..: Pesa má na dosah zajímavý kontrakt :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Berlín — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost Pesa Bydgoszcz, má našlápnuto k dalšímu úspěchu a připravuje několik novinek ve svém portfoliu. Tiskový mluvčí společnosti Michał Żurowski potvrdil polskému magazínu Rynek Kolejowy, že Pesa je před podepsáním jednoho z vůbec největších kontraktů celé své historie. Pravděpodobně na nadcházejícím mezinárodním dopravním veletrhu InnoTrans, který se koná koncem září v Berlíně, tak dojde k podepsání rámcové smlouvy s německými drahami Deutsche Bahn na dodávky motorových jednotek pro regionální dopravu. Typ souprav tiskoý mluvčí neupřesnil, dá se však předpokládat, že půjde o dodávky nejnovější generace motorových jednotek řady LINK. Přesný objem zakázky nebyl upřesněn, ale Michał Żurowski prozradil, že tato zakázka bude srovnatelná s dodávkou 186 tramvají pro Varšavu, v hodnotě v přepočtu zhruba 9 miliard korun. Jen pro představu, tato částka odpovídá více než 130 kusům souprav LINK II, které Pesa dodává Českým drahám.

Berlínský InnoTrans ale nebude jen místem podepsání jednoho z nejvýznamnějších kontraktů pro Pesu. Ta zde také představí novinku ze svého portfolia. Půjde o nový typ lokomotivy Maraton, která vychází z rodiny lokomotiv Gama. Půjde o elektrickou lokomotivu se spalovacím motorem, díky kterému bude moci lokomotiva urazit mimo elektrifikované tratě zhruba okolo 40 kilometrů. Právě vzdálenost, která přibližně odpovídá délce maratonského běhu, který má přesně 42,195 kilometru, dala této lokomotivě jméno. Tato čtyřosá stejnosměrná (3 kV DC) lokomotiva s výkonem 5600 kW při napájení z trakčního vedení ponese tovární označení 111E. Obdobným konkurenčním výrobkem jsou například lokomotivy Traxx Last Mile od společnosti Bombardier či podobně vybavené lokomotivy Siemens Vectron. Všechny tři na veletrhu uvidíme.

DB Regio nebude prvním německým zákazníkem na jednotky LINK. Již dříve podepsala Pesa kontrakt s italsko-německou skupinou Netinera na dodávku 12 jednotek LINK II pro Oberpfalzbahn. Ty mají být v provozu od prosince 2014.

Zdroj: Rynek Kolejowy 1, 2


JiříK. | 5.9.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kave 
05.09.2012 (21:19)  
Jiří Kocurek: Jaká je to myšlenka, když ne kacířská, už napsal Jiří Hasil. Podobný stupidní nápad měl už před lety Tomáš Záruba, který zase uvažoval o trase R Brno - Břeclav - St. Město - Bojkovice. To se naštěstí nerealizovalo, na rozdíl od IREDA, kde dostal příležitost a pak zničil osobní dopravu na několika tratích.
05.09.2012 (18:28)  
A proč by se to rameno tak blbě mělo lámat? To je pěkná blbost, z Břeclavy na Zlín jede mnohem míň lidí, než na Olomouc. A ze Zlína na Olomouc pár přímých R je, byť s přepřahem...
05.09.2012 (18:05)  
Jirka Panther: Zlín ano. Těch necelých 12 km trati bude rychlejší bez přepřahu, ikdyby jel rychlík 30 km/h. Pokud je v Maratonu stejný 500kW powerpack jako ve Žraloku, tak myslím, že 50 km/h je reálných.

Napadla mě kacířská myšlenka: Vlaky Olomouc-Otrokovice-Břeclav-Brno zlomit z obou stran do Zlína. Uzel v Otrokách a přestup hrana-hrana pro ty, co jedou Břeclav-Olomouc.
registrovaný uživatel Raquac 
05.09.2012 (16:45)  
Jirka Panther: Určitě neudělala chybu v tom, že se nemontuje do motoráků, které v životě nedělala. Dovolim si pripomenout, ze soucasti ST je i Vagonka Vitkovice, cast nekdejsi Vagonky Studenka. Mimochodem i s tramvajemi zacinala Skoda od nuly...
Pominout tak perspektivni segment jako jsou stredne kapacitni DMU a EMU na kratsi vzdalenosti je podle meho nazoru zasadni chyba - hezky to ilustruje priklad Stadleru nebo Pesy.
05.09.2012 (16:09)  
Škodovka chybu udělala v jednom. Zmenšila výrobní a další potřebné prostory tak, že nemůže efektivně vyrábět a zkoušet. Určitě neudělala chybu v tom, že se nemontuje do motoráků, které v životě nedělala. To by byl teprve malér.

K Maratonu mám názor, že je to dobrá věc pro vlak, který pojede s minerálkama z Kyselky. Na naše rychlíky, které mají poslední úsek nedrátovaný je to k ničemu, protože to nestačí. Luhačovice, ani Železnou Rudu by neudělal a jinde ji nepotřebujeme.

Na žraloky se těším a jásat budu, když budou v roce 2014 na Babitronu trvale zelené (a hlavně zda je včas dodají a ne že dají přednost Němcům, jak bývá zvykem i v lepších zemích, než je Polsko). Do té doby to nehodlám komentovat. Pro začátek mně stačí, že výkonově jsou na tom jako RS1 a Desirům daly na frak.
05.09.2012 (13:49)  
Škodovka prostě šlápla vedle - portfolio má omezené, poruchové (viz neustále odstavované tramvaje v Praze) a neschválené (109E). 109E je konstrukční omyl - mašina je to sice nejkratší ve své výkonové třídě, ale současně nemá vůbec žádné prostorové rezervy pro takové vymoženosti jako je Last Mile Diesel. A ten bude požadován stále častěji, protože to je provozně docela výhodná věc. TRAXX je o metr delší než 109E (zajímavé, že je o pár tun lehčí) a tak se dá do něj nacpat trochu víc.

Poláci prostě myslí jinak, pro ně nic není problém. Začínají u malých zákazníků a teprve až získají reference, jdou do velkých zakázek. Na druhou stranu - uvidíme, kolik vozidel bude v rámci rámcové smlouvy skutečně objednáno a dodáno. (Škodovka taky má rámcovou smlouvu na dodávku 100 ks tramvají 13T do Brna a pokud vím, tak jich 100 nikdy nebude.)
05.09.2012 (13:29)  
Já stále doufám, že se Škoda probudí k životu.
Že nezůstane u tramvají nebo Messerschmittů - že to bude lepší a lepší.

Fakt je, že prodávají něco, co je jen na papíře. To se pak těžko prodává..
registrovaný uživatel Raquac 
05.09.2012 (12:34)  
...protože se s poláky nemohou porovnávat ani portfoliem, ani kvalitou.

Kterym smerem?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.09.2012 (12:32)  
Upřímně ten úspěch PESA přeju! Jsem rád, že se o nich konečně začíná mluvit v dobrém, což neznačí nic menšího, než že dodávají kvalitní výrobky.

Řekl bych, že mluvit zde o Schadewerke je irelevantní, protože se s poláky nemohou porovnávat ani portfoliem, ani kvalitou.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
05.09.2012 (12:27)  
Čekali, až od nich někdo objedná něco, co neexistuje
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko