..: V Kyselce se konalo slavnostní otevření opravené vlečky :..

Parní vlak ve Vojkovicích, foto: Michal Skala - Konzultační dopravní společnost Vojkovice nad Ohří - V úterý 28. srpna byla za účasti veřejnosti slavnostně otevřena vlečka Karlovarských minerálních vod ze stanice Vojkovice nad Ohří do areálu a skladu firmy v asi 8 kilometrů vzdálené Kyselce. Ačkoliv zde nákladní vlaky společnosti Autodoprava Hanzalík již několik týdnů pravidelně s nákladem jezdí, oficiální slavnostní otevření a zvláštní jízdy osobních vlaků s cestujícími se uskutečnily až nyní. Akci celý den provázel velmi vysoký zájem z řad místní a vzdálenější veřejnosti, ale i mnohých drážních funkcionářů či regionálních politiků. Na akci samozřejmě nechyběli ani redaktoři ŽelPage, kteří vám nyní přináší z celého dne malou reportáž.

Nakládka v Kyselce, foto: Michal Skala - Konzultační dopravní společnost První ze zvláštních vlaků se z Vojkovic do Kyselky vydal již vcelku brzy, o desáté hodině dopolední. Již hodinu předtím však byl ve stanici jasně patrný jindy zde většinou nevídaný ruch - na manipulačních kolejích stála historická souprava s parní lokomotivou 354.195 a několika vozy řady Ce, včetně toho bufetového. U nástupiště pak už čekala a debatovala řada vysoce postavených manažerů - mimo jiné například náměstek pro osobní dopravu ČD Antonín Blažek, představitelé Ministerstva dopravy a ČD Carga a samozřejmě také ředitel Karlovarských minerálních vod Alexandro Pasquale. Do jinak dálkové řízené stanice byl poslán i zaměstnanec SŽDC, aby dohlížel na posuny a jízdy vlaků.

Vlak do Kyselky, foto: Michal Skala - Konzultační dopravní společnost Postupně se začali scházet také místní obyvatelé či železniční nadšenci, kteří se chtěli vlakem také svést nebo si projet krásnou trať vedoucí nádhernou krajinou. Účast kladně ovlivnilo jak příznivé počasí, tak také fakt, že jízda byla pro veřejnost zcela zdarma. Proto vlak odjel přesně v 10.00 téměř stoprocentně zaplněn. Samotná jízda pak proběhla bez problémů, přibližně osmikilometrový úsek vlečky projel parní vlak maximální traťovou rychlostí 15 km/h asi za 30 minut. Na nákladišti v Kyselce si pak lidé mohli vyslechnout několik proslovů k otevření vlečky či zhlédnout, jak vypadá v praxi nakládka minerálek do nákladního vlaku. V poledne se pak vlak již vydal na cestu zpět, aby se ve 13.00 mohl z Vojkovic vydat opět do Kyselky. To byl vlak ještě plnější a cestující byli na sobě doslova namačkáni a stálo se i na představcích vozů. Díky hezkému počasí to však lidem ani příliš nevadilo.

V mezidobí na vlečce mezi parními vlaky projel i nákladní vlak v čele s lokomotivou řady 749 a několika vozy s pravidelným nákladem minerálních vod. Ty míří na Moravu, do Mostkovic, kam se dopraví ve spolupráci dopravců Autodoprava Hanzalík a ČD Cargo. Vlaky v Kyselce lidé vídají a budou vídat i nadále několikrát týdně, podle představitelů KMV by vlaky měly převézt asi třetinu celé produkce společnosti. Ta však stále čelí kritice za nečinnost při chátrání bývalých lázní v Kyselce.

Zdroj: ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 5.9.2012 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kade  mail  
06.09.2012 (14:54)  
No já bych to nenazval neobjektivností, ale prostě špatnými informacemi... Ale ono i "několikrát týdně" , "třetina produkce" nebo "400 kamionů měsíčně" (viz dopravni web, tj. 20 vlaků), jsou pro letošek zatím spíš plány do budoucna a nadnesenou reklamou. A jak uvádí dopravní web, tak dopravcem je spřízněná firma, nikoliv přímo Hanzalík. K dopravnímu ještě jedna detailní - vlaky nemají kategorii Nex, jezdí aspoň zatím jako běžná Pn nebo jejich následy.

Jinak odpovědi na řadu otázek a přesnější informace lze nalézt už v Železničním magazínu 5/12
registrovaný uživatel Marťa 
06.09.2012 (7:33)  
Mně na tom nejvíc fascinuje, že se obnovily ne jedna, ale hned dvě vlečky a vznikl logický přepravní proud.
Snad to všechno není jen pro vylepšení pošramocené image KVM a jejího ředitele a že za pár měsíců nevyjde tisková zpráva, že přepravní model se neosvědčil.
registrovaný uživatel Racek 
05.09.2012 (21:22)  
Jen pro srovnání: ČTK o události referovala sice hned toho 28.srpna, ale článek obsahoval perly jako "dnes odjel první vlak s produkty společnosti do Přerova". Díky Želpage za objektivní zpravodajství.
05.09.2012 (19:18)  
Já jsem mezitím vygůglil todle: http://zdenalb.rajce.idnes.cz/vlecka_Kostelec_na_Hane_-_Stichovice_Mostkovice_VII.2011_a_VIII.2012/. Čili pozornosti šotoveřejnosti téměř uniklo znovuzprovoznění vlečky na druhém konci trasy, která navíc není napojena na hlavní trať, ale v podstatě na lokálku. Kéž by takových revivalů bylo víc.
registrovaný uživatel myrha  mail  
05.09.2012 (19:00)  
Snad si mohu dovolit odkaz na konkurenční článek: http://dopravni.net/zeleznice/13781/mattoni-jede/

EDIT: Vzhledem k tam uveřejněné fotce se asi jezdí do areálu, ale podle leteckých map (google, mapy.cz) odhaduji, že je tam postavena nová hala nad původním kolejištěm..
05.09.2012 (18:54)  
Zrovna v Mostkovicích je jakýsi areál, bývalé vojenské opravárny, kam vede dlouho nepoužívaná 5 km dlouhá vlečka z Kostelce na Hané. Nevíte teda někdo, zda je využíván právě tento areál, či dokonce zda zmiňovaná vlečka opět ožila?
05.09.2012 (17:49)  
jonáš: Na té otázce není nic k mrkání, když Hanzalík kromě kamionů má ve vlastnictví i ty berty, které to tahají z Kyselky.
05.09.2012 (17:31)  
Píšou tam přece "ve spolupráci dopravců Autodoprava Hanzalík" tak asi tak nějak ;-)
registrovaný uživatel Kakov 
05.09.2012 (17:03)  
neví prosím někdo, jak probíhá ukončení vlaků na moravě?
tj. zda do areálu v Mostkovicích vede vlečka nebo je nějaká část cesty řešena po silnici?
05.09.2012 (16:38)  
Ta unikatni tratova rychlost 15 km/h je dana cim?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko