..: Viaggio Comfort pro České dráhy: podepsán dodatek smlouvy :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.

Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 2.4.2012 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.04.2012 (1:50)  
Sandik

tak jak to v politice už bývá ... všechno a nic
registrovaný uživatel Sandik 
27.04.2012 (1:00)  
Martin Utajený: Co má co společného Merkelová s rozhodnutím DB?
26.04.2012 (23:52)  
je konec pánové ... němci nás definitivně hodili přes palubu,

děkujeme Merkelové směle, strč si ale Viaggio Comfort do pr...le
registrovaný uživatel Sim 
16.04.2012 (23:36)  
quido.speedy > Bc nebo WLAB neni pohodlnejsi? ;-)
15.04.2012 (19:54)  
Astartoth: já v tom tedy nevidím nic jednoznačného. Záleží kam energie nárazu směřuje. Pokud dojde k zásahu nad rámem, je pro fíru jedno, je-li to loko či řidičák. Pokud neopustí kabinu, tak s ním může být ámen i v loko.
14.04.2012 (19:06)  
Lehký offtopic
Sim: "Becko je pohodlny vuz, protoze jezdi prazdny a da se v nem lezet"

No zrovna já ho takto léta používám a na trasách co jezdím nemám problém prázdné kupé najít :)
A samozřejmě že je to z principu špatně, ale ráno mezi 04:10 a 07:35 jsem v koženkovém B mnohem spokojenější něž v čemkoli jiném. Nedýchám mikroplyš plný roztočů a jako postel je ta sedačka celkem pohodlná. Navíc si člověk zhasne, zadáhne záclonky a v pohodě dospí další tři hodiny. Nadruhou stranu je to občas cestování v zimě, ve vedru, v průvanu, se sněhem a s prasklým vypružením je to hotová horská dráha.
Závěr? B je šrot. Pokud by z něj po rekonstrukci zbyl jen rám, pak i rekonstruovatelný šrot. Ale v současné chvíli je to nejpohodlnější postel, která je navíc dostupná v 80% vlaků. Navíc, Bmto a Btax jsou větší šroty :)
13.04.2012 (20:57)  
Jeste k ridicim vozum: ted v Nemecku narazil ridici vuz do dvoucestneho bagru a strojvedouci zahynul. Zahynula i osadka bagru, ale tam je to nejak nabiledni. Zpochybnuje nekdo, ze kdyby sedel fira v lokomotive, ze by prezil?
registrovaný uživatel Sim 
05.04.2012 (13:28)  
Radio Jerevan: RailJety Siemens budou!

Nebudou pro provoz do DE, ale pro vnitro. Nebudou to novostavby, budou to reko. Nebudou od Siemense, budou z Parsu. Nebudou je tahat Bejci, ale Kravy.

Ze to zni jako aprilovy zert? Zatim ano, ale bojim se, ze u nas se to klidne muze stat realitou ... nebylo by to poprve.

http://k-report.net/clanky/vratne-soupravy-pro-regionalni-trate/
registrovaný uživatel Sim 
05.04.2012 (12:51)  
Chikatetsujin > ja osobne predpokladam, ze spis je tu vseobecne neduvera k cemukoliv, co nema prime mechanicke spojeni ovladaci paky s rizenym subjektem.

Tady to bylo vstepovano deckam uz od mala, ze je lepsi "autobus na ovladani" pomoci bowdenu a kabliku, nez "auticko na vysilacku", protoze "by ti mohlo ujet a pak budes mit smulu" :-D

Jiří Kocurek > ono by se to jeste dalo smerovat do oblasti zabezpecovacky, ale tam uz by to mnohdy mohlo hranicit s cernym humorem ... takze tuhle oblast jsem nechal radeji byt.
05.04.2012 (12:44)  
sim: hezký sumář, s dovolením přidám další:
- až dojde ropa, tak budete zpátky oprašovat parní mašinky místo těch Pendolin.
- elektrickou lokomotivu nelze naleštit a loupe se z nich barva
- páru lze stalčovat donekonečna, proto ji nikdy nikdy nenahradí elektřina, výkon elektrické lokomotivy je od výroby daný.
- těžší vlak má vyšší setrvačnost, takže spotřebuje méně nafty
- jak to nemá komín, tak to není lokomotiva
- vlak je vždycky delší než tramvaj
- lokomotivu nemůže řídit žena, tramvaj ano
- stání v uličce v 1. třídě s jízdenou do třídy druhé je nepřípustné, jeďte následujícím osobákem
- ve vlaku musí být stahovací okna
- elefant je nahouby, v noci z něho není vidět ven
- 810 jezdí pouze vlaky s jízdní dobou pod 20 minut, to každý vydrží.
- nízkopodlažní vlaky jsou móda ze západu pro zdechláky líné vyjít 3 schody
- Američani už nemají železnici
- Japonci okopírovali Šinkanzen od Němců
- automatické spřáhlo nemá budocnost, jedině šroubovka umí spojit všechno se vším.
- (diesel)hydraulika je nanic, vždycky poteče
- z každé převodovky teče olej, to je normální
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko