..: Papežský vlak v září zamíří na české koleje :..

Papežský vlak, foto: http://www.super-nowa.pl/Bratislava — Českou republiku, Slovensko a Maďarsko navštíví "papežský vlak" polského dopravce Przewozy Regionalne. Během své cesty bude speciálně upravená jednotka 14WE-07 řady EN61 plnit funkci nejen dopravního prostředku, ale také pojízdné expozice života Jana Pavla II. a pojízdné kaple. Zahraniční část své cesty zahájí návštěvou Slovenska, přičemž součástí čtyřdenní cesty budou prohlídky vlaku, mše na palubě elektrické jednotky a požehnaní reliéfu sv. Kateřiny Alexandrijské, patronky železničářů, v Prešově. Kromě Prešova a Košic, kde se jednotka zastaví 9. září, bude papežský vlak rovněž vystaven ve stanicích Zvolen nákladná stanica (10. 9.) a Banská Bystrica (11. 9.). Poté vlak odjede do Maďarska, kde bude zájemcům k dispozici do 20. září. V následujících dvou dnech pak bude souprava otevřena pro veřejnost ve Starém Městě u Uherského Hradiště, načež navštíví Olomouc ve dnech 23. a 24., Hradec Králové 25., Prahu 26.-27. a Starou Boleslav 28. září. Odsud se vydá zpět do svého domovského státu.

Železniční speciál vznikl v červenci roku 2006 z iniciativy drážního kaplana Ryszarda Marciniaka, kdy upravenou nízkopodlažní jednotku dodal polský výrobce Newag Nowy Sącz. Vlak tvoří moderní nízkopodlažní elektrická jednotka typové rodiny 14WE s maximální rychlostí 110 km/h, odvozená od příměstské řady EN61 PKP, ovšem s řadou interiérových úprav, mezi něž patří např. multimediální systém pro promítání filmů a celkové vyvedení interiéru ve zlaté barvě. Jediná souprava svého druhu, určená původně pro trasu Kraków - Wadowice v rámci projektu Železniční stezka Jana Pavla II., byla vysvěcena nástupcem polského pontifika, Benediktem XVI., v květnu 2006. Jedná se tak o jediné kolejové vozidlo vysvěcené papežem. Dnes ji polský regionální dopravce kromě zvláštních vlaků využívá primárně v příměstské dopravě mezi Krakovem a Zakopaným.

Zdroj: ZSSK, Pociąg Papieski


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.8.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.08.2011 (14:59)  
Máte k dispozici nějakej přesnější časovej rozvrh na území česka?
Já jen že staroboleslavský nádraží mam kilometr za barákem, tak bych počíhal s foťákem. :-)

Jinak ohledně jízdy pod 25kV bych tipoval stejnej postup jako ČD u Elefantu - redukce na šroubovku a Brejlovec. A povolení k provozu pod 3kV na jednorázovou návštěvu asi nebude problém, ne?

EDIT: Mimochodem jak to bude s nasazením syslů a dalších modernizací na trať 072? To bude nádhera (a skvělá reklama pro ČD), až vedle tohohle budou přistávat soupravy 163 - Bdt - Bt - Bdt, resp. 163 - AB - BDs - 2xB. :-) Město minulej rok kvůli papežovi opravilo cestu (dříve lesní cestičku) k nádraží, tak letos by ČD mohly slavnostně nasadit nový vozy, což? :-)
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
22.08.2011 (14:27)  
JOKR
Budou se modlit, aby to jelo i pod 25 kV :-)
22.08.2011 (14:23)  
JOKR: tipoval by som, že ju všade budú ťahať niečím iným. Jednotka samotná je len 3 kV DC, a ešte k tomu mimo Poľska nie je schválená. Poľská Wikipedia síce píše, že to občas jazdilo až do Žiliny, ale ako obyvateľ Žiliny som to nikdy nepostredol - vždy tu boli len EN57 a ED72.
registrovaný uživatel JOKR 
22.08.2011 (14:06)  
Není mi ovšem jasné, jak pojede tato jednotka pod 25 kV - nebo je upravena na více systémů ? Máte někdo bližší informace ?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko