Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ
A ještě k předešlému - příplatky a povinné rezervace opravdu ne..
v zimě nad 20 st.
Ale podívejte se, co je ten servis:
1) lepší elektronická výbava: při koupi autobusu "pár šupů"
2) stewardka: personální náklady, může stát zaměstnavatele cca 200/hod? Předpokládejme, že má mzdu 100 kč hod + odvody
3) noviny: předpokládejme výhodné smlouvy s vydavatelstvím, můžeme se dostat třeba na 7kč/výtisk?
4) horké nápoje: vstupní investice: automat, při PC busu opět "pár šupů"
provozní investice: jednotky korun/porce kávy
občerstvení nad rámec ceny jízdného - limonády, tyčinky: nízké ceny, dopravce na nich nemá zisk, je to SLUŽBA ZAHRNUTÁ DO PŘEPRAVY.
A teď k té naší jedničce a dvojce:
Dvojka na R/IC: slušný vagon: Bpee,Bee(IC verze na 160), Bmz, RJ ecomony. V ceně: zásuvka, wifi (noviny?),
za běžné ceny nabídka občerstvení /např 0,5 limonáda světového výrobce za 20 kč/, 50g oplatka s náplní za 10 kč, kvalitní káva za 20 kč
jednička R/IC: slušný vagon, VĚTŠÍ ROZTEČ a ŠIRŠÍ SEDADLA, AeeIC, Ampz, RJ-first
v ceně zásuvka, wifi a dále dle ceny příplatku i stew + občerstvení, nápoje z postmixu/teplé nápoje bez omezení, časopisy, denní tisk, možnost bezplatného zapůjčení filmů na DVD :-), zajištění hotelu, taxi, zapůjčení auta, bezplatná rezervace pro jízdní kolo.
Restaurák: ceny srovnatelné s průměrnou českou restaurací, běžné jídlo do 100
regionální doprava
dvojka:
slušná jednotka/modernizovaný vagon, wifi, automat s občerstvením za standardní ceny, sedadla 2+2 s UŠIMA
denní tisk za běžné ceny
jednička
slušná jednotka/modernizovaný vagon, sedadla 2+1, wifi, zásuvka, můžeme diskutovat o drobném občerstvení v ceně přepravy, novinách
Bóřa - s klimou souhlas. Jenom doplním, že to nevnímám ano x ne, ale v provedení a ovládání. V pendolínech je poměrně agresivní, v Apee, kam byla dodávána dodatečně někdy nevýkonná, a naopak Elefant - Škoda mluvit :-)
Neonym - informace fakt chybí, před pár lety mi to došlo při návratu z Německa, přijížděli jsme se zpožděním na Holešovice, a já se ptal průvodčí, odkud pojede navazující Ex do Brna (pokrčení ramen). Stejně tak na trati, kterou velmi dobře znám, jsem se začetl a když se k tomu přidalo zpoždění, netušil jsem ve tmě, kde jsme. A navíc dotazy náhodných cestujících "to už je...??" se tím odbourají.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.