..: Pendolina v JŘ 2012: Sbohem Bratislavě, zásuvky, wifi a nejen to :..

681.001-4, Polom - Jeseník nad Odrou, foto: Duhy Praha — Nasazení všech pendolin z Prahy na Ostravsko, doplnění zásuvek na 230 V a zavedení Wi-Fi připojení. To jsou jen některé z novinek, které České dráhy postupně zavádějí ve vlacích provozovaných pod značkou SC Pendolino. Český majoritní dopravce se tak snaží dále zatraktivnit svoji vlajkovou loď, které na trase z Prahy přes Ostravu až do Havířova postupně od září přibývá konkurence v podobě spojů společnosti RegioJet. Dráhy chtějí kromě rychlosti konkurovat také v oblasti nabízených služeb, ceny či četnosti spojů, které od poloviny prosince nabídnou.

Nové destinace: Františkovy Lázně a Žilina

Františkovy Lázně

České dráhy stahují poslední jednotku řady 680 z tzv. jižní větve, kde zajišťovala jeden pár spojů Slovenská Strela. Důvodem je zejména nemožnost plného využití jednotky na této trase, protože pokud by měla souprava Pendolina jezdit systémově v taktu, nebyly by plně využity její schopnosti krácení jízdní doby. Naproti tomu se od poloviny prosince podívají jednotky řady 680 na pravidelných spojích nově do Žiliny, a také do Františkových Lázní. Některá média sice prezentovala zajíždění do Žiliny jako náhlou reakci Českých drah na zprávu konkurenčního RegioJetu o svém záměru tuto destinaci obsluhovat taktéž, se zajížděním Pendolin až do Žiliny však počítaly již dřívější plány drah, prezentované například při příležitosti pětiletého výročí provozu spojů SC Pendolino a konkrétní nasazení se objevilo již v prvotních návrzích jízdního řádu pro rok 2012 na jaře letošního roku. Definitivně tak budou k našim východním sousedům zajíždět dva páry spojů, a to SC 30/31 a SC 30/32. První pár bude do západoslovenské Žiliny zajíždět vždy v sobotu, druhý pár pojede v neděli tam a zpět se bude vracet v pondělí ráno. Jedním z důvodů, proč začínají jednotky řady 680 zajíždět do Žiliny až od GVD 2011/2012, ačkoliv plány na jejich zajíždění existují již delší dobu, je i pokračující modernizace tranzitního železničního koridoru z Ostravy přes Karvinou a Třinec směrem na Slovensko. Dalším důvodem je i uzavřená smlouva na nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort, které by se měly stát nosnou řadou Českých drah na tzv. jižní větvi z Prahy přes Brno dále na jih a východ.

Obdobným způsobem budou v sobotu prodlouženy spoje SC 502 a SC 511 z Prahy přes Plzeň a Cheb až do Františkových Lázní. České dráhy tak vytvoří doposud historicky nejrychlejší vlakové spojení z východu republiky až k západním hranicím. Motivací pro zavedení tohoto sobotního páru vlaků bylo zejména dokončení optimalizace tratě Plzeň – Cheb a střídání turnusů v lázeňských městech. Právě lázeňští hosté by měly být podle Českých drah hlavní klientelou těchto spojů.

Nasazení pendolin v rámci GVD 2011/2012
 SC500SC502SC504SC30SC506SC508SC510SC32SC514SC516
Žilina6:0314:03
Třinec6:5214:52
Český Těšín7:0115:01
Havířov7:1915:19
Ostrava-Stodolní7:3615:36
Bohumín4:325:326:32|9:32|
Ostrava hl. n.4:415:416:417:419:4111:4113:4115:4117:4119:41
Ostrava-Svinov4:505:506:507:509:5011:5013:5015:5017:5019:50
Olomouc hl. n.5:376:377:378:3710:3712:3714:3716:3718:3720:37
Pardubice hl. n.6:497:498:499:4911:4913:4915:4917:4919:4921:49
Praha hl. n.7:468:469:4610:4612:4614:4616:4618:4620:4622:46
Plzeň hl. n.10:30
Mariánské Lázně11:13
Cheb11:33
Františkovy Lázně11:41
 SC501SC31SC505SC507SC509SC511SC513SC33SC515SC517
Františkovy Lázně12:19
Cheb12:29
Mariánské Lázně12:46
Plzeň hl. n.13:35
Praha hl. n.5:127:129:1211:1213:1215:1216:1217:1218:1219:13
Pardubice hl. n.6:078:0710:0712:0714:0716:0717:0718:0719:0720:07
Olomouc hl. n.7:219:2111:2113:2115:2117:2118:2119:2120:2121:21
Ostrava-Svinov8:0810:0812:0814:0816:0818:0819:0820:0821:0822:08
Ostrava hl. n.8:1810:1812:1814:1816:1818:1819:1820:1821:1822:18
Bohumín|18:27|21:2722:27
Ostrava-Stodolní10:2320:23
Havířov10:3820:38
Český Těšín10:5620:56
Třinec11:0421:04
Žilina11:5721:57
  • Uváděné časy jsou s výjimkou cílových stanic časem pravidelného odjezdu.
  • SC 30 / SC 31 v úseku Ostrava hl.n. – Žilina jede v (6) a 5. 7., 28. 9., nejede 24. 12., 7. 7., 29. 9.
  • SC 32 v úseku Žilina – Český Těšín jede v (1) a 27. 12., 10. 4., 2. a 9. 5., nejede 26. 12., 9. a 30. 4., 7. 5.
  • SC 33 v úseku Český Těšín – Žilina jede v (7) a 26. 12., 9. 4., 1. a 8. 5., nejede 25. 12., 8. a 29. 4., 6. 5.
  • SC 502 jede v X a (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
    Praha hl. n. – Františkovy Lázně jede v (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
  • SC 511 v úseku Františkovy Lázně – Praha hl.n. jede v (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
  • SC 500 / SC 501 / SC 507 / SC 508 jede v X
  • SC 506 v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. jede v (6) a †
  • SC 513 jede v X a †, nejede 24. a 25. 12., 8. 4., 5. a 6. 7., 28. 9., 17. 11.
  • SC 514 / SC 515 ejede 24., 25. a 31. 12.
  • SC 516 / SC 517 jede v X a †, nejede 24. a 25. 12., 8. 4., 5. a 6. 7., 28. 9., 17. 11.

Dražší místenky, nebo vlastně ne?

Ke změnám dochází nejen u nového jízdního řádu, ale také v tarifu povinných místenek. Cena povinné místenky pro držitele In-karet sice roste ze 100 na 120 korun, na druhou stranu České dráhy začínají po vzoru především leteckých dopravců opět rozlišovat špičkové a sedlové spoje. Na slabší spoje mají být nabízeny místenky s akční cenou, nově i pro držitele In-karet bez RailPlus. Cena akčních i běžných místenek navíc nebude jednotná, ale bude se odvíjet též od délky projížděného úseku - může tak začínat již na 35 korunách. Podobnou akci doposud dráhy nabízely jen pro cestující mezi Olomoucí a ostatními východními městy.

V konečném důsledku tedy cestující v úseku Praha - Ostrava (a dále) zaplatí v lepším případě stejně jako letos, v horším o 20 korun navíc. Cestující na kratších trasách oproti tomu zaplatí méně, a to až o 65 korun než doposud (s výjimkou výše zmíněné dosavadní akce).

Mohli jsme vám nabídnout přehledné tabulky, ale my jsme řekli ne!

Původním záměrem bylo nabídnout čtenářům i několik tabulek s cenami místenek. Vzhledem k tomu, že zde je již jedná velká tabulka s jízdním řádem spojů SC Pendolino v GVD 2011/2012, rozhodli jsme se, že zde raději jen odkážeme na výňatek z Přepravního tarifního věstníku Českých drah. Studovat ceny místenek i rozdělení vlaků na "špičkové" a "sedlové" tak můžete prostřednictvím tohoto odkazu.

Klid prosím! Tiché zóny

Mezi jednu z nových služeb, které jsou již v "provozu", patří zavedení tzv. tichých zón ve vlaku. Jedná se vždy o první a poslední vůz soupravy, tedy vždy o jeden z obou vozových tříd. V těchto vozech by měli mít cestující klid od telefonujících, stejně jako by mělo být samozřejmostí v těchto vozech nevést hlasité hovory, či používat počítače se zapnutým zvukem. Podle zájmu cestujících pak chtějí České dráhy zavést tento typ vozů i na další vlaky.

