Praha — Zatímco u služby ČD TAXI se v tabulkách přepisovaly čísla nižšími hodnotami, u autovlaků Českých drah dochází k opačné změně. V reakci na zvýšenou poptávku po přepravě vyšších automobilů (kategorie SUV, VAN, off–road s výškou do dvou metrů) přistoupily České dráhy ve spolupráci s Železničnou spoločností Slovensko ke zkušební přepravě těchto vozidel, a to s platností od 16. července ve vlaku EC 120/121 Košičan, který spojuje Prahu s Košicemi.
Doposud byla přeprava vozidel omezena výškou 1,55 metru, danou typem použitých vagonů, které nebyly ve vlastnictví Českých drah. Ty si je pronajímaly od společnosti ZX-Benet CZ. Koncem loňského října však České dráhy odkoupily od ÖBB celkem šest vozů DDm 98-70, které právě umožnily nabídnout přepravu autovlaky i majitelům vyšších vozů.
Výška automobilů bude kontrolována pomocí obrysnice, aby byla zajištěna bezpečnost nakládky a samotné jízdy. V jednom voze lze v jednom směru přepravit až tři vyšší automobily, cena za přepravu řidiče a automobilu činí v jednom směru 90 eur (cca 2 250 korun), přičemž každý další spolucestující zaplatí jen 20 eur (cca 500 korun). Při využití zpáteční slevy zaplatí řidič za cestu zpět 70 eur (cca 1 750 korun), spolucestující pak 10 eur (cca 250 korun). Jako bonus mohou řidič i spolucestující využít 1. vozové třídy, s ohledem na vytíženost vlaku však České dráhy doporučují zakoupit místenku; předprodej rezervací byl zahájen 21. května.
Zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak Bulharsko a Rumunsko podle mne smysl nema. Tam (autem) jezdi spis lidi, co chteji usetrit (a ne, nemusite mne presvedcovat pribehem o vasem znamem, ktery je bohaty a stejne tam jel autem) - takovi lide si za "odvoz" priplacet asi chtit nebudou. Resp. nebude jich vice nez do te Italie. Drahou sluzbu proste nema smysl nebizet tam, kde nejsou adekvatni zakaznici
Rovněž těch autovozů DDm není mnoho ...
Pro Italsko by stačilo jezdit třeba jen do slovinského Koperu (rampa tam je), tam to máte do Italska skutečně na dohled ...
Pořád je to železniční spojení mnohem lepší , než spojení po silnici. Zvláště takový úsek Žilina-Vrůtky je po silnici pouze pro odvážné.
Já také. Jel jsem s tím před dvěma měsíci a co více si lze přát. Košičan , Ampeer , jídelák s pivínkem a panoramatickou jízdu kolem Tater. Snad ani nemůže být lepší relax.
Klicovy problem podle mne bude nakladnost rakouskeho tranzitu a cena manipulace - ucelenku do Italie asi z Prahy nenaplnite
Obrovský plus pro autovlaky na Slovensko je špatné silniční spojení. Cesta z Prahy do Tater či Košic není nic moc. Kdyby vedla z Prahy do Košic přímá dálnice , žádné autovlaky by nevznikly.
Jinak...autovlaky z Čech někam dále si myslím by měly význam pouze v sezóně směr Chorvatsko a Bulharsko. I když u toho Bulharska mám pochybnosti ohledně doby jízdy a ceny.
Klicovy problem podle mne bude nakladnost rakouskeho tranzitu a cena manipulace - ucelenku do Italie asi z Prahy nenaplnite. I kdyz si myslim, ze se o to nikdo poradne nepokusil...
Podařilo se mi přesvědčit rodiče, aby využili autovlak ke své cestě na Slovač, bohužel má snaha ztroskotala na tom, že tatíkovo autíčko bylo o něco vyšší než tehdy přípustná maximální výška.
Jinak autovlak na Slovensko je super věc, vřele doporučuji.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.