..: Dalších 32 lokomotiv pro DB Regio :..

TRAXX AC, foto: Bombardier TransportationBerlín — Společnost Deutsche Bahn objednala u společnosti Bombardier Transportation dalších 32 lokomotiv určených pro regionální dopravu. Podle dostupných informaci zaplatí DB za nové stroje dohromady 108 milionů euro. Jde o lokomotivy osvědčené řady 146, které jsou primárně určeny právě pro regionální a meziregionální dopravu. Provozovány budou nejprve se stávajícími soupravami, ale v budoucnu rovněž s nově dodávanými patrovými vozy. Dodávky se rozběhnou od roku 2014.

Lokomotivy řady 146 patří do rodiny univerzálních hnacích vozidel TRAXX, kterých bylo vyrobeno v různých variantách již přes 1500 kusů a jezdí v šestnácti zemích. Řada 146 je již u DB Regio zastoupena 110 stroji, dodanými ve třech sérích. První sérii tvoří lokomotivy 146.001 - 031, vyrobené v letech 2002 - 2003. Druhá série je označena 146.101 - 132 a byla vyráběna prakticky ihned po první sérii; výroba trvala do roku 2005. Dalších 10 kusů si objednal i dolnosaský dopravce Metronom. Lokomotivy z poslední série pro DB Regio nesou označení 146.201 - 247 a byly vyráběny od července 2005. Kusy z poslední série se liší mimo jiné plošším čelem, pevnější hrubou stavbou (zohlednění přísnějších parametrů na pevnost při nehodě) nebo též uspořádáním strojovny; od výroby prototypu byla totiž dále modernizována elektrická výzbroj. Společnými znaky lokomotiv všech sérií je pak maximální rychlost 160 km/h, výkon 5 600 kW a rozjezdová tažná síla 300 kN. Lokomotivy řady 146 lze na první pohled poznat podle proměnného transparentu, umístěného nad čelními okny. Lze se ještě zmínit, že pro patrové soupravy vlaků IC je objednána a vyvíjena další série řady 146, která se však od původních strojů bude po konstrukční i designové stránce výrazně odlišovat.

Zdroj: Die Welt Online


Jiří Bajer | 12.9.2012 (11:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.09.2012 (16:36)  
Ad dohlib:
Cena naší 380 je asi určitě přes 100 milionů...
Opravdu srovnáváte nesrovnatelné; viz to, co už bylo řečeno. Pravda je, že 109E je možná dražší než konkurence (nevím teda, kolik by třeba stálo 20 Vectronů pro ČD) a - jak praví Jirka Bajer - její cena (v rámci zakázky pro ČD) se blíží někam ke 130 milionům Kč, ale třeba takoví Poláci zaplatili za své Husarze (čili za Tauruse) také přes 100 milionů; pokud mě paměť neklame, tak to podle dostupných čísel dělalo 4,45 milionu EUR za kus. V tomhle světle je pak třeba i taková 381 ZSSK (tedy vlastně 109E, která má mj. ETCS L1 a softwarové omezení na 160 km/h) levnější, protože Slováci za ty 2 kusy zaplatili (dle dostupných informací) "pouhých" 8,5 milionu EUR... ;o)

Co znamená ta Trvalá rychlost ?
No, ono to není v tomhle případě asi zcela správně napsáno. Mělo by jít asi spíš o kritickou rychlost (v terminologii mechaniky dopravy), tedy o bod trakční charakteristiky, ve kterém křivka plného výkonu přechází v adhezní omezení tažné síly. Jednoduše řečeno - při nižších rychlostech není prakticky možné (za "běžných podmínek") využít plný výkon, protože ho prostě nepřenesete na kolejnice. A maximální rychlostí může jet prakticky tak dlouho, jak jen traťové poměry ve vztahu k sestavě vlaku a využívanému výkonu dovolí... ;o)
12.09.2012 (16:23)  
dohlib: Trvalá rychlost je tuším rychlost, od které lokomotiva využívá svůj instalovaný výkon. Takže 380 může 200 km/h jet jak dlouho chce, ale teprve od rychlosti 102 km/h využije instalovaných 6400 kW (souvisí to s mezí adheze). Určitě mi to potvrdí či vyvrátí např. ythomas_ct, protože to zná lépe a má to čerstvěji v paměti :D
Registered user dohlib 
12.09.2012 (16:12)  
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-380.html

Dole na výše uvedené stránce jsou technické údaje a úplně dole je uvedena Trvalá rychlost 102 km/h a maximální rychlost 200 km/h. Co znamená ta Trvalá rychlost ? A jak dlouho tedy může jet tou maximální ? Minutu, hodinu, dvě ? Prosím odborníky o info. Předem Vám děkuji.
Registered user dohlib 
12.09.2012 (16:00)  
Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše...neboli lepší by byl třeba Taurus či Trax než sliby Škoda Transportation...a loko na 160 je u nás málo.
Registered user dohlib 
12.09.2012 (15:59)  
:Zlámalík - ale u nás může taky jen 160 ! Víc ne. Kromě ZŽO Cerhenice..A HLAVNĚ : od objednávky už uplynulo cca 10 let a loko nejsou...a v dohledné době nebudou...a jestli když náhodou někdy budou (všechny objdnané kusy), tak zda budou jezdit za tu cenu i do zahraničí ?
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
12.09.2012 (15:51)  
dohlib: Vzdycháte nepatřičně. Srovnáváte hrušky s jablkama. Řada 146 je jenpro 15 kV AC, nemá jiné národní zabezpečovače, rychlost jen do 160, takže nutná menší odolnost proti nárazu než u naší loko a v neposlední řadě zohledněte sériovost výroby. To bych řekl, že jsou hoši skoro i drazí :-)
Popis třeba zde: http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_TRAXX
12.09.2012 (15:48)  
Cena 109E čili 380 je mezi 120 a 130 miliony Kč (aspoň podle toho, co se mi z různých míst doneslo). Řada 146 je jednosystémová a její vývoj je dávno zaplacen v těch kvantech dodaných TRAXXů, takže musí být z těchto důvodů levnější. Ale o tolik...
Registered user Petryk 
12.09.2012 (15:44)  
dohlib: Jaký byl kurs Eura v době objednávky? Ten Bombardier je jednosystémový, ne?
Registered user dohlib 
12.09.2012 (15:34)  
Zhruba v přepočtu 84 milionů Kč za 1 loko. Cena naší 380 je asi určitě přes 100 milionů...ach jo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko