..: Změna času opět zpozdí některé vlaky :..

163.046-6, Bohumín, R 201 Silesia, foto: Duhy Praha — Každoročně v závěru března u nás dochází k posunu času středoevropského (SEČ) na čas letní středoevropský (SELČ), což pro všechny zúčastněné znamená, že si v noci ze soboty 24. března na neděli 25. března musí posunout své hodinky ve dvě hodiny ráno o hodinu kupředu — na hodinu třetí. Tou dobou křižuje síť Správy železniční dopravní cesty 14 osobních dálkových vlaků, u kterých proto můžete počítat až s hodinovým zpožděním. Ponechme stranou úvahy o tom, proč tento projekt sociálního inženýrství i nadále přežívá, jestli opravdu něco pozitivního přináší, zda opravdu šetří energie, ale seznamme ty, kteří v dané době budou na cestách, co je čeká a jak si mohou naplánovat přestupy.

Zpožděny budou následující vlaky:

  • R 403 Silesia Praha – Kraków počínaje stanicí Bohumín; rychlík vyčká v Bohumíně na vlaky R 406 Chopin a R 443 Šírava;
  • R 405 Vltava Bohumín – Moskva počínaje stanicí Bohumín; rychlík vyčká v Bohumíně na vlaky R 406 Chopin a EN 445 Slovakia;
  • R 406 Chopin Wien – Warszawa počínaje stanicí Bohumín; rychlík vyčká v Bohumíně na vlak R 443 Šírava; rychlík vyčká v Břeclavi na vlak EN 476 Metropol;
  • R 407 Chopin Warszawa – Wien počínaje stanicí Bohumín; rychlík vyčká v Bohumíně na vlaky R 402 Silesia a R 404 Vltava; rychlík vyčká v Břeclavi na vlak EN 477 Metropol;
  • R 440 Excelsior Košice – Cheb v úseku Pardubice hl.n. – Praha hl.n.;
  • R 441 Excelsior Cheb – Košice počínaje stanicí Česká Třebová;
  • R 442 Šírava Humenné – Praha počínaje stanicí Třinec;
  • R 443 Šírava Praha – Humenné počínaje stanicí Ostrava-Svinov;
  • EN 444 Slovakia Košice – Praha počínaje stanicí Bohumín;
  • EN 445 Slovakia Praha – Košice počínaje stanicí Bohumín;
  • EN / CNL 457 Phoenix Berlin – Praha – přímé vozy z Amsterdamu budou v úseku Bielefeld – Praha o cca 60 minut opožděny, o cca 60 minut později pojedou také přímé vozy z Kodaně v úseku Berlín – Praha;
  • EN / CNL 459 Canopus Zürich – Praha – počínaje stanicí Frankfurt am Main Hbf bude vlak asi o 60 min opožděn;
  • EN 476 Metropol Budapest – Praha – Berlin v úseku Pardubice hl.n. – Berlin Hbf; vlak vyčká v Břeclavi na rychlík R 406 Chopin;
  • EN 477 Metropol Berlin – Praha – Budapest v úseku Brno hl.n. – Budapest Keleti pu.; vlak vyčká v Břeclavi na rychlík R 407 Chopin.

Dále je možno počítat s těmito opatřeními:

  • rychlík R 718 vyčká v Pardubicích na vlak EN 476 Metropol;
  • rychlík R 606 Ohře vyčká v Praze hl. n. na vlak R 718, nepoveze však lůžkový vůz č. 350 od vlaku EN 444, ten bude řazen za lokomotivu vlaku R 608 Svatava.

Zdroj: České dráhy


Vlad Poslat mail autorovi | 24.3.2012 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
29.03.2012 (15:20)  
Jaky lednacek? Jsou skrivani a sovy, ne?
29.03.2012 (13:26)  
Lidi mají v genech vstávat podle sluníčka, ne podle hodinek (kdo má dítko ledňáčka, ví, o čem mluvím :-). Vnucení denního rytmu podle hodinek je v podstatě podmíněný reflex.
Jinak mně přinesl letní čas delší spánek - chodím spát nominálně stejně, ale kočička, fungující podle sluníčka a né podle letního času, mě vzbudí "až" v 5 a né "už" ve 4.
(Trvale letní čas mají nejen v Rusku, ale třeba i ve Francii - ti mají přes léto i ten superletní)
registrovaný uživatel SYN 
29.03.2012 (11:59)  
tenzor: tyhle nářky slýchám při skoro každé změně času... nesouhlasí ovšem s mou osobní zkušeností. Co si tedy potom mám o nich myslet? Že jsou to objektivní problémy lidí jiných než jsem já, anebo že jsou to stížnosti věčných stěžovatelů na cokoliv? Těžko odlišit navzájem od sebe... K těm lékařským argumentům: svého času se prý argumentovalo proti zvyšování rychlosti jízdy vlaku tím že při rychlosti přes (jestli si dobře vzpomínám) 30 majlí se jedoucí člověk musí zadusit nedostatkem vzduchu... no už se asi definitivně prokázalo že to byla blbost. Z novější doby vzpoměňme údajnou škodlivost mobilního telefonování - též zůstává pod hranicí prokazatelnosti. Takže škodlivost vstávání v nějakou konkrétní dobu/případně změny vstávání? Hm, možná, ale jestli ono to spíš nebude psychologického rázu...

Prostě pravidelné přehazování zimního/letního času se již stalo do té míry zažitým že bych hodně váhal nazvat jakoukoliv jinou variantu "normální". jakékoliv změny jedině po velice důkladné diskuzi, objasnění všech variant a souhlasu většiny - a to ještě v koordinaci se sousedy, jinak hrozí superzmatky v přeshraniční dopravě hlavně...

Rusáci to mají tuším už druhý rok změněné, zná někdo situaci kolika z nich se to líbí a kolika ne?

Tenzor: Poledne je ve 12 hodin, ne v 11, na tom nic nezmenite sibovanim rucicek.. letni cas neni nic jineho nez predstirani, ze je o hodinu pozdeji nez ve skutecnosti je. No a co z toho vyplývá? Vy obědváte podle slunce nebo tak něco?
27.03.2012 (21:44)  
-z prace neni nutno vypadnou ve 2, natoz v 5, v vrcholnem lete staci v 6, ba i v 7 zbyvaji 2-3h svetla.
-behem letniho casu je poledne v 13h, ne v 11h.
-nejsem manazer, jsem proletar soucasne doby (programator)
-v rijnu bez letniho casu by zase deti chodily ze skoly potme... si nevyberete. Osobne mohu rict, ze nam to prislo i na prvnim stupni hrozne zvlastni a zajimave chodit do skoly zserelym sidlistem se sviticimi lampami.
-ale musim rici, ze jsem z tech stastnych lidi, kteri chodi spat podle hodin. Je 23:30, jdu spat. Pokud nejde o dramaticke zmeny typu jetlag, hodina sem nebo tam nema na mne vliv.
registrovaný uživatel tenzor 
27.03.2012 (19:08)  
Astartoth napsal:
No nekteri lidi kupodivu jsou radi za to, ze maji v lete dele vecer svetlo.
A nekterym to muze byt jedno, protoze si nemuzou dovolit vypadnout z prace ve 3 (v lete vlastne ve dve) a o pul pate vyrazit ven.

Uznavam, ze nekteri ultrabrzy vstavajici delnici muzou byt rozmrzeli, ze svita o hodinu pozdeji,

Delnikum je to zpravidla jedno, protoze hodne brzy vstavaji uz tak jako tak.

Jaky ma smysl tolik svetla prospat?

To opravdu neni vase starost... ja taky nekladu lidem vstavajicim za tmy otazku, proc si nici zdravi.

