..: V Kyselce se konalo slavnostní otevření opravené vlečky :..

Parní vlak ve Vojkovicích, foto: Michal Skala - Konzultační dopravní společnost Vojkovice nad Ohří - V úterý 28. srpna byla za účasti veřejnosti slavnostně otevřena vlečka Karlovarských minerálních vod ze stanice Vojkovice nad Ohří do areálu a skladu firmy v asi 8 kilometrů vzdálené Kyselce. Ačkoliv zde nákladní vlaky společnosti Autodoprava Hanzalík již několik týdnů pravidelně s nákladem jezdí, oficiální slavnostní otevření a zvláštní jízdy osobních vlaků s cestujícími se uskutečnily až nyní. Akci celý den provázel velmi vysoký zájem z řad místní a vzdálenější veřejnosti, ale i mnohých drážních funkcionářů či regionálních politiků. Na akci samozřejmě nechyběli ani redaktoři ŽelPage, kteří vám nyní přináší z celého dne malou reportáž.

Nakládka v Kyselce, foto: Michal Skala - Konzultační dopravní společnost První ze zvláštních vlaků se z Vojkovic do Kyselky vydal již vcelku brzy, o desáté hodině dopolední. Již hodinu předtím však byl ve stanici jasně patrný jindy zde většinou nevídaný ruch - na manipulačních kolejích stála historická souprava s parní lokomotivou 354.195 a několika vozy řady Ce, včetně toho bufetového. U nástupiště pak už čekala a debatovala řada vysoce postavených manažerů - mimo jiné například náměstek pro osobní dopravu ČD Antonín Blažek, představitelé Ministerstva dopravy a ČD Carga a samozřejmě také ředitel Karlovarských minerálních vod Alexandro Pasquale. Do jinak dálkové řízené stanice byl poslán i zaměstnanec SŽDC, aby dohlížel na posuny a jízdy vlaků.

Vlak do Kyselky, foto: Michal Skala - Konzultační dopravní společnost Postupně se začali scházet také místní obyvatelé či železniční nadšenci, kteří se chtěli vlakem také svést nebo si projet krásnou trať vedoucí nádhernou krajinou. Účast kladně ovlivnilo jak příznivé počasí, tak také fakt, že jízda byla pro veřejnost zcela zdarma. Proto vlak odjel přesně v 10.00 téměř stoprocentně zaplněn. Samotná jízda pak proběhla bez problémů, přibližně osmikilometrový úsek vlečky projel parní vlak maximální traťovou rychlostí 15 km/h asi za 30 minut. Na nákladišti v Kyselce si pak lidé mohli vyslechnout několik proslovů k otevření vlečky či zhlédnout, jak vypadá v praxi nakládka minerálek do nákladního vlaku. V poledne se pak vlak již vydal na cestu zpět, aby se ve 13.00 mohl z Vojkovic vydat opět do Kyselky. To byl vlak ještě plnější a cestující byli na sobě doslova namačkáni a stálo se i na představcích vozů. Díky hezkému počasí to však lidem ani příliš nevadilo.

V mezidobí na vlečce mezi parními vlaky projel i nákladní vlak v čele s lokomotivou řady 749 a několika vozy s pravidelným nákladem minerálních vod. Ty míří na Moravu, do Mostkovic, kam se dopraví ve spolupráci dopravců Autodoprava Hanzalík a ČD Cargo. Vlaky v Kyselce lidé vídají a budou vídat i nadále několikrát týdně, podle představitelů KMV by vlaky měly převézt asi třetinu celé produkce společnosti. Ta však stále čelí kritice za nečinnost při chátrání bývalých lázní v Kyselce.

Zdroj: ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 5.9.2012 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kade  mail  
12.09.2012 (22:07)  
mám na mysli prostě přepravy návěsů v kapsových vozech
11.09.2012 (19:50)  
Kade

máte na mysli kontejnerovku?
registrovaný uživatel kade  mail  
11.09.2012 (11:07)  
Jo, koneckonců s přepravami návěsů to bylo podobné, před nemnoha lety to byl na naší železnici exotický pojem a postupně se podařilo přesvědčit i pár českých spedic, aby si pořídili návěsy upravené pro vertikální překládku a u nich asi nehrálo žádnou roli nadšení pro železnici jako u pana Hanzalíka.
registrovaný uživatel tarten 
10.09.2012 (20:52)  
Myslím, že lecjakému autodopravci nemusí škodit přičuchnout k železniční nebo kombinované dopravě v době, kdy se nad nimi vznáší zdražení mýta (+25%), jeho rozšíření i na jiné silnice a zdražení nafty, nebo ó hrůzo větší kontrola "kvality" kamioňáků a dodržování váhy nákladu. Nová zkušenost za nějaký peníz stojí, zvlášť, když peníz není moc velký. Dopravou flašek s vodou na Moravu to může začít a kontejnerama z Hamburku pak pokračovat...
registrovaný uživatel kade  mail  
10.09.2012 (15:36)  
že by bylo někde přímo přiznáno že je cena vyšší, to by asi KMV dobrovolně veřejně takto samo neprohlásilo, ale samozřejmě to nemuže být nějaký finanční zázrak. Nicméně je to začátek a když se to osvědčí, tak se mužou zvýšit objemy nebo třeba i přidat další zboží a muže to vycházet líp
registrovaný uživatel kade  mail  
10.09.2012 (15:33)  
je to tato http://www.railsystem.cz/ , na dopravním webu to tam někde bylo zmíněno, v tom ŽM je to přímo taky uvedeno
09.09.2012 (0:32)  
Karel Kovářík

děkuji Vám ...
registrovaný uživatel Kakov 
08.09.2012 (16:16)  
MU: žádné ověřené zprávy nemám, ale několikrát jsem se dočetl v tisku, že cena za dopravu bude mírně vyšší než kamióny....

takže aspoň víte, kterým směrem posunout své úvahy
08.09.2012 (11:25)  
by mě zajímal čas, který ujede kamion / vlak na trase Kyselka - Mostkovice a

za kolik peněz odveze 1 tunu vlak v porovnání za kolik peněz odveze 1 tunu kamion.

Naší společnosti jede outsourcingovaný kamion za 1,- EUR/km a veze 24 tun (ta cena je braná se speciálním návěsem), počítá se cesta tam i zpět, takže naše firma by platila 2*396km = 800,-Eur = 20.000,- za 24 tun nákladu = 1Kg za 0,84,-Kč

Ten vlak je ještě levnější? Tomu nevěřím ...
registrovaný uživatel Kakov 
07.09.2012 (8:01)  
kade: a kdo je prosím tou spřízněnou firmou?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko