Hradec Králové — V neděli 11. prosince 2011 začíná platit nový jízdní řád i v Královéhradeckém kraji. Přináší několik zásadních změn, zejména úpravu dopravního modelu na tratích 031 a 032 Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov, včetně zavedení přímých spěšných vlaků v této trati. Díky postupujícím dodávkám modernizovaných vozidel dochází k nasazení jednotek Regionova na všechny vlaky na trati 041 Hradec Králové - Jičín - Turnov a na několik osobních vlaků v jižní části trati 026, díky čemuž mohou být dva z nich v pracovní dny prodlouženy až do/z Police nad Metují. Častěji se také budeme setkávat s modernizacemi vozů Btn755, nově v podobě řady Bdtn757, která oproti předchozím modernizacím (řada Bdtn756) nabízí o šest háků na jízdní kola více a zejména v letní sezóně tak uspokojí poptávku po přepravě jízdních kol v cyklisticky atraktivních oblastech Podkrkonoší, Kladského pomezí a Orlických hor.
Z Hradce do Pardubic zcela jinak. Někdy až do Trutnova
Ve stejný den, kdy vstupuje v platnost nový jízdní řád, dochází také k rozšíření integrovaného dopravního systému IREDO na území celého Pardubického kraje. V souvislosti s tím pak společnost OREDO, pověřená organizací dopravy v těchto dvou sousedních krajích, připravila nový koncept dopravní obslužnosti pro Pardubický kraj, čímž došlo k zásadním změnám na trati 031 spojující krajská města Hradec Králové a Pardubice.
Jak ukazuje níže uvedená tabulka, oproti současnému stavu dostaly přednost vlaky zrychlené (spěšné vlaky, rychlíky). Osobní vlaky pojedou jednou za dvě hodiny, v období dopravní špičky pak budou zavedeny posilové spoje.
Sp | Os | Sp | R | 031 HRADEC KRÁLOVÉ - PARDUBICE | R | Sp | Os | Sp | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trutnov* | Jaroměř | Choceň* | Liberec | ↓ | ze stanice / do stanice | ↑ | Liberec | Choceň* | Jaroměř | Trutnov* |
L.01 | L.30 | S.04 | S.37 | odj. | Hradec Králové hl.n. | příj. | L.23 | L.55 | S.29 | S.58 |
L.22 | L.53 | S.22 | S.52 | příj. | Pardubice-Rosice n. L. | odj. | L.09 | L.39 | S.08 | S.38 |
L.26 | L.57 | S.26 | S.56 | příj. | Pardubice hl.n. | odj. | L.05 | L.35 | S.04 | S.34 |
U některých vlaků dochází k posunům v řádu jednotek minut. Význam značek: L - lichá hodina, S - sudá hodina, * - vybrané spoje |
Vybrané spěšné vlaky, které přijíždějí od Pardubic do Hradce Králové před celou lichou hodinou, pokračují přímo ve směru Jaroměř, Starkoč a Trutnov. Jsou to vlaky Sp 1784 (odj. z Hradce Králové 9.00), Sp 1788 (odj. 13.00), Sp 1790 (odj. 15.00) a Sp 1792 (odj. 17.00). Jedou pouze v pracovní dny, výjimku tvoří Sp 1792, který jede i v neděli, kdy je ale nutno v Hradci Králové přestoupit. Dále je potřeba zmínit, že u vlaku odjíždějícího z Hradce Králové v 15 hodin dochází ke sjednocení míst zastavení s ostatními vlaky, nově projede Smiřice a zastaví v Jaroměři. Obyvatelé Smiřic mohou využít osobní vlaky s odjezdy v 14.36 a 15.31.
Stejně tak i v opačném směru nový jízdní řád nabídne přímé spěšné vlaky Trutnov - Pardubice, a to Sp 1781 (Hradec Králové příj. 5.57), Sp 1783 (příj. 6.57), Sp 1785 (příj. 8.58), Sp 1789 (příj. 12.58), Sp 1791 (příj. 14.58) a Sp 1793 (příj. 18.59). Jedou opět v pracovní dny (Sp 1783 denně, o víkendu ale nutno přestoupit), pouze Sp 1793 jede v neděli jako rychlý spoj například pro studenty dojíždějící do škol.
Trať 047: na 35 km dlouhé trati jsme ušetřili 13 minut
Pokud jste někdy měli příležitost svézt se vlakem po malebné trati 047 ve směru z Trutnova do Teplic nad Metují, jistě jste si všimli neúměrně dlouhého pobytu v dopravně Janovice u Trutnova. Zde se pravidelně kolem každé celé sudé hodiny potkávají vlaky z obou směrů, avšak kvůli složitému křižování na trati provozované dle předpisu D3 sem vlaky od Trutnova musí přijíždět dříve. Úpravou technologie křižování dochází k odstranění tohoto dlouhého pobytu, takže nyní budou vlaky z Trutnova odjíždět až v lichou hodinu a 23. minutu, tedy o 13 minut později.
V letní sezóně, kdy v turisticky atraktivní oblasti Adršpašsko-teplických skal roste poptávka po cestě vlakem, dojde na trati 047 k nasazení souprav 810 + BDtax782 a jednotek Regionova.
Další změny
Na dalších tratích nedochází k tak rozsáhlým změnám, shrnuty jsou v následující tabulce.
Trať | Úsek v kraji | Změny |
---|---|---|
016 | Borohrádek (- Holice) |
|
020 | Převýšov - Hradec Králové - Čermná nad Orlicí |
|
021 | Týniště nad Orlicí - Potštejn |
|
022 | Častolovice - Solnice |
|
023 | Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách |
|
026 | Týniště nad Orlicí - Broumov |
|
028 | Opočno pod Orlickými horami - Dobruška |
|
030 | Jaroměř - Stará Paka |
|
031 | (Opatovice nad Labem -) Hradec Králové - Jaroměř |
|
032 | Jaroměř - Starkoč |
|
033 | Náchod - Starkoč |
|
040 | Chlumec nad Cidlinou - Trutnov | |
041 | Hradec Králové - Semínova Lhota |
|
043 | Trutnov - Královec (- Polsko) |
|
044 | Kunčice nad Labem - Vrchlabí |
|
045 | Trutnov - Svoboda nad Úpou | |
047 | Trutnov - Teplice nad Metují |
|
061 | Mlýnec - Jičín |
|
064 | Sobotka - Stará Paka |
1 2 | Zpráv na stránku: |
O víkendech o hodinu později 1783 do HK a hned 1949 do Letohradu.
Odvoz vratné soupravy do Trutnova je z HK v 8 večer.
A co křižování s protijedoucím Os ve Smiřicích, na který tento Sp nejednou musí čekat, než dorazí? Pokud vím, jedním z důvodů tehdejšího zavedení zastavování ve Smiřicích bylo právě křižování. Škoda, ve Smiřicích pravidelně vystupovalo minimálně 30% cestujících z HK, z toho 25% procent využívalo tento spoj denně.
Obyvatelé Smiřic mohou využít osobní vlaky s odjezdy v 14.36 a 15.31.
... Které jsou narvané a nepohodlné.
Na druhou stranu se můžeme těšit na 7Ev, zdejší vozový park potřebuje již mnoho let změnu.
Přesto mi však vrtá hlavou, jak to bude se Spěšňáky, které ihned po příjezdu do HK pokračovaly opačným směrem jako Sp HK-Letohrad ? Kde se vezmou soupravy pro vozbu těchto vlaků?
Co se týče cestujících na trati 041, myslím že cestující další 814 uvítají, místo akvárek. Bojím se však kapacity, leda by na některých spojích Regíny jezdily ve dvojici.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.