Praha — Jak již bývá zvykem, na konec října České dráhy opět chystají razantní posílení kapacity dálkových spojů. Stane se tak v souvislosti s blížícím se státním svátkem, který připomíná den vzniku samostatného československého státu, Dušičkami a akčními jízdenkami ČD Net LIDL, jejichž prostřednictvím se český majoritní dopravce snaží nalákat nové cestující. Posilovat se bude zřejmě nejvíce za poslední roky; kapacitnější soupravy vyjedou na všechny páteřní linky, a to především v pátek 28. října a v neděli 30. října. Těšit se můžete na dvě jednotky CityElefant, tradičně nasazené na posilových R 1584 a R 1585 z Prahy do Třince.
Posilové vozy budou na některých spojích řazeny již ve středu 26. a ve čtvrtek 27. října. Dle očekávání půjde prioritně o rychlíky spojující hlavní město s Ostravou a Zlínem. Mnohem většího navýšení kapacity se dočkáme v pátek 28. října, tedy v den státního svátku a zároveň v první den platnosti akční nabídky ČD Net LIDL, díky níž dopravce očekává zvýšený zájem cestujících. Celkem 4 500 míst navíc bude poskytnuto v neděli 30. října, kdy se řada lidí vrátí z prodlouženého víkendu či prázdnin zpět domů. Posilové rychlíky 1584 a 1585, jedoucí z Prahy do Třince, čeká dle předchozích zkušeností změna řazení. Místo klasické soupravy, složené převážně z vozů řad A, BDs a B, zde bude opět vypravena dvojice jednotek CityElefant, a to ve čtvrtek 27. října na vlak 1585 (v pátek 28. 10. vlak nejede) a v neděli 30. října na vlak 1584 zpět do Prahy. Pomineme–li sedadla konstruovaná pro regionální dopravu a absenci místa pro objemná spoluzavazadla, s ohledem na možnosti současného vozového parku přinese tato mimořádná změna řazení mnohem vyšší cestovní komfort.
České dráhy zároveň dodávají, že jsou připraveny posilovat jednotlivé vlaky operativně. Jedno takové opatření se týká například vlaku EC 120 Košičan – pokud přijede ze Slovenska plně obsazen, ve Valašském Meziříčí bude souprava rozšířena až o tři vozy tak, aby alespoň na českém území poskytla dostatečnou kapacitu. Dopravce i přes všechna opatření doporučuje nakupovat jízdenky včetně místenek, a to s dostatečným předstihem prostřednictvím e–shopu. Ušetříte tak svůj čas, a jste–li majitelem zákaznické In–karty, i peníze.
Zdroj: České dráhy
Jinak jel jsem na ČD Net Lidl kdyz to bylo poprve v akci,jel jsem praha brno,vlak uplne nadupany,ale lidi pres sebe chodili na zachod,takze bych to tak nehrotil.
Musím se Ťulula zastat ve dvou bodech:
1. na trase Praha-Brno je mi žlutá místenka jaksi gh.
2. největší průšvih s místenkou je, že při ujetí přípoje kvůli zpoždění mám smůlu. Což se v mém případě stává docela často, neb na prodloužené víkendy (kdy mohu čekat narvané vlaky) jezdím většinou někam mimo civilizaci s X přestupy.
-ano
Už jsem v tom vagóně něco odjezdil, ale nevšiml jsem si toho, jsou ze všech míst u okna v Bpee dostupné zásuvky?
-ano a ne - modre B(p)ee (krome modreho laku maji take na bocnici "kino") zasuvky maji, cervene a zelene nikoliv
vitab:zvlastni,ja mam problem opacny,do brna vzdy vlak plny(i 1.trida),z brna 1. trida volna,jinak vlak plny,ale sednu si.Jinak mistenku si muzes koupit i na nadrazi.
Normálně je to pro mě nepředstavitelná věc. Za a) jezdím Kolín - Brno - Kolín dvakrát týdně, kdybych na všechny vlaky kupoval místenku, tak mě to týdně vyjde na 140 korun. b) při cestě DO Brna ji nepotřebuji nikdy (je mi vážně ale úplně jedno v kterém kupé ve kterém Bmee sedím), ale při cestě zpět ve čtvrtek to po ní docela volá.
Minulý týden byl ten vlak úplně narvaný a lidi procházeli z prvních vagónu ještě v Blansku (já seděl jen díky tomu, že lidé nevědí, že místenka platí tuším 20 minut po vyjetí ze stanice a když tam byla místenka na trasu Budapešť - Praha a nikdo tam neseděl, že je možné si tam sednout, nejdříve ta místa lidé ignorovali, místo vedle mě se zaplnilo až když už jinde volná místa nebyla). A teď je navíc státní svátek. Mým problémem je nulová flexibilita. Jaroslav Hašek odjíždí v době, kdy mi končí škola. Musí mít 10-15 minut zpoždění, abych ho stíhal, ale když je šance, tak ho chci stíhat :), u Smetany musím přestupovat v Pardubicích na ne moc pohodlný (podle řazení vše Bmee) a určitě plný Landek a na Slovan se mi většinou nechce čekat, protože jeho řazení mám možnost si prohlédnout už ráno cestou do Brna. Jo když tam kdysi byla ještě Bpee se zásuvkama, tak se počkat vyplatilo, protože práci, kterou jsem potřeboval do půlnoci udělat, jsem udělal už ve vlaku a doma jsem jen přišel, připojil se na net a odeslal to. V tom případě nevadilo, že jsem přijel o půl hodiny dýl, než při použití kombinace Smetana/Landek, protože v nich zásuvky nejsou (teda když jsem jel Smetanou naposledy, bylo tam řazené Ampz jako druhá třída :-D ), po příchodu domů můžu teprve na práci začít dělat a mám tak co dělat, abych stihl půlnoční deadline. (Jarda Hašek je na tohle úplně nejlepší, protože co potřebuju si cestou napíšu a ještě jsem doma o dvě hodiny dřív, než u Slovana).
Ale na čtvrtek jsem vážně nahlodaný, že těch 35,- korun pro jednou obětuju. Půjdu na Haška s tím, že když pojede na čas, tak jednou odejdu ze semináře dřív :).
Lámu si hlavu se dvěma věcma:
Můžu si místenku koupit přes net a vytisknout v automatu na lístky na Brněnským nádraží? Nejde mi doma tiskárna :(
Už jsem v tom vagóně něco odjezdil, ale nevšiml jsem si toho, jsou ze všech míst u okna v Bpee dostupné zásuvky? Tzn. že buď je na sloupku před mým sedadlem nebo ji mám u hlavy?
A takove drobne rypnuti ;-) ve zlutovlaku mate za 38 kacek navic k cene jizdenky (tedy o tri kacky vic, nez nejste ochoten dat za mistenku) mistenku, caj, neomezene kafe, vodu, pivo, zasuvku, koberce (ovsem proc na nem sedet, kdyz mam volnou sedacku) a dva kousky kolace, po kterem se budete oblizovat jeste pri vystupovani :-D
Ale jestli je vam milejsich 10 litru vody ze suprace, vase vec. Ja si radsi vodu natocim v kohoutku a za zminovany obnos si zajdu na pivo ci dve do hospody.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.