Krefeld — První ze 38 nových jednotek Siemens Desiro RUS zahájila svou cestu z výrobního závodu ležícího v německém Krefeldu do ruského Petrohradu. Jednotka je přepravována po moři, konkrétně po řece Rýn do Amsterdamu a následně do přístavu Usť-Luga. Přeprava po vodní cestě byla vzhledem k rozměrům a hmotnosti jednotky vyhodnocena jako nejlepší. Z přístavu Usť-Luga do domovského Petrohradu už pojede „po svých“. RŽD objednaly další sérii jednotek Desiro RUS v hodnotě kolem dvou miliard eur v září 2011, první dodávky započaly právě začátkem března letošního roku. Celkem by mělo být vyrobeno zhruba 1 200 vozů, tedy 240 jednotek.
Jednotky koncipované jako pětivozové s hnacími vozy na obou koncích, které si v Rusku vysloužily přezdívku „vlaštovka“ (Lastočka), jsou schopny jízdy pod dvěma napájecími soustavami – 3 kV a 25 kV/50 Hz. Maximální rychlost činí 160 km/h.
Zdroj: Siemens
Ambice (= velké oči) mít může, ale realita je prostě taková, že výrobní kapacity na tak velký objem výroby nemá ...
A proč se nic nevyvíjelo - copak České dráhy vlivem "dopravní politiky setrvávání ve stavu postupného chátrání" měly snahu obnovovat nějak vozidlový park ?
"Na dvoře v Doudlevcích" stály peršouny objednané ještě za bolševika, které ČSD (ČD / ŽSR) vůbec nechtěly, pak se politicky rozhodlo, že si ČD těch 40 (3061-3100) koupí, ZSR se nechaly ukecat na 11 kusů a devět jich skončilo v roce 1995 v Itálii a dnes je má Jančura ...
Objednávka na 471 se matlala až někdy v roce 1996 ... a to ještě se Studénkou ...
Vy byste jako odpovědný šéf firmy za této situace investoval do vývoje nějakých lokomotiv nebo elektrických jednotek když vlastně vůbec nevyrábíte a nemáte žádné tržby ...
Z čeho byste to chtěl financovat ?
jonáš: tak z toho "vyhodit" tu 3. sedačku v řadě a bylo by to taky prostorné (opticky), jako tato.
UIC-Z vozy mají šířku skříně 2,82 m, Regionova 3,12 metru na tomtéž rozchodu. A nakonec španělé: Používají rozchod 1667 mm a vozy stejné šířky jako zbytek normálěnrozchodné Evropy - 2,9 m.
Takže to není jenom o rozchodu.
V reálu to pak znamená šířku skříně 3480 mm proti ešusovym 2820 mm a to už je sakra znát.
Do výšky je to taky zhruba půl metru navíc, ale nevim jestli to nafukovali u Siemense i nahoru, výšku neuváděj. I když vzhledem k obecně trochu klaustrofobnim interiérům pater by to bylo rozumný.
to Miroslav Zikmund: aha, takže dle Vás je správně, že Škoda nemá žádné ambice a snahu a jde jí jen o šmudlání pár jednotek až desítek jednotek na českém trhu za občas předražené ceny a občas prodej jednotek kusů na východ od nás. Hmm, tak to možná bude lépe, když taková firma krachne. Ne vážně, i polská Pesa prodává nám,do Itálie, Německa. Škoda měla dost času vyvinout Panthera sama dříve a od něho odvozené dieselové jednotky, vždyť svoje diesely mají i Slováci. Jenže Škoda prostě čeká až dostane jistou zakázku od ČD a až pak začne s vývojem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.