..: Papežský vlak v září zamíří na české koleje :..

Papežský vlak, foto: http://www.super-nowa.pl/Bratislava — Českou republiku, Slovensko a Maďarsko navštíví "papežský vlak" polského dopravce Przewozy Regionalne. Během své cesty bude speciálně upravená jednotka 14WE-07 řady EN61 plnit funkci nejen dopravního prostředku, ale také pojízdné expozice života Jana Pavla II. a pojízdné kaple. Zahraniční část své cesty zahájí návštěvou Slovenska, přičemž součástí čtyřdenní cesty budou prohlídky vlaku, mše na palubě elektrické jednotky a požehnaní reliéfu sv. Kateřiny Alexandrijské, patronky železničářů, v Prešově. Kromě Prešova a Košic, kde se jednotka zastaví 9. září, bude papežský vlak rovněž vystaven ve stanicích Zvolen nákladná stanica (10. 9.) a Banská Bystrica (11. 9.). Poté vlak odjede do Maďarska, kde bude zájemcům k dispozici do 20. září. V následujících dvou dnech pak bude souprava otevřena pro veřejnost ve Starém Městě u Uherského Hradiště, načež navštíví Olomouc ve dnech 23. a 24., Hradec Králové 25., Prahu 26.-27. a Starou Boleslav 28. září. Odsud se vydá zpět do svého domovského státu.

Železniční speciál vznikl v červenci roku 2006 z iniciativy drážního kaplana Ryszarda Marciniaka, kdy upravenou nízkopodlažní jednotku dodal polský výrobce Newag Nowy Sącz. Vlak tvoří moderní nízkopodlažní elektrická jednotka typové rodiny 14WE s maximální rychlostí 110 km/h, odvozená od příměstské řady EN61 PKP, ovšem s řadou interiérových úprav, mezi něž patří např. multimediální systém pro promítání filmů a celkové vyvedení interiéru ve zlaté barvě. Jediná souprava svého druhu, určená původně pro trasu Kraków - Wadowice v rámci projektu Železniční stezka Jana Pavla II., byla vysvěcena nástupcem polského pontifika, Benediktem XVI., v květnu 2006. Jedná se tak o jediné kolejové vozidlo vysvěcené papežem. Dnes ji polský regionální dopravce kromě zvláštních vlaků využívá primárně v příměstské dopravě mezi Krakovem a Zakopaným.

Zdroj: ZSSK, Pociąg Papieski


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.8.2011 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bagi 
01.09.2011 (13:46)  
Nevíte jestli pojede přes Břeclav? Díky za odpověď
registrovaný uživatel (old) 
30.08.2011 (15:13)  
Na doplnění k pohybu EN61:

V roce 2008 při její návštěvě na Slovensku jela pod 3 kV vlastní silou (Zwardoň – Žilina - Košice) a potom na trase Košice - Zvolen - Banská Bystrica - Martin tažena HDV ř. 750 (bez cestujících) a z Martina do Polska zase vlastní silou.

viz: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002646-TOTUS-TUUS-na-Slovensku/
29.08.2011 (13:53)  
Souhlas se Čmelákem - Papežský vlak je rekonstrukcí klasického "kiblu" EN57, přičemž do pohonu a pojezdu se snad vůbec nezasahovalo. Takže práskací dveře s uši rvoucím bzučákem to už asi nemá, ale rozjezd bude asi pořád stylem prudkého škubnutí s ručičkou ampérmetru za rohem.
Frantisek: Ukázka vozidla 21. století - no nevím nevím...

Pokud vím, na Slovensku toto vozidlo už minimálně jednou bylo, tuším že na 3kV snad jelo i vlastní silou, a určitě bylo taženo i mimo tuto soustavu, snad do Banské Bystrice nebo kam. Mimochodem, určitě to jezdí do Zakopaného? Pokud ano, nenazval bych to příměstským provozem (jede to 3,5 hodiny).
24.08.2011 (9:44)  
Jednotka není odvozená z jednotky řady EN61, protože právě „papežský vlak“ je jediným zástupcem řady EN61 (ostatní jednotky typu 14WE takto nikdy označeny nebyly). Jinak se jedná o přestavbu jednotky řady EN57, čili tvrzení o „nízkopodlažnosti“ je taky poněkud troufalé.
23.08.2011 (16:50)  
Víra je každého osobní věc. Myslím, že je velmi dobře, když věřící využijí ke své přepravě železnici, namísto aby obtěžovali okolí auty (a modlili se za čistší vzduch či přívětivější krajinu). Navíc nám zde díky nim projede ukázka vozidla 21. století, což také není k zahození. Celkem bych si to vozidlo cestou někde vyfotil, například se sousoším sv. Václava mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, bude-li k dispozici přibližný jízdní řád.
registrovaný uživatel bulgur 
23.08.2011 (12:59)  
Ondra_h: tak tak, ale co čekat od poláků, že... :) I když v polsku ta církev k železnici asi patří, vzhledem ke stavu kolejí je téměř nutné se před cestou pomodlit aby člověk dojel...
22.08.2011 (18:35)  
Prosím o update článku: sv. Kateřina Alexandrijská - to by snad šlo skloňovat česky (a ne slovensky)? A krom toho, sv. Kateřina Alexandrijská je patronkou železničářů obecně, ne jen slovenských.
registrovaný uživatel mah 
22.08.2011 (18:30)  
Krutas - Jednorazova vyjimka pro 3kV ?? Leda by se zastavil provoz na trati pro ostatni vlaky (tot ta vyjimka) nebo se budou modlit, aby se nikde nic nesrazilo
registrovaný uživatel PES38 
22.08.2011 (18:30)  
A povolení k provozu pod 3kV na jednorázovou návštěvu asi nebude problém, ne?

Na jízdu vlastní silou to může bejt velkej problém.
registrovaný uživatel Ondra_h  mail  
22.08.2011 (15:25)  
Taková ptákovina...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko