..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bóřa 
29.07.2011 (21:25)  
Ještě k informačnímu systému. Beru ho jako samozřejmost a dokonce nutnost. Ne každý zná trasu jako svoje boty. Jak už tu kdosi uvedl příklad - cestující může jít třeba na toaletu, nebo pokud se jede ve tmě, tak vagón uvnitř svítí tak, že není vidět ven. Jsou prostě situace, kdy má cestující smůlu a ani při sebevětší snaze nemůže poznat, kde právě je. A i kdyby byly ideální "pozorovací" podmínky a cestující věděl, která zastávka předchází jeho cílové, tak si musíme uvědomit, že ne každý cestující se chce kochat krajinou a sledovat trasu. Pár ortodoxních železničních fandů mi jistě odpustí - někteří cestující si třeba chtějí číst knížku nebo se připravovat na pracovní jednání, tak koukají do textu nebo do notebooku a nemají čas ani chuť na sledování zastávek.
registrovaný uživatel Bóřa 
29.07.2011 (21:08)  
DJTiësto: Já také děkuji za uznání. Já železnici fandím a hodně. Vidím v ní perspektivní dopravní systém do budoucna. Speciálně u nás v ČR, když máme jednu z nejhustších sítí na světě, tak by byl hřích toho nevyužít. Teď jenom uvést tu síť do adekvátního stavu, postavit pár set km VRT a obnovit vozový park. Jsem teď vyloženě v očekávání 11. srpna. Bojím se toho, co vypadne z ÚHOSu ohledně RailJetů. Moc bych je přál lidem, co chtějí cestovat jako na západě.
29.07.2011 (17:25)  
IGH: asi jsme se nepochopili, příplatek myslím jako rozdíl standardního jízdného v jedničce a dvojce, nechci extra příplatek
29.07.2011 (16:50)  
240.025 - ceny v jídelních vozech, káva - ty jsou (měly by být) nastaveny poptávkou. Takže mohu soucítit s Ústeckými, ale protože jezdím nejvíc Praha-Brno, tak holt využívám 30% "happy hour" JLV v tomto úseku. Navíc JLV už rozlišovat podle relací umí. Nepochopili to snad jen Maďaři. A kvalitní káva je espresso, nevím, jak budou JLV vyhovovat kávovary od Tchiba pro domácnost, které pořídili, ale kapsle standardně stojí 6,90/ks...

A ještě k předešlému - příplatky a povinné rezervace opravdu ne..
29.07.2011 (16:29)  
Klima by měla být nastavitelná, v létě pokud možno na okolní teplotu, případně výchylky o pár stupňů, ale ne mít ve vlaku 20 a venku 40
v zimě nad 20 st.
29.07.2011 (16:27)  
Ono Češi nejsou nijak rozmazlení podle mě, podívejte se na úspěch SA - s čím jezdí > obyčejný dálkový autobus, standardní rozteč (63s/15m), uspořádání 2+2, pravda, servis je v ceně přepravy.

Ale podívejte se, co je ten servis:

1) lepší elektronická výbava: při koupi autobusu "pár šupů"
2) stewardka: personální náklady, může stát zaměstnavatele cca 200/hod? Předpokládejme, že má mzdu 100 kč hod + odvody
3) noviny: předpokládejme výhodné smlouvy s vydavatelstvím, můžeme se dostat třeba na 7kč/výtisk?
4) horké nápoje: vstupní investice: automat, při PC busu opět "pár šupů"
provozní investice: jednotky korun/porce kávy

občerstvení nad rámec ceny jízdného - limonády, tyčinky: nízké ceny, dopravce na nich nemá zisk, je to SLUŽBA ZAHRNUTÁ DO PŘEPRAVY.

A teď k té naší jedničce a dvojce:

Dvojka na R/IC: slušný vagon: Bpee,Bee(IC verze na 160), Bmz, RJ ecomony. V ceně: zásuvka, wifi (noviny?),
za běžné ceny nabídka občerstvení /např 0,5 limonáda světového výrobce za 20 kč/, 50g oplatka s náplní za 10 kč, kvalitní káva za 20 kč

jednička R/IC: slušný vagon, VĚTŠÍ ROZTEČ a ŠIRŠÍ SEDADLA, AeeIC, Ampz, RJ-first
v ceně zásuvka, wifi a dále dle ceny příplatku i stew + občerstvení, nápoje z postmixu/teplé nápoje bez omezení, časopisy, denní tisk, možnost bezplatného zapůjčení filmů na DVD :-), zajištění hotelu, taxi, zapůjčení auta, bezplatná rezervace pro jízdní kolo.

