí třeba zakrejt neutěšejej stav oběktu. Teda pokud to tim nevydělává na nápravu tj opravu/rekonstrukci.
27.10.2012 (21:18)  
Pro stoupa:

Vyšehrad sice možná nikomu nechybí ale hyzdí daný místo a jeho okolí. A podlemě toje jeden z odstrašujíchích příkladů jak zacházíme s historickejma budovama/památkama a to nejen nádražníma. Unás nemáme jen mediálně známou Kyselku ale ale i spostu historickej oběktů onich se nepíše a tudíž onich skoro nikdo ani neví. A památková ochrana ne vždy zaručí že to nenechá vlatník rozpadnout. Další je smsluplné využítí nechukčního nádraží. A Vyšehrad je podlemého téma k diskuzi. Protože tady to uslo cose týče zájmu veřejnosti a médií a asi se čeká až seto definitivně celí rozpadne.
A cose týče reklanních plakátů na nějaká historické budově a podobně mi taky vadí teda pokud se ztoho neplatí oprava/rekonstrukce daného oběktu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko