Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.
Zastávka Rokycany–Borek bude umístěna v městské části Borek v ulici Ke Střelnici. Nástupiště budou dlouhá 170 metrů s bezbariérovým přístupem. Samozřejmostí bude rovněž informační systém pro cestující. Z celkové ceny, která činí dle SŽDC asi 15 milionů korun, zaplatí přibližně třetinu částky samo město Rokycany. V rámci Integrované dopravy Plzeňska (IDP) by zde cestující měli mít možnost používat předplatní jízdenky na Plzeňské kartě – nyní tarif IDP končí v Rokycanech.
Odkaz: Článek o výstavbě koridoru před zahájením stavby
Zdroje: MF Dnes 15.8.2011, ŽelPage
Jinak souhlasím se Simem, že přehodit tyto stroje na chebské relace, by za dva roky již mělo smysl. Jízdní doba by byla kratší než u bývalého Západního expresu, který to jel přes 3 hodiny. Pinďa by to zvládl pod tři hodiny, přičemž přesně v polovině by byl v Plzni. Tím by byl celkem systémový. Díky naklápění by zvládl být za hodinu z Plzně do MarLázní a v Chebu by stíhal pohodlně přípoj směr Norimberk. Pro dnešní systém 120min taktu by bylo potřeba 4Pindi, přičemž by v Chebu i Praze pročuměli hodinu. Kdyby jezdili ostré obraty v šedesátiminutovém taktu, tak jich potřebuju 6. Do Mnichova, či Norimberka přes Domažlice by byl přestup v Plzni, nebo by jely v prokladu o půlhodiny posunuté.
Díky zmršeným parametrům trati fiktivními úsporami je Pinďa jediná možnost, jak dostat cestující zpět z D5 a žlutých autobusů.
Zde bych jenom podotknul, že pouze Plzeň-Cheb. Pro úsek Praha-Plzeň a zpět, byl vlak skoro prázdný.
Nutnou podminkou ovsem je fakt, ze se nebude na 170 kopat, jinak je pozice nadvlaku ohrozena a to by modri nerozdejchali :-)
Obavy mám jen o logiku ekonomickou, tj jestli si na téhle "sociální" trase na sebe vydělá.
Každopádně to vypadá, že nás čeká opravdu turbulentní konec roku.
- za mesic tu mame na Ostravu konkurenci, takze pozice Pendolina medialne protlacovaneho jako nadvlaku na ceskych kolejich (coz spousta lidi sezrala i s navijakem a ostatnim tento spoj vyuzivajicim nic jineho nezbylo) pravdepodobne vezme za sve.
- CD na Ostravu Pendolino udrzuje v podstate proto, ze je zde nejvetsim zdrojem prijmu a ted realne hrozi, ze prijmy poklesnou
- v souvislosti s prichodem zlatocernych se situace CD jeste zhorsi, bud budou muset nabidnout lepsi HW nebo lepsi sluzby (optimalne oboji), protoze vetsinu klientu Pendolina nelze utahnout na socka cenu. A protoze Pendolino je ted z hlediska nabizenych sluzeb vrchol toho, co CD umi, dalsi zlepsovani sluzeb pujde hodne tezko - minimalne proto, ze na to stavajici personal nebude chtit pristoupit.
- jako optimalni varianta pro CD se nabizi odsud Pendolina stahnout a presunout je nekam, kde konkurenci komfortu a sluzeb na stale urovni mit nebudou; na linku na Ostravu nasadi RailJety, nebo boj vzda a bude provozovat reko Becka pro ty, co se nevejdou ke zlatym a zlutym
- pokud by Pendolina nasadili na 170, konkurence komfortu ani sluzeb "nadvlaku" ohrozena nebude - navic se zde projevi naplno vyhoda v rychlosti (tentokrat kvuli klopeni a nikoliv umele zpomalenim ostatniho)
- prvni pendolino, co minule jelo pres Plzen byla v podstate zkouska, jak na to bude reagovat verejnost; ukazalo se, ze zajem byl obrovsky (este aby ne :-D)
- planovany jeden spoj v sobotu by mel "nanecisto" ukazat, jestli jsou jizdni doby realne vyjezditelne a vyzkouset, jaka cenova kategiroe je zde optimalni; pokud neco neklapne, je sobotni provoz nejvolnejsi a cestujici zpravidla nechvataji ani do prace ani zpatky, aby moc kriceli
- pokud by to klaplo a vse vypadalo nadejne + scenar na Ostravu probehne jak jsem nastinil, bude CD pripraveno nahradit chebske zloutenky prave Pendolinem a u verejnosti za to sklidi potlesk.
Junkrs: Takže ta sláva na ukončení PLZ-CH byl test nanečisto? No je to hezká kuriozita, nechci se dotknout obyvatel FL, ale jako cílová stanice "vlajkové lodi" :-)))
Pendolino by mělo jezdit do Františkovo Lázní a to jeden pár v sobotu cca dopoledne tam, po "o" zpátky nach Prag.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.