Restaurák: ceny srovnatelné s průměrnou českou restaurací, běžné jídlo do 100

regionální doprava
dvojka:
slušná jednotka/modernizovaný vagon, wifi, automat s občerstvením za standardní ceny, sedadla 2+2 s UŠIMA
denní tisk za běžné ceny

jednička
slušná jednotka/modernizovaný vagon, sedadla 2+1, wifi, zásuvka, můžeme diskutovat o drobném občerstvení v ceně přepravy, novinách
29.07.2011 (16:21)  
DJ Tiësto - dík :-)
Bóřa - s klimou souhlas. Jenom doplním, že to nevnímám ano x ne, ale v provedení a ovládání. V pendolínech je poměrně agresivní, v Apee, kam byla dodávána dodatečně někdy nevýkonná, a naopak Elefant - Škoda mluvit :-)
Neonym - informace fakt chybí, před pár lety mi to došlo při návratu z Německa, přijížděli jsme se zpožděním na Holešovice, a já se ptal průvodčí, odkud pojede navazující Ex do Brna (pokrčení ramen). Stejně tak na trati, kterou velmi dobře znám, jsem se začetl a když se k tomu přidalo zpoždění, netušil jsem ve tmě, kde jsme. A navíc dotazy náhodných cestujících "to už je...??" se tím odbourají.
29.07.2011 (16:05)  
in-gold-holder,Bóřa: Teda konečně rozumný názory, nezatěžkaný šotoušismem:o))). Je vidět, že existují i šotouši, kteří vidí realitu.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
29.07.2011 (15:51)  
jinak ten audiovizuální systém považuji za téměř nutnost. Občas člověk jede někam, kde to nezná. Ví třeba to, že jeho zastávka 1 je hned za nějakou zastávkou 0. Ale když na zastávce 0 není nikde čitelně napsán její název(což se bohužel stává), tak je člověk nahraný. A v osobních vlacích je to důležitější než v rychlících. Přijde mi hodně důležité, aby člověk věděl, kde je.
registrovaný uživatel Bóřa 
29.07.2011 (15:51)  
in-gold-holder: Souhlas s Vámi. Trend v autobusové dopravě rapidně zvyšovat pohodlí a úroveň cestování spolu s tím, že autobus je obvykle rychlejší a levnější bude znamenat do budoucna další snižování konkurenceschopnosti železnice. Na meziměstské lince se jezdí Setrami, Mercedesy, Scaniemi, ani ty novější Karosy / Irisbusy nejsou vůbec špatné. Kdyby se k nástupišti přistavila třicetiletá Karosa, lidi by se zbláznili. Jo, už jsme si zvykli. Škoda, že to nejde tak rychle i na železnici. Buďme náročnější i co se týče železnice! Koženkové béčko je stále standard a málokomu, kdo cestuje vlakem, to připadá divné. Jak by taky ne, když se z rychlíků pomalu vytrácí i střední třída. Železnice se tak kromě vlaků vyšší kvality a příměstských vlaků stává záležitostí "socek". A proč zmíněné výjimky? Protože u nich se jezdí něčím civilizovaným. A ještě něco ke kritice klimatizace kvůli zdravotním rizikům. Ano, je to tak, protože když už někde klima je, tak běží naplno a když pak je to ve voze pomalu na bundu a venku 30 ve stínu, tak se logický výsledek dostaví a to zdaleka ne jen u starších lidí. Mám časté zkušenosti z CityElefantů linky S7 z Prahy do Berouna. Často je mi uvnitř regulérně zima. Klima přece není k tomu, aby jejím prostřednictvím byly prováděny kryogenické experimenty na cestujících, ale k tomu, aby se cestující pouze neuvařili zaživa... Jako se vším, tak i s klimou se musí zacházet za použití zdravého rozumu.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko