Berlín/Mnichov — Dle smlouvy měl Siemens dodat do konce roku 2011 Deutsche Bahn AG (DB) 16 nových jednotek ICE 3 nejnovější generace v hodnotě cca 500 milionů eur. Pro blíže nespecifikované technické problémy se však dodávka uskuteční až koncem roku 2012. DB nové soupravy nutně potřebuje, protože nemá dostatek rezervních a po kritice minulých období musí jednotky důsledněji přistavovat k prohlídkám a údržbě. Jako formu smluvního odškodnění projednává nejvyšší vedení DB a Siemense dodání další úplné soupravy ICE 3 zdarma. Takové plnění odpovídá alternativní smluvní pokutě 30 milionů eur. Mluvčí DB i společnosti Siemens probíhající jednání v tomto smyslu potvrdili, možný výsledek ale dosud nekomentovali.
Zdroje: ARDtext, Bild am Sonntag, Welt
Inak už len v oblasti bádania okolo EMC vplyvov na nf KO používané u nás sa za posledné 2 roky zásluhou všetkých zainteresovaných firiem z radov dodávateľov, a samozrejme SŽDC, spravilo pár naozaj "míľových" krokov a vymyslelo množstvo dobrých a inovatívnych riešení.
Jaka je tedy realita? Kdo ma vetsi prujezdny profil, AT+DE nebo my? A nebo je to tak, ze my mame velka koryta, ale treba pres Domazlice by se neveslo ani "zapadni" patro, ani nas slon (zaprazeny za brejle)? Pripadne, jak do toho zapada klasicke Bmto a nebo vlozak exkrakena (070)?
Nechci nijak zpochybnit vaše pozorování displeje, ale rád bych si udělal pořádek v argumentech.
Předně mi není jasné, jak dlouhá ta štreka vlastně je. Tady ( http://www.eurailpress.de/ei-detail/number/092009/strecke_hamburg_berlin_wieder_fit_fuer_hochgeschwindigkeitsverkehr.html?L=0 ) píší o 286 km, což souhlasí s německou wiki ( http://de.wikipedia.org/wiki/Berlin-Hamburger_Bahn#Ausbau_f.C3.BCr_230_km.2Fh ) i s vysokorychlostními 253 km u UIC ( http://www.uic.org/IMG/pdf/20111101_a1_high_speed_lines_in_the_world.pdf )
Naproti tomu podle IDOSu jede Vindobona svých 336 tarifních km.
Jízdní doba nejrychlejšího vlaku ICE 706 je 96 minut. V prvním případě by průměrná rychlost byla 179 km/h (to vypadá na trochu málo), ve druhém 210 km/h (tarifních, rezerva je, ale na rozjezdy a vatu dost malá).
Divné. Celkem rád bych věřil těm 260 km/h na displeji a nakonec i té kilometráži z IDOSu, ale dá se to ověřit i jinde?
Můžete to nějak rozvést? Nejlépe i s pojmenováním průřezů? (Pokud tedy nenarážíte jen na kompatibilitu trakce.)
To ani ne. Ešusy průřez rozhodně nevyplňují celý. V každém případě se vejdou i do Vinohradských tunelů. První slavnostně zprovozněn 19. září 1871, rekonstrukce 1945-48. Mimochodem - dodnes nevím, jaký průřez v něm vlastně je.
myslím, že když tam vlezou ešusy, tak už všechno...:-)
Ty už samozřejmě nesplňují parametry EC. Z hlediska DB nelze.
JiříK.: A splňují ICE 3 vůbec průjezdní profil na SŽDC?
Tarzan odpovídá: Je nějaký důvod si myslet že ne? Pokud vím, zvlášť ten koridorový průřez je zřejmě ještě větší než německý.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.