..: Dalších 32 lokomotiv pro DB Regio :..

TRAXX AC, foto: Bombardier TransportationBerlín — Společnost Deutsche Bahn objednala u společnosti Bombardier Transportation dalších 32 lokomotiv určených pro regionální dopravu. Podle dostupných informaci zaplatí DB za nové stroje dohromady 108 milionů euro. Jde o lokomotivy osvědčené řady 146, které jsou primárně určeny právě pro regionální a meziregionální dopravu. Provozovány budou nejprve se stávajícími soupravami, ale v budoucnu rovněž s nově dodávanými patrovými vozy. Dodávky se rozběhnou od roku 2014.

Lokomotivy řady 146 patří do rodiny univerzálních hnacích vozidel TRAXX, kterých bylo vyrobeno v různých variantách již přes 1500 kusů a jezdí v šestnácti zemích. Řada 146 je již u DB Regio zastoupena 110 stroji, dodanými ve třech sérích. První sérii tvoří lokomotivy 146.001 - 031, vyrobené v letech 2002 - 2003. Druhá série je označena 146.101 - 132 a byla vyráběna prakticky ihned po první sérii; výroba trvala do roku 2005. Dalších 10 kusů si objednal i dolnosaský dopravce Metronom. Lokomotivy z poslední série pro DB Regio nesou označení 146.201 - 247 a byly vyráběny od července 2005. Kusy z poslední série se liší mimo jiné plošším čelem, pevnější hrubou stavbou (zohlednění přísnějších parametrů na pevnost při nehodě) nebo též uspořádáním strojovny; od výroby prototypu byla totiž dále modernizována elektrická výzbroj. Společnými znaky lokomotiv všech sérií je pak maximální rychlost 160 km/h, výkon 5 600 kW a rozjezdová tažná síla 300 kN. Lokomotivy řady 146 lze na první pohled poznat podle proměnného transparentu, umístěného nad čelními okny. Lze se ještě zmínit, že pro patrové soupravy vlaků IC je objednána a vyvíjena další série řady 146, která se však od původních strojů bude po konstrukční i designové stránce výrazně odlišovat.

Zdroj: Die Welt Online


Jiří Bajer | 12.9.2012 (11:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user Raquac 
15.09.2012 (8:31)  
M.Z.: Maji to Italove primo za povinnost? Jednotky AGV pro Italo maji podle fotek jasne jednomistne stanoviste a pochybuji, ze by zrovna tenhle provozovatel dostal jen tak nejakou vyjimku...
14.09.2012 (22:32)  
ad ythomas_ct : nejen polské, Italové jezdí taky dvojmo ...
Registered user tarten 
14.09.2012 (9:39)  
Řekl bych, že polská sesle v moderní mašině je především otázka vyjednávání s Polákama.
Registered user MIRO  mail  
13.09.2012 (17:36)  
ythomas_ct: to máte pravdu, že určité zkoušky pro TSI se možná jeví zbytečné (otázka úhlu pohledu, TSI určitě hledí dopředu), když ale zůstanem u jádra věci, musí je stejně absolvovat jak Škoda, tak i ostatní uchazeči. Těžko to domácímu prominou.
Polsko - myslím že ohledně sesle bude směroplatný názor poláků než EBA-y (což je samozřejmě nutno prověřit než vůbec to stanoviště začnu projektovat - k čemuž předpokládám došlo). Je to sice poněkud zvláštní národní požadavek, ale je nutno jej samozřejmě respektovat.
Registered user Raquac 
13.09.2012 (11:04)  
ythomas_ct: ..že to bude všude podobné, výběrovými řízeními počínaje, přes různé to domácí bastleníčko až po letitá zpoždění dodávek...

Ono ovsem jde o miru te podobnosti...
Registered user BigDye 
13.09.2012 (9:54)  
KK: Taurus tam nesmí vyvíjet tažnou sílu, ale může být nahozený, takže (z doslechu) v jednom směru prostě projel výběhem, v druhém snad s přetažením.
13.09.2012 (9:54)  
@ Karel Kovařík ...pokud jsem správně sledoval diskuze kolem oné nehody v Adamově, tak Taurus výběhem, 380 s přípřeží...

@ Jiří Bajer ...Žilina, DMT??
Registered user Kakov 
13.09.2012 (9:43)  
BigDye:

a jak jel prosím taurus přes KH?? tažen jinou loko??
Registered user BigDye 
13.09.2012 (9:38)  
quido.speedy: Tento týden už (po vykolejení v Adamově) jely Taury přes Vysočinu vlastní silou. S výjimkou omezení v Kutné Hoře (to se ale týká i 380). Prostě ledy se nenápadně lámou (když národní dopravce potřebuje) a netvrdil bych, že je Taurus na 90% tratí k ničemu;)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko