Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.
České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.
Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage
ano máte pravdu je to normální vlak, ale rozhodně o několik tříd výše než český R ve složení A+BDs+n*B/Bt
ceskolipak: Zrovna Railjet to "pružné" odpojení a připojení dalšího vozu zvládá docela dobře. Zkoušelo se to v Rakousku, na konci se vezly tři Bmz, a v této podobě snad budou od léta vedeny některé vlaky do Korutan v silných dnech. Navíc je jedno kde máte lokomotivu, takže Railjet je dokonce "pružnější" než souprava bez řídicího vozu, protože pro něj není problém například připojení posilových vozů v koncové nebo úvraťové stanici bez posunu.
Vůz za lokomotivou je zaslepený, čili cestující a vlakový personál by do posilových vozů neměl při jízdě přístup. Restaurační vůz apod.
Pokud chcete dát posilové vozy před řídící vůz, už to není vratná souprava.
:-) Dobrá ,dobrá máte pravdu. Dík za vysvětlení.
80 mist na vagon s delkou 26,4 metru je vseobecny standard pro velkoprostorove usporadani v dalkove doprave (pro regio az 96 - viz silberlinky nebo nase honeckery), v leteckem usporadani s mistem nebyva problem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.