Byl bych jeste pro ultraletni cas, kdy 1.5 mesice pred a po slunovratu by se posunul cas jeste o dalsi hodinu.

A ja bych byl proto, aby se cas posunul o hodinu zpet, abych mohl spat o hodinu dele.. jak by se vam to libilo?
Cely problem spociva v tom, ze lide jako vy (mimochodem vetsinou manazeri) misto aby prisli o hodinu driv do prace (samozrejme, chapu ze ne vsude je to mozne), tak nuti zbytek sveta, aby se o hodinu posunul.
Ignoruji se zdravotni problemy, zvyseny pocet nehod pri zmenach (nekteri lide zvykli na urcity denni rytmus to nesou tezce), zvysena spotreba energie (v rijnu je skoro o 5% vyssi) a jeste se bude lhat o tom ze je nizsi, deti v rijnu zbytecne chodi do skoly za tmy... ale hlavne ze je dele svetlo!

Mel-li byt cas presto sjednocen, jsem pro zruseni toho zimniho a letni po cely rok.

Poledne je ve 12 hodin, ne v 11, na tom nic nezmenite sibovanim rucicek.. letni cas neni nic jineho nez predstirani, ze je o hodinu pozdeji nez ve skutecnosti je.
27.03.2012 (15:25)  
No nekteri lidi kupodivu jsou radi za to, ze maji v lete dele vecer svetlo. Uznavam, ze nekteri ultrabrzy vstavajici delnici muzou byt rozmrzeli, ze svita o hodinu pozdeji, ale drtiva vetsina lidi v lete stejne vstava v dobe, kdy uz 2-3h sviti. Jaky ma smysl tolik svetla prospat? Byl bych jeste pro ultraletni cas, kdy 1.5 mesice pred a po slunovratu by se posunul cas jeste o dalsi hodinu.
Mel-li byt cas presto sjednocen, jsem pro zruseni toho zimniho a letni po cely rok.
26.03.2012 (22:14)  
Michal Janko: souhlasím
Ona je vlastně celá ta aktualita zbytečná, protože nikdo tady z ŽP nejezdí v době změny času nočními vlaky. Jinak už by tady byl článek.
26.03.2012 (10:58)  
Autor sice v článku deklaruje, že "ponechá úvahy stranou", přesto si neodpustí zavádějící zkratku "produkt sociálního inženýrství".

Pokud člověk vstává po celý rok ve stejnou hodinu, letní čas pomáhá kompenzovat rozdíly mezi světelnými podmínkami v daný čas, které by se jinak v průběhu roku měnily radikálněji. Bez něj by bylo světlo už ve 4 hodiny ráno, a to je 99 % lidí úplně k ničemu, jen by jim to rušilo spánek. Naopak, většina lidí ocení, že díky letnímu času je světlo ještě v 9 večer (například kvůli bezpečnosti).

Respektuji odlišný pohled na věc, ale do informativního článku nepatří a hlavně nemá být takto "skryt".
25.03.2012 (8:39)  
K letnímu času:
Je nutno si uvědomit, že struktura spotřeby elektrické energie se za poslední léta hodně změnila a proto už letní čas nedává moc smysl.
- podniky s největší spotřebou jedou na 3 směny, těch se tohle netýká
- spousta firem pracuje od 8-9 hodin, těch se problém netýká
- v moderních fabrikách se denní světlo využívá minimálně, všude se svítí nonsotop, těch se to netýká
- osvětlení je v koláči spotřeby předstihnuto topením a chlazením.

Závěr: Letní čas mi nevadí, pracovní dobu mám pružnou, ale klidně bych hlasoval za zrušení...
25.03.2012 (8:14)  
FK:
Až na to že u většiny spojů to nakonec znamenalo nějakých +20, takže kdo by přišel o hodinu pozdějš, měl by tak trochu smůlu. :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko