..: Díky výluce ožil elektrický provoz na trati 202 (aktualizace) :..

113002-2, foto: Atila Tábor — Druhým květnovým dnem se na naši nejstarší elektrifikovanou trať 202 z Tábora do Bechyně vrátil po téměř devítiměsíční pauze pravidelný elektrický provoz. Bohužel se však nejedná o výsledek hledání vhodných moderních elektrických vozidel, několikrát mediálně slibovaných Krajským centrem osobní dopravy ČD v Českých Budějovicích, ale o dočasný návrat stejnosměrných lokomotiv řady 113 na všechny provozované osobní vlaky. Důvodem obnovení provozu těchto lokomotiv do čela všech osobních vlaků na trati je zahájení nepřetržité výluky traťové koleje mezi Táborem a dopravnou Slapy, která potrvá až do 26. června letošního roku. V rámci výluky bude provedena především komplexní rekonstrukce mostu v traťovém kilometru 0,401 (tzn. jeden z tzv. "Černých mostů“ přes Budějovickou ulici v Táboře). Původní most o rozpětí okolo 15 metrů bude nahrazen novějším mostem s větším rozpětím, které bude činit 21 metrů. Součástí oprav je v neposlední řadě i rekonstrukce železničního svršku na trati v celkové délce 265 metrů, včetně úpravy geometrické polohy koleje, související úpravy trakčního vedení, přeložky kabelů vedoucích po mostě, parovodu pod mostem a také provedení nové kanalizační přípojky pro odvodnění mostu.

Regionova před stanicí Bechyně, foto: Roman Mayer Vzhledem k tomu, že se zbylá část trati v úseku Slapy - Bechyně ocitla v izolaci od zbytku železniční sítě, České dráhy rozhodly po dobu výluky uvést do provozu již zmíněné lokomotivy, konkrétně stroje 113.001-2, 002-0 a 003-8 a čtyři osobní vozy řady Bt288, jelikož u nasazení v současnosti zde běžně používaných motorových jednotek řady 814 Regionova by byl při výluce problém s doplňováním pohonných hmot. To je mimo vyhlášené čerpací stanice striktně zakázáno předpisy SŽDC z důvodu ochrany životního prostředí. S nasazením jiných typů vozidel než doposud bylo také třeba zavést „Povolení mimořádné přechodnosti vozidel řady Bt288 na dráze Tábor - Bechyně“, neboť právě přechodnost osobních vozů byla i jedním z důvodů odstavení lokomotiv v srpnu loňského roku z provozu do zálohy. Od té doby na trati místo žehliček jezdily kromě Regionov také motorové lokomotivy řady 742 s přívěsnými vozy Btx. Nákladní doprava je po dobu výluky na trati zrušena úplně, ale i ta je už řadu let vedena pouze motorovými stroji.

Nadcházející dva měsíce jsou tedy pro fotografy, ale i železniční nadšence a turisty příležitostí opět se setkat, byť jen na části trasy, s provozem ještě před několika lety běžným. I přes vysoké náklady se zprovozněním dlouhou dobu nepoužívaných lokomotiv řady 113, budou tyto lokomotivy po skončení výluky znovu odstaveny do zálohy, ačkoli s nadcházející letní sezónou by byl elektrický provoz na této trati nejspíše i lákadlem pro mnohé turisty, kteří přijíždí za výjimečností této trati z celého světa.

Aktualizace 10.5. - Jak ale potvrdila regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, nákup nových lehkých elektrických jednotek pro tuto trať se v nejbližších letech neplánuje. České dráhy se totiž budou nyní předně snažit zajistit nová vozidla na ty tratě, na které budou vypsána výběrová řízení, což se Bechyňky stejně jako naprosté většiny dalších tratí v Jihočeském kraji zatím netýká. Cestující proto čeká nejspíše dalších několik let s motorovými jednotkami Regionova. Alespoň pro milovníky starších souprav s elektrickou lokomotivou, jaké jezdí nyní při této výluce, však svítá malá naděje. České dráhy totiž plánují tyto lokomotivy na trati opět turnusovat na čtyřech spojích, zejména v ranní špičce, avšak to až poté, co se vyřeší problém s přechodností přívěsných vozů a centrálním zavíráním dveří.

Zdroj: SŽDC, Rozkaz o výluce, České dráhy


Atila Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.5.2012 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Vozidla

Weitere aus ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
21.05.2012 (21:49)  
Tarten:
K těm rozdílům - elektrika versus smradlavý diesel: Výrobci se nesmírně prsí, jaký udělali na poli dieselů pokrok. Ovšem nejvyšší vypovídací hodnotu má jediný údaj - účinnost. Ta se příliš nezměnila, narostla v řádu cca 2 % od sedmdesátých let. Kdoví jestli, moc údajů jsem k tomu nesehnal. Když dneska někdo tvrdí, že nový kamion, resp. jeho diesel má
Registrierter Benutzer Atila  mail  
14.05.2012 (12:31)  
Elektrický provoz na Bechyňce bohužel neláká jen železniční fandy, ale i sprajery, kteří využili nočních odstávek soupravy ve Slapech a během týdne zmalovali celou boční skříň dvou osobních vozů. Podle podpisů to vypadá na ty samé pachatele.
13.05.2012 (19:26)  
docx : to je zajímavé. Patrové vozy byly zakoupeny původně jen pro trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany / Dobříš, právě proto, že se jedná o tratě s malými poloměry oblouků, resp. byly pro tuto trať speciálně konstruovány, např. dynamo dodává maximální výkon už při rychlosti tuším 30 km/h.

M 474 003 : slyšel jste o systému vlakotramvaj v "okolí Karslruhe" ? Jezdí se jak po železničních kolejích s napětím 15 kV 16,7 Hz, tak po městě na 750 V =. Pokud to schválila EBA, tak by se "TO" dalo koupit i pro tuzemsko.
Modifikace na tuzemské napěťové soustavy je technická prkotina.
11.05.2012 (12:11)  
Ty dva páry vlaků s žehličkami budou pro dráhy výhra. Odteď je nikdo nebude moct obvinit, že se na bechyňce nejezdí elektricky. Koza se nažere (šotouši) a vlk zůstane celý (diesel) :D
10.05.2012 (23:38)  
Ono to ve smyslu zákonů pana Carnota vyjde víceméně nastejno .. něco kolem třicíti procent. Ty ztráty v elektrickym rozvodu nejsou až tak vysoký, velký trafo má účinost 99% a víc (kdo by taky ty ztráty jinak uchladil) a vedení od 22 kV vejš jakbysmet. To už možná EROEI tý ropy bude povážlivější. U benzinu se uvádí 7-10 čili "přenosový ztráty" kolem 10-15%, uhlí by na tom mělo bejt o chlup líp .. http://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI
Registrierter Benutzer Honza  mail  
10.05.2012 (22:52)  
tarten: Koneckonců, on vlastně není ani závratný ekologický rozdíl mezi moderními spalovacími motory a spalováním (sirného a mírně radioaktivního) uhlí v uhelných elektrárnách, ze kterých se ve vedení ještě podstatné procento ztratí ve vedení a různých transformátorech (snad až polovina?).

Možná, ale získat naftu ze surové ropy a dopravit jí na místo potřeby a ještě si jí vláčet s sebou, také není bez dalších energetických ztrát.
Registrierter Benutzer Atila  mail  
10.05.2012 (21:37)  
ad aktualizace:
O dosazení zásuvek na žehličky pro ovládání dveří přívěsných vozů se již mluví delší dobu, neboť zde nyní jezdí v nočním turnuse lokomotiva řady 742. Tato lokomotiva již byla i důvodem stížnosti obyvatel na policii pro rušení nočního klidu v Bechyni.Pokud se ale člověk zamyslí nad dříve uváděným důvodem pro zavedení Regionovy do provozu na této trati, tedy zvýšení kultury cestování, je nasazení lehkých přívěsných vozů v nočním oběhu krokem zpět.
10.05.2012 (10:25)  
Off-topic: Když je tu řeč o ojetinách ze zemí Beneluxu..ví někdo, jaký je osud el.jednotek z Nizozemí, které se před nějakou dobou objevili na Slovensku??? Konec OT
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
09.05.2012 (15:30)  
Regionovy to mají na dvěstědvojce více než jisté. Alespoň do doby plánované náhrady autobusy - bohužel je tato varianta stále ve hře (včetně dalších horších na jiných místech), je to vidět i na jř. Jikord sice maže med okolo huby vidinou jakéhosi "turistického provozu", ale věřte jim. Po tom jak "zpružnili" dopravu autobusy na zavřené 193 (vyjma město Netolice) a chystají se "zlešovat" příčně celým regionem... I když z pochopitelných důvodů odsunuli zavírání tratí na povolební dobu.
09.05.2012 (14:43)  
upřímně, asi nikdy nepochopím, proč v Táboře před 4 lety zrušili tu první kolej a nevytáhli tam trolej z Bechyňky. Místa tam bylo jak máku, současné uspořádání prostoru za perony je prakticky stejné, jako dříve. A posun od poštovny beztak zajišťuje v drtivé většině diesel.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2018 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko