Berlín — Společnost Deutsche Bahn objednala u společnosti Bombardier Transportation dalších 32 lokomotiv určených pro regionální dopravu. Podle dostupných informaci zaplatí DB za nové stroje dohromady 108 milionů euro. Jde o lokomotivy osvědčené řady 146, které jsou primárně určeny právě pro regionální a meziregionální dopravu. Provozovány budou nejprve se stávajícími soupravami, ale v budoucnu rovněž s nově dodávanými patrovými vozy. Dodávky se rozběhnou od roku 2014.
Lokomotivy řady 146 patří do rodiny univerzálních hnacích vozidel TRAXX, kterých bylo vyrobeno v různých variantách již přes 1500 kusů a jezdí v šestnácti zemích. Řada 146 je již u DB Regio zastoupena 110 stroji, dodanými ve třech sérích. První sérii tvoří lokomotivy 146.001 - 031, vyrobené v letech 2002 - 2003. Druhá série je označena 146.101 - 132 a byla vyráběna prakticky ihned po první sérii; výroba trvala do roku 2005. Dalších 10 kusů si objednal i dolnosaský dopravce Metronom. Lokomotivy z poslední série pro DB Regio nesou označení 146.201 - 247 a byly vyráběny od července 2005. Kusy z poslední série se liší mimo jiné plošším čelem, pevnější hrubou stavbou (zohlednění přísnějších parametrů na pevnost při nehodě) nebo též uspořádáním strojovny; od výroby prototypu byla totiž dále modernizována elektrická výzbroj. Společnými znaky lokomotiv všech sérií je pak maximální rychlost 160 km/h, výkon 5 600 kW a rozjezdová tažná síla 300 kN. Lokomotivy řady 146 lze na první pohled poznat podle proměnného transparentu, umístěného nad čelními okny. Lze se ještě zmínit, že pro patrové soupravy vlaků IC je objednána a vyvíjena další série řady 146, která se však od původních strojů bude po konstrukční i designové stránce výrazně odlišovat.
Zdroj: Die Welt Online
Cena naší 380 je asi určitě přes 100 milionů...
Opravdu srovnáváte nesrovnatelné; viz to, co už bylo řečeno. Pravda je, že 109E je možná dražší než konkurence (nevím teda, kolik by třeba stálo 20 Vectronů pro ČD) a - jak praví Jirka Bajer - její cena (v rámci zakázky pro ČD) se blíží někam ke 130 milionům Kč, ale třeba takoví Poláci zaplatili za své Husarze (čili za Tauruse) také přes 100 milionů; pokud mě paměť neklame, tak to podle dostupných čísel dělalo 4,45 milionu EUR za kus. V tomhle světle je pak třeba i taková 381 ZSSK (tedy vlastně 109E, která má mj. ETCS L1 a softwarové omezení na 160 km/h) levnější, protože Slováci za ty 2 kusy zaplatili (dle dostupných informací) "pouhých" 8,5 milionu EUR... ;o)
Co znamená ta Trvalá rychlost ?
No, ono to není v tomhle případě asi zcela správně napsáno. Mělo by jít asi spíš o kritickou rychlost (v terminologii mechaniky dopravy), tedy o bod trakční charakteristiky, ve kterém křivka plného výkonu přechází v adhezní omezení tažné síly. Jednoduše řečeno - při nižších rychlostech není prakticky možné (za "běžných podmínek") využít plný výkon, protože ho prostě nepřenesete na kolejnice. A maximální rychlostí může jet prakticky tak dlouho, jak jen traťové poměry ve vztahu k sestavě vlaku a využívanému výkonu dovolí... ;o)
Dole na výše uvedené stránce jsou technické údaje a úplně dole je uvedena Trvalá rychlost 102 km/h a maximální rychlost 200 km/h. Co znamená ta Trvalá rychlost ? A jak dlouho tedy může jet tou maximální ? Minutu, hodinu, dvě ? Prosím odborníky o info. Předem Vám děkuji.
Popis třeba zde: http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_TRAXX
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.