Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ
To je pravda, ale zcela ji nahrazuje cílová skupina "pánové v nekvalitních oblecích". Prostě srovnání Německa a Česka je vždycky problematické. Ve všem.
Tomáš Palíšek - na pohled hezké, znovu budu proti místenkám, vnímám pravidelné cestující jako perspektivní segment.
Je hezké rozdělit kategorie, nicméně na české infrastruktuře se nám všechno nahrne na trať Praha - Třebová - Brno/Ova, kterou by západněji od nás obsluhovalo max. IC, spíše kategorie InterRegio. Naopak, v Německu a především ve Francii jsou relace, kde nic než nejvyšší segment nejezdí (TGV, ICE), proto bych no nezbožšťoval. (Sedačky - plnohodnotná lehátka jsou navržena do některé verze Zefira, o těch bych uvažoval, až se začne cestovat vysokorychlostně do Číny :-) )
Z vlastní zkušeností si dovolím tvrdit, že se často (takřka denně) na větší vzdálenost jinak než první třídou přijatelně u nás cestovat nedá. A je mi to líto, západněji od nás ten problém nemám, interrail pro 1. je pro mě v létě příjemný hlavně menším obsazením první třídy. Přál bych všem vidět, jak do druhé třídy ICE do Frankfurtu po ránu nastupují pánové v kvalitních oblecích. Tak zajímavá cílová skupina je v českém SC zastoupena mizivě...
Restaurační vozy jdou směrem barů, bister, s několika zajímavými předpřipravenými jídly, v jednotkách zabírají i jen půl "vozu", stejně tak není ekonomický služební vůz, zavazadla a kola se umisťují do vyčleněných prostor osobních vozů.
Vlak nejvyšší kvality (ICE, SC atd.):
Charakteristika: vlak pohybující svojí max. rychlostí, kterou může na trati uplatnit, zastavující jen v těch opravdu nejdůležitějších zastávkách.
1.třída - flat-bed sedačky, každá sedačka by měla svůj oddíl (viz. například Emirates a jejich jednička třeba v A380), uspořádání 2+1 (při větší odvaze 1+1), LCD panely u každé sedačky s možností se připojit na internet, speciální stolky u každé sedačky, Wi-Fi, noviny, nápoj, sušenka a ostatní blbosti, rezervace kolem 200-300 Kč, možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.
2.třída - kožené polohovatelné sedačky, každá polštářek, pár falešných oddílů alá ZSSK Apeer, celej velkoprostor, upořádání 2+2, rozteč sedadel podobná jako ve vagónech 1.třídy, LCD panely u každé sedačky bez možnosti se připojit se na internet, Wi-Fi, zásuvky, nastavitelná klimatizace ve u každého dvojsedadla/oddílu, koberec, rozkládací stolky u čtyřek, místenka kolem 200-300 Kč možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.
Restaurační vůz - ANO! (Služby v restauračním voze bych nechal všude stejné).
Prostor pro kola a invalidy - ANO!
Vlak EC/IC:
Charakteristika: vlak zastavující i v městech okolo 50 000 obyvatel + tam, kde je to nezbytně nutné, max. rychlost kolem 200 km/h (záleží na trati).
1.třída - kožené polohovatelné sedačky, každá polštářek, možnost výběru mezi kupéčkem a velkoprostorem, 9 kupéček, cca. 50 míst ve velkoprostoru, pět falešných oddílů se zavíracími dveřmi, 2+1, LCD monitor pod každou sedačkou s možností se připojit na internet, Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým (dvoj-)sedadlem/oddílem, rozkládací stolek u čtyřek, koberec, noviny, místenka kolem 30 Kč, možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.
2.třída - látkové polohovatelné sedačky, každá s polštářky, možnost mezi kupéčkem a velkoprostorem - 60 míst v oddílovém voze, cca. 76 ve velkoprostoru, tři falešné oddíly, 2+2, LCD monitor pod každým sedadlem bez možnosti se připojit na internet, placená Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým dvojsedadlem/oddílem, rozkládací stolek u čtyřek, koberec, místenka kolem 30 Kč, možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.
Restaurační vůz: ANO!
Služební vůz: ANO!
Vlaky Ex:
Charakteristika: vlak zastavující ve městech kolem 20 000 obyvatel + tam, kde je to nutné, max. rychlost kolem 160-200 km/h (záleží na trati)
1.třída - kožené polohovatelné sedačky, každá polštářek, velkoprostor, cca. 58 míst, 2+1 LCD monitor pod každou sedačkou, Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým (dvoj-)sedadlem, rozkládací stolek u každé čtyřky, koberec, noviny
2.třída - látkové polohovatelné sedačky, každá polštářek, výběr mezi kupéčkem a velkoprostorem, oddíly 66 míst, velkoprostor kolem 80 míst, placená Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým dvojsedadlem/oddílem, rozkládací stolek, koberec.
Restaurační vůz - ANO!
Služební vůz - ANO!
Vlaky R na delší tratě:
Charakteristika: stejná jako u vlaků Ex
1.třída - prakticky stejné, až na to, že nenabízí žádné LCD panely.
2.třída - taky prakticky stejná, až na nepřítomnost Wi-Fi
Restaurační vůz - ANO!
Služební vůz - ANO!
Vlaky Os, Sp:
Charakteristika: staví kde se dá
1.třída - látkové sedačky, každá polštářek, velkoprostor, nastavitelná klimatizace, zásuvky, rozkládací stolky, koberec
2.třída - látkové sedačky, velkoprostor, nastavitelná klimatizace, zásuvky, nerozkládající stolky.
Prostor pro kola a invalidy - ANO!
Jen tak mimochodem, rakušáci mají jídelní lístek psaný i česky. Wow.
Obavam se, ze jsme sklouzli k charite. Zajimalo by mne, jestli nekde v Rakousku maji sodovku za 80 centu treba. Zbytek ale dobry...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.