Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
Bugear: Písky ze Stéblové se snad už ani nevozí po železnici. Obávám se, že vzhledem k počtu pískoven v naší republice ony slouží spíše svému blízkému okolí, pokud se nejedná o nějaké speciální, jako třeba skářské z Českého Ráje. Písek by musel být hodně levný, aby se ho vyplatilo prodávat někde daleko.
Hm, to je docela zajímavá otázka, platí se nějaký poplatek za vodní cestu? Počítám že maximálně tak za zdymadla, co?
Jinak ten přístav někde u Kolína by mi za současné dopravní situace přišel taky příhodnější...
@Railfort: Navíc Orlen zvažuje uzavření Parama.
@spalda: Jediná komodita která mi přijde reálná jsou písky ze Stéblové, což je na můj vkus dost málo. Na všechno ostatní stačí Kolín. A co se týče studií a DOL, ty vám jsem se správným zadáním schopen vycucat z prstu taky. Ta výhodnost bude asi stejná jako u širokorozchodky do Vídně, zaplatíte stovky miliard a my pak zaměstnáme pár lidí.
Kvalitní splavnění Labe do středních Čech je ale základ, který je skoro hotov. Kromě zmiňovaného přístavu jde v podstatě jenom o jez v Děčíně. Je od nás přece jenom hodně hloupé, když cestu, která nás už stála desítky až stovky miliard, nevyužíváme. Když se pak má něco udělat i na vodní cestě (třeba nový most v Kolíně, který byl také jedním z problémů), tak je spousta lidí zcela nesmyslně proti.
Pokud Vás zajímá něco konkrétního na přepravě plechů, tak Vám k tomu něco rád napíšu. radek(zav)er-guide.com
Máte samozřejmě pravdu, že vnitrostátní doprava nemá takový význam, ale já mluvím především o napojení ČR na západoevropské přístavy se zakončením v moderních terminálech napojených na ostatní druhy dopravy.
Railfort: Zatím je asi celkem jedno, kde by toto překladiště bylo, ale hlavně aby už tady bylo. Pro umístění v Pardubicích pak mluví i další pokračování cesty v podobě kanálu Dunaj-Odra-Labe. Tato stavba vypadá sice jako utopie, ale když si o ní přečtete víc, tak vám dojde, že to zas taková divočina není. Staveb v podobném terénu najdete kousek za hranicema spoustu. Třeba tento kanál http://de.wikipedia.org/wiki/Main-Donau-Kanal napojující z dunaje Norimberk zakončení tímto přístavem http://de.wikipedia.org/wiki/Bayernhafen_N%C3%BCrnberg
Pokud pak máte k dispozici takhle kvalitní infrastrukturu, tak můžete po vodě přepravovat v podstatě cokoliv. Od kontejnerů až po auta z Kolínské automobilky.
Tímto opravdu nechci jako člověk z oboru brojit proti přepravě po železnici, ale chci jenom upozornit na relace, kde jsou jiné druhy dopravy prostě efektivnější.
Nestačily by pro rychlou obsluhu Nymburka a Poděbrad nějaké zrychlené příměstské vlaky a na obsluhu Chlumce stávající spěšňáky Trutnov - Kolín s návaznostmi na Prahu v Kolíně?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.