..: Viaggio Comfort pro České dráhy: podepsán dodatek smlouvy :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.

Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 2.4.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
04.04.2012 (10:22)  
Ťululu

ano máte pravdu je to normální vlak, ale rozhodně o několik tříd výše než český R ve složení A+BDs+n*B/Bt
04.04.2012 (10:18)  
Moje nejdelsi cesta RailJetem byla trasa Salzburg - Viden - Bregenz,jelikoz nejsem narocny,tak jsem si na pohodli nestezoval,jenom nevyhoda byla,ze se tam nedalo natahnout jako v Bmz,takze jsem musel vyhledavat mista u stolu,kde jsem si polozil aspon hlavu,abych mohl spat.Jinak ten vlak za nejakou senzaci nepovazuji,asi to bude tim ze uz jsem snim najezdil hodne kilometru,takze mi uz prijde jako normalni vlak.Kazdopadne budu rad,kdyz bude v ČR jezdit
04.04.2012 (9:04)  
Spíš proč někoho nenapadlo tam místo toho zaslepeného čela dát normální návalek. To už by přece nemohlo stát tolik.
04.04.2012 (8:35)  
ceskolipak: Ve spicce si radsi sednu do posilovyho vozu, s tim ze prijdu o moznost chodit sem a tam pres celej vlak, nez stat v celopruchozi souprave. Pruvodcich tam je stejne vic, takze jeden muze bejt v tech posilovejch vozech, coz?
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
04.04.2012 (8:26)  
Ad T. Kraus
ceskolipak: Zrovna Railjet to "pružné" odpojení a připojení dalšího vozu zvládá docela dobře. Zkoušelo se to v Rakousku, na konci se vezly tři Bmz, a v této podobě snad budou od léta vedeny některé vlaky do Korutan v silných dnech. Navíc je jedno kde máte lokomotivu, takže Railjet je dokonce "pružnější" než souprava bez řídicího vozu, protože pro něj není problém například připojení posilových vozů v koncové nebo úvraťové stanici bez posunu.

Vůz za lokomotivou je zaslepený, čili cestující a vlakový personál by do posilových vozů neměl při jízdě přístup. Restaurační vůz apod.

Pokud chcete dát posilové vozy před řídící vůz, už to není vratná souprava.
registrovaný uživatel Sim 
04.04.2012 (6:18)  
Honza :-)))))))
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.04.2012 (0:24)  
V jaké kategorii teda SIVIC bude? SC nebo EC?
registrovaný uživatel lbc 
03.04.2012 (18:19)  
Chikatetsujin ,SYN a další
:-) Dobrá ,dobrá máte pravdu. Dík za vysvětlení.
03.04.2012 (17:31)  
Mám za sebou řadu cest mezi Mnichovem a Vídní ve first, nejdelší byla ale cesta Linz - Budapest. Bez nejmenší nespokojenosti, ani vystoupivší z ekonomy nevypadali, že by trpěli. Subtilní sedačky v kůži mám rád, stejný typ je v ICE, s potahem jsou nově třeba v českých Ampz první série. Pokud ohlédnu od konstrukce, uživatelsky bych srovnával třeba s ICE-T, která do Vídně jezdí ze severnejsiho Německa.. A chtěl-li bych si hrát na kdyby, bylo by lepší po krachu ČKD pořídit právě pět naklápěcích ICE namísto pendolin. To bychom teď kupovali railjety pro Praha-Ostrava :-P
registrovaný uživatel Sim 
03.04.2012 (15:19)  
zlobr > SVC ma rozmery skrine odvozeny od klasickych "zapadnich" vozu UIC-X a UIC-Z (delka skrine 26,4m, sirka 2,825m), zatimco nase A/B(p)ee vagony jsou postaveny podle UIC-Y (24,5m/2,863m).

80 mist na vagon s delkou 26,4 metru je vseobecny standard pro velkoprostorove usporadani v dalkove doprave (pro regio az 96 - viz silberlinky nebo nase honeckery), v leteckem usporadani s mistem nebyva problem.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko