Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
Jenze tohle neni hlavni funkce zeleznice - tou by melo byt odvezeni velkeho mnozstvi osob nebo zbozi mezi oblastmi, kde je velka prirozena poptavka a/nebo neni efektivni to resit jinak.
Pokud by tam mel jezdit trivozovy osobak po dvouhodine, nebo co pul hodiny autobus, bude to nakladove podobne, ale ve vysledku bude ten bus operativnejsi.
P.S. A pokud chcete odlehčit 010 tak vidím jako úplně nejlepší variantu začít KONEČNĚ stavět aspoň počátky nové VR tratě přes Vysočinu, speciálně (rychlý) výjezd z Prahy směrem na Říčany/Čerčany (který zároveň dobře poslouží i IV. koridoru) a pokračování aspoň k Havl.Brodu.
Sice je to víc peněz než nějaké překopávky, ale taky za ně podstatně víc muziky. Zatím se tu docela rozsáhlým překopáváním starých tratí bez výraznější změny trasování zvýšila rychlost na "úžasných" 160kmh (a to ještě zdaleka ne všude) a časy se nám pohnuly řádově z 3:30 na 2:30 (a podobně, v takovémto zhruba poměru). A kolik na to už padlo miliard o tom raději nemluvím...
proč by ropu nebo plyn nešlo vozit po železnici? na druhou stranu, kde v ČR pro tyto komodity lze využít lodní dopravu? osobně se domnívám, že například zrušení kombinované přepravy uhlí ve prosěch železnice byl krok správným směrem...
systém, kdy vlak doveze uhlí k řece, následně se překládá na loď je při rozměrech ČR docela těžkopádný.
Ano, tuhle variantu vidím úplně stejně. Nejde o nic jiného, než zachovat pro Chlumec, Poděbrady a Nymburk použitelné spojení do Prahy. Pro Královehradecký kraj, tj. vše na sever a východ od Hradce by to znamenalo dobré spojení s Prahou.
Problém jsou ty úvratě, RailJety nám do Hradce asi nepošlou a nic jiného s řídícími vozy jen tak asi nebude. A dělat úvrať ... a jezdit s přestupem - no taky to jde a občas to tak dělám, ale přímý spoj je přímý spoj. Na druhou stranu taky jde dost o tu kulturu v kožence.
Pokud se na 231 realizuje 140 a ve Mstěticích budou stavět jen vybrané vlaky, tak tak si dovolím odhadnout, že těch 29 minut může osobák při zastavení jen Rajská zahrada, H.Počernice, Zeleneč, čelákovice, Jiřina a Lysá může osobák zajet těch 29 km za 25 minut. úSeky jsou dost dlouhé na to, aby se zvládl rozjet na dost vysokou rychlost. Pokud rychlík vyjede 3 minuty před osobákem a přijede do Lysé 3 minuty za osobákem, tak ujede těch 29 km za 16 minut, což je průměrná rychlost 109 km/hod. To při rozjezdu ve Vysočanech a zastavení v Lysé dosáhne tak na hraně. Při vhodně zvoleném modelu se tak v tomto úseku nebuce muset předjíždět i při dodržení čisté 15minuty
Aby ale doprava po vodě byla efektivní, je potřeba cestu zakončit nějakým vhodným terminálem napojeným na ostatní infrastrukturu. Pardubice mi připadají na tohle relativně vhodné. Úsek kolem Přelouče je problém, ale určitě by šel nějak ohleduplně vyřešit, popř. jej postavit ve Chvaleticích. Každopádně lepší, než tento způsob dopravy poslat úplně do kopru.
http://www.enviweb.cz/clanek/vodcest/87393/prezije-v-cesku-vodni-doprava
příklad hodný následování :-)
http://www.duisport.de/
Když jsem napsal 1:10-1:15 myslel jsem jedno z toho, ne obojí. Raději to druhé protože obsluha Podkrkonoší.
Sám navrhujete čtyřkolejku do Pardubic (aspoň tak chápu poznámku, že 010 není nic moc)
Naopak, právě proto, že vím, že 010 se 4 kolejemi v politickoekonomických podmínkách ČR (rozuměj gumokolofilie obyvatelstva a málo peněz) je nereálná, proto je tu problém s kapacitou, a proto navrhuji raději za zlomek prostředků něco udělat s 231+020. Přijde mi to jako více muziky za míň peněz.
... NBS z Prahy do Wroclawi ...
Ja jsem ještě žádnou NBS v ČR neviděl a bohužel nikdy neuvidím. Nepostavit kvůli takovým vizím pár km tratě po rovině (Libická spojka) mi přijde jako hloupost.
Zadejte si do googlu Klavarská spojka a počtěte si, jak se Veltruby v roce 2004 stavěly k Vámi navrhovanému záměru. Upozorňuji, že severněji nemůžete kvůli kolizi s Národním biosférickým centrem Polabský luh. Tedy řeku musíte překročit v souběhu s D11.
Turista:
1:10 pak jedině bezzastávkový spoj, jako býval Ex Primátor, nebo jak se to jmenovalo.
Takže budete vozit po 231 a 020 dvě vrstvy? Nebo rezignujete na obsluhu Nymburka, Poděbrad a Chlumce? Pokud chcete dvě vrstvy dálkovky, tak bych s ohledem na jednokolejky rád viděl modelový GVD.
Sám navrhujete čtyřkolejku do Pardubic (aspoň tak chápu poznámku, že 010 není nic moc), tj. novou kapacitu v tomto směru. Proč by tato neměla být stavěna tak, aby zároveň rešila i Hradec se SJD 60 minut z Prahy? Ostatně v (návrhu) revidovaných TEN-T sítí je naznačena NBS z Prahy do Wroclawi tak, že není (úmyslně) jasné, zda to má být přes Hradec nebo přes Liberec.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.