Napájím, čili jsem

Další "novinkou" by mělo konečně být zprovoznění zásuvek na 230 V ve všech vozech 2. třídy všech jednotek (ve vozech 1. třídy jsou již z výroby). Zásuvky jako takové jsou sice už nainstalovány ve všech soupravách, ale vzhledem k tomu, že se tyto úpravy dělají jen při pravidelných odstávkách souprav za běžného provozu, doposud nejsou ve všech soupravách plně zprovozněny. K dnešnímu dni fungují na soupravách 002, 004, 005 a 007. U zbývajících se čeká na doplnění zbývající technologie k jejich napájení. Uvidíme, jak si povedou zásuvky na „stahovačkách“, což občas trápí cestující nejen v Pendolinu, ale i u konkurenčního RegioJetu, využívajícího dosud jen starší rakouské vozy. Nutno ovšem dodat, že výpadky zásuvek při „stahovačkách“ zdaleka nepostihují jen vozy českých dopravců, ale i mnohé další vozy cizího původu.

Instalace zásuvek 230 V
Montáž zásuvek 230 V do Pendolina, foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina, foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina. Napájecí filtry 230 V/230 V., foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina. Nainstalované zásuvky před spuštěním., foto: Honzík

Hello world! Aneb Fun&Relax namodro

Instalací Wi-Fi připojení do jednotek řady 680 plány Českých drah nekončí. V současné době mají již vypracován plán pro instalaci zařízení do dalších zhruba 400 vozů dálkové dopravy. Wi-Fi připojení by se tak podle všeho mohli dočkat i cestující ve všech vozech řad Aee/Apee/Bee/Bpee které prošly v minulých letech modernizací, v bistrovozech ARmpee, v tlakotěsných vozech Ampz/Bmz z produkce Siemensu či ve vozech Bmee/BDbmrsee, které mají procházet modernizacemi v roce 2012. Přímo z výroby by měly mít instalováno zařízení pro přístup k internetu také všechny vozy netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, které se Českým drahám podařilo po dlouhých peripetiích s ÚOHS koupit letos na konci září. K internetu se připojíte i v nových jednotkách RegioPanter z produkce Škody Transportation, které mají České dráhy v současnosti objednány. Všechny nové vozy pro dálkovou dopravu a vozy po modernizacích jsou nově vybavovány také elektronickým rezervačním systémem, který by mohl být po připojení vozů k internetu provázán přímo s rezervačním systémem Českých drah. Informace o zarezervovaném místě by se tak ve vozech mohla objevit prakticky okamžitě, i kdyby byla rezervace místa provedena až po vyjetí vlaku ze své první stanice na své trase.
Wi-fi připojení k internetu, foto: Vítek_V

Asi nejočekávanější novinkou v pendolinech pro rok 2012 je zavedení připojení k internetu pomocí Wi-Fi. Pár šťastných cestujících si už sice mohlo připojení z paluby vlajkové lodi Českých drah vyzkoušet, zatím ale vždy šlo jen o neoficiální připojení během zkušebních testovacích jízd. V průběhu zimy by se však měl definitivně realizovat projekt "Realizace a poskytovaní služby Internet na vlakových elektrických jednotkách ČD řady 680." Vítězem i na České dráhy nezvykle dlouhého výběrového řízení se stala společnost Simac Technik ČR. Ta je dceřinou společností nizozemského nadnárodního holdingu Simac Techniek N. V., který od roku 1986 působí na evropském trhu informačních technologií a akcie jsou obchodovány na Amsterodamské burze. Holding zaměstnává přes 800 zaměstnanců a zabývá se systémovou integrací, poskytováním služeb a vývojem aplikací v následujích oblastech:

  • ICT infrastruktura: návrh, implementace a její další využití
  • ICT aplikace: konzultační činnost, vytváření aplikací na míru a jejich řízení
  • Průmyslová elektronika a automatizace.

Celková cena kontraktu dosáhla necelých 20 milionů korun. V této ceně ovšem není jen obyčejné připojení k internetu pro cestující přes jednoduchý router, jak mylně informaci o zakázce interpretovala mnohá média, ale půjde o komplexní řešení s mnoha návaznými službami. Simac Technik tak zajistí nejen návrh a instalaci všech zařízení (Simac Technik ve svých řešeních využívá zejména výrobky firem Cisco a Nortel), ale také dohled a garanci nad tím, aby celý systém fungoval. Zvolené řešení je postaveno na co nejvyšším využití všech možných způsobů aktuálního připojení. Oproti řešení u konkurenčního RegioJetu, který i přes tvrzení Radima Jančury ve skutečnosti využívá ve svých routerech jen SIM karty jediného operátora, takže výsledné řešení za svou krátkou dobu provozu proslulo častými výpadky, bude připojení u ČD využívat služeb více mobilních operátorů. Navíc má dojít k vyřešení problémů s hluchými místy, aby bylo připojení funkční opravdu v celé své trase.

Kromě samotného připojení k intenetu bude Simac Technik zajišťovat též poskytování lokálního obsahu na vnitřním intranetu. Mezi to bude patřit například informace o aktuální poloze a rychlosti vlaku, interaktivní palubní zábava v podobě her a podobně. Konkrétní seznam nabízených palubních služeb bude teprve konkretizován, přesto je vhodné zmínit některé z věcí, o kterých se uvažovalo již v raných dobách projektu instalace Wi-Fi do vlaků Pendolino. Kromě výše zmíněných portálových stránek o vlaku se tak například uvažovalo o přenosu videa z kamery umístěné v kabině strojvůdce, možnost tisku na palubní tiskárně, sledování filmů uložených na lokálním serveru (zde by ale jistě nemalou část peněz stály licenční poplatky za jejich zpřístupnění; tuto službu hodlá dle slov Leoše Novotného nabízet i konkurenční Leo Express) a podobně. Mezi další, jistě zajímavé možnosti, by patřilo i připojení snímačů platebního systému NFC či on-line komunikace pokladen průvodčích na on-line validaci elektronických jízdenek. Ostatně výběrové řízení na on-line komunikaci pro pokladny průvodčích v současné době České dráhy již realizují.

Další z novinek, plánovaných na příští rok, je znovuzprovoznění audiosystému v první třídě. K tomu je třeba vyměnit nespolehlivé palubní CD přehrávače za nové s pevnými paměťmi typu FLASH. Přesný termín spuštění ale dosud není stanoven. Cestující si ale po realizaci všech těchto věcí budou moci zvolit, zda-li chtějí cestu strávit aktivně například serfováním na internetu, či pasivně, ať již v tichém voze v naprostém klidu nebo poslechem hudby z palubního audiosystému.

Což takhle dát si špenát? Ano, šéfe!

V souvislosti s novým konceptem gastronomie Českých drah je také třeba informovat o postupu jeho zavádění. Ačkoliv České dráhy o tomto záměru poprvé oficiálně informovaly například pomocí inzerátů v novinách (jeden vyšel například během srpna v MF DNES), vyrukovala koncem září některá média (včetně výše zmiňované MF DNES) se zprávou, že České dráhy "najednou" vypověděly smlouvu JLV. Ve skutečnosti dostaly všechny společnosti zajišťující pro České dráhy catering výpověď již v srpnu 2010 (tedy víc než rok před vyjetím RegioJetu na lince do Ostravy). Společnost JLV měla totiž již od roku 1994 smlouvu na dobu neurčitou, která každoročním dodatkem pouze upřesňovala, na kterých spojích budou JLV jezdit. Součástí smlouvy byla také 18měsíční výpovědní lhůta, která začíná běžet od zahájení nejbližšího nového GVD. Výpovědní lhůta tedy JLV skončí zhruba v polovině června roku 2012. U ostatních společností se vždy podepisovala jednoletá smlouva a České dráhy tak čekají, až skončí smlouvy se všemi společnostmi, a pak teprve hodlají zavést nový catering na všech plánovaných spojích najednou.
Zelňačka, foto: JLV, a.s.

Je to sice rok, co se i pendolina dočkaly Nové gastronomie v podání JLV, avšak i zde se chystá zásadní změna. Zhruba v polovině příštího roku by měly ČD zavést zcela novou koncepci cateringu ve svých vlacích, spoje SC Pendolino nevyjímaje. Nově by vše měla zajišťovat jediná firma s jednotným nově nastaveným standardem kvality a jednotnými cenami. Nemělo by tak hrozit, že si cestující jednou koupí chutné jídlo za pár korun a jindy to samé několikanásobně dráž a ještě v jiné kvalitě. Nově by cena hlavního jídla měla stát v průměru okolo 120 korun (momentálně je průměrná cena hlavního jídla ve spojích SC 125 Kč) a cestujícímu by mělo být jedno, zda-li ho objedná na území ČR či za hranicemi. V novém konceptu od personálu až po to nejzásadnější, jídlo, spolupracují České dráhy s jediným českým držitelem francouzského rytířského řádu za gastronomii, který je udělován francouzskou vládou – odborným lektorem Daliborem Navrátilem.

Základem nového konceptu má být stálá nabídka jídel, jako je například oblíbená svíčková či guláš, doplněná o různé pokrmy, ať již zahraniční kuchyně nebo pokrmy ze sezónní nabídky. Konkrétní nabídka bude tedy zveřejněna zhruba za půl roku se startem této nabídky ve vlacích Českých drah.

Kdo ale nechce tak dlouho čekat na novou podobu gastronomických služeb, nemusí věšet hlavu. České dráhy se staly oficiálním partnerem projektu Mňam Vlak, který pojede již 15. ledna 2012 a jehož součástí bude nejen degustace pokrmů přímo na palubě spojů SC Pendolino, ale také ve dvou vybraných restauracích v Olomouci.

Meziročně o 11 % cestujících navíc

České dráhy pro rok 2012 připravily sérii novinek, které by měly spojům SC Pendolino přidat na atraktivitě zejména v souvislosti s nastupující konkurencí v podobě RegioJetu. V současné době počet cestujících spoji SC Pendolino neustále narůstá a jen v říjnu přepravily meziročně o 8 000 cestujících navíc. Za celé období od ledna po říjen se jednalo o 11 % cestujících navíc. Jako jeden z důvodů má být kromě rychlosti i vysoká přesnost těchto spojů, které v současnosti patří mezi nejpřesnější a nejspolehlivější spoje na území ČR. Jak se ale bude počet cestujích vyvíjet v dalším období budeme moci zhodnotit nejdříve v příštím roce.

Zdroje: České dráhy (1, 2), Simac Technik ČR, IS VZ US, Železniční Magazín 10/2011


JiříK. | 8.12.2011 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
20.12.2011 (14:07)  
turista: A co další vlak? Kdy jede, sveze vás?
V mém směru jezdí vlak srovnatelný s RJ.
Zlínský express, a má funkční zásuvky ve 2. třídě
To je má záloha za ujetý RJ :-)
18.12.2011 (10:59)  
panu turistovi
děkuji za kvalitní názor! Naprosto s vámi souhlasím, že jako ke století páry patřily saze a kouř, tak k dnešnímu vlaku patří vůně zachlé moči, nikoliv jak se snaží nám někdo vnutit smrad orchideje na Wecku... Počítejte se mnou: 5 vlaků, 4 vozy, 2 wecka, to je 40 orchidejí! Kdyby se za to nevyhazovaly prachy, to by mohlo být krásných nových vlaků, anebo levnější jízdné!

Politici ... raději ty koleje opraví.

To je fakt štěpná myšlenka! Pouze to chce trochu dopilovat: Měli by to opravovat
1. v době, když nemají zasedání nebo
2. v době zasedání, aby neschvalovali zmetky nebo
3. v době obstrukcí?
Dle mého názoru správně je 1., 2. a 3. současně. Jenom aby bylo dost kolejí. Škoda, že už tam není mašinfíra
Registered user M 
14.12.2011 (11:32)  
KK - pocitam, ze pujde o Nizozemsko, kde to mezi Amsterdamem a Rotterdamem jezdi po 15 minutach a jeste se do toho mota X dalsich vlaku, takze za hodinu je tech spoju sest a vice.
Pravda, je otazka, jestli spojeni tehle dvou mest lze povazovat za dalkovou dopravu, ale v tamnich pomerech asi jo:-))
13.12.2011 (18:23)  
Ó jasně. Storno uděláte, stihnete-li to do 15 minut před odjezdem. A co další vlak? Kdy jede, sveze vás? Co když bude plno?
Naprosto souhlasím, jízdenku na In-kartu můžu stornovat místenku kdykoliv..

neplýtvají energií na pěkné děvče/chlapce v každém voze a občerstvení za lidlovské ceny.
také vás to uráží? proto si dávám vždycky Sushi Geisha set za 80 Kč a Rulandské modré, výběr z hroznů 0,187 l za 45 Kč a případně Zeleninové Tretter’s chips s mořskou solí za 10 Kč... vřele doporučuji
13.12.2011 (14:35)  
jeřiši - to zní tak optimisticky - že už ani skoro nevidím přez ty růžové brýle!!! no super!! a museli jsme opravdu čekat na RegioJet, než se "něco" začne dít?

Mám z toho radost, ale přišlo to trochu pozdě.
13.12.2011 (14:28)  
Turista:

mohu prosím vědět, kde dálkovka jezdí v intervalu 15 minut a kde 7-8 minut?

nerýpám, jsem ten, který zná jen zaprděnou ČR a chtěl bych vědět kde jsou na tom tak dobře
12.12.2011 (10:37)  
turista: Prostě typický názor člověka, co zná jen zaprděnou ČR s jejím raným kapitalismem.

proč se hned zlobíte a perete?
O této osobě něco víte, kde byla a tak?
:-)
Jen jsem napsal, že mi plánování a rezervace nevadí.
Klidně ať jsou střídány vlaky(vagony) povinně a nepovinně místenkové s jednoduchou aplikací na webu.
Ať soutěží víc dopravců.
Jako třeba v Bavorsku.
http://www.zelpage.cz/clanky/novinky-v-bavorske-regionalni-doprave
12.12.2011 (0:33)  
Rozhodně to nepociťuji jako omezení flexibility, naopak.
I když chápu, že jiný může mít takové pocity.


Ó jasně. Storno uděláte, stihnete-li to do 15 minut před odjezdem. A co další vlak? Kdy jede, sveze vás? Co když bude plno?
Prostě typický názor člověka, co zná jen zaprděnou ČR s jejím raným kapitalismem.

Představte si zemi, kde jezdí dálkovka co půlhodinu, často i čtvrthodinu či dokonce co 7-8 minut (a ona existuje). Stále byste si chtěl předem rezervovat určitý čas a blbnout s SMSkama, nebo byste prostě přišel na nádraží jako se u nás chodí na tramvaj?

A proč že si mohou dovolit takový interval? Inu proto, že tam vlakem jezdí opravdu hodně lidí.

1) protože mají dobré tratě. Politici neříkají "zavedem konkurenci na železnici, to vše vyřeší, protože konkurence je dobrá, že áno", ale raději ty koleje opraví.

2) protože si nehrají na povinné rezervace a různé dopravce a tarify, aby si každý namastil kapsu. A ta jednoduchost a možnosti časových jízdenek láká cestující taky.

3) neplýtvají energií na pěkné děvče/chlapce v každém voze a občerstvení za lidlovské ceny. Raději jezdí častěji.
11.12.2011 (8:48)  
turista: znásilněním flexibility svých zákazníků

Pendluji pravidelně mezi Prahou a Severní Moravou.
Jednoduché naplánování a objednání na webu RegioJetu považuji za výhodu.
Mám tam přehled o koupených jízdenkách. To mi chybělo.
Potom stačí přijít "na čas" a jet. Storno via SMS, kdyby něco..

Rozhodně to nepociťuji jako omezení flexibility, naopak.
I když chápu, že jiný může mít takové pocity.
10.12.2011 (21:05)  
Neonym : posílání Pendolina do Františkových Lázní je pouze "divadélko", z hlediska frekvence je to naprosto zbytečný vlak. Kdyby tam ta frekvence skutečně byla, tak by ten vlak mohl jezdit už dávno, ...

Možná se v těch lázních v sobotu mění turnusy, nevím. Možná už mají ČD nějakou kapacity prodanou cestovkám či zdravotním pojišťovnám, nevím.

Co ale vím, je, že v případě Pendolína můžeme hovořit o vyvolané poptávce. Jestli se na tom projektu něco povedlo, tak je to marketing, alias "naleštěný prd". Na trase do Ostravy si totiž ČD opravdu získaly cestující, něž byl vlak socka pod jejich úroveň, "jel jsem pendolínem" není společenské faux pas, jako je prosté "jel jsem vlakem". Takže tímto chtějí ČD totéž zkusit z Prahy směrem na západ.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2014 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko