..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
30.07.2011 (15:52)  
Bohužel máte pravdu, páni v oblecích u nás pojedou ta možná pendolinem, jinak ničím. Na regionálních tratích trošku zvedli úroveň cestování regionovy ( i když jen na první pohled ), ale nevím proč se tím co jezdí na rychlících začali zabývat až posledních pár let....
30.07.2011 (15:02)  
Jugy - obávám se, že v Česku "kvalitní oblek" v Audi, "nekvalitní oblek" v oktávce a vlak zůstává mimo...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
30.07.2011 (10:46)  
...do druhé třídy ICE do Frankfurtu po ránu nastupují pánové v kvalitních oblecích. Tak zajímavá cílová skupina je v českém SC zastoupena mizivě...

To je pravda, ale zcela ji nahrazuje cílová skupina "pánové v nekvalitních oblecích". Prostě srovnání Německa a Česka je vždycky problematické. Ve všem.
30.07.2011 (9:59)  
240.025 - už rozumím, dík.

Tomáš Palíšek - na pohled hezké, znovu budu proti místenkám, vnímám pravidelné cestující jako perspektivní segment.
Je hezké rozdělit kategorie, nicméně na české infrastruktuře se nám všechno nahrne na trať Praha - Třebová - Brno/Ova, kterou by západněji od nás obsluhovalo max. IC, spíše kategorie InterRegio. Naopak, v Německu a především ve Francii jsou relace, kde nic než nejvyšší segment nejezdí (TGV, ICE), proto bych no nezbožšťoval. (Sedačky - plnohodnotná lehátka jsou navržena do některé verze Zefira, o těch bych uvažoval, až se začne cestovat vysokorychlostně do Číny :-) )

Z vlastní zkušeností si dovolím tvrdit, že se často (takřka denně) na větší vzdálenost jinak než první třídou přijatelně u nás cestovat nedá. A je mi to líto, západněji od nás ten problém nemám, interrail pro 1. je pro mě v létě příjemný hlavně menším obsazením první třídy. Přál bych všem vidět, jak do druhé třídy ICE do Frankfurtu po ránu nastupují pánové v kvalitních oblecích. Tak zajímavá cílová skupina je v českém SC zastoupena mizivě...

Restaurační vozy jdou směrem barů, bister, s několika zajímavými předpřipravenými jídly, v jednotkách zabírají i jen půl "vozu", stejně tak není ekonomický služební vůz, zavazadla a kola se umisťují do vyčleněných prostor osobních vozů.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
30.07.2011 (5:56)  
to Tomáš Palíšek: výborné slohové cvičení - ať žije bezbřehá fantazie. Teď by se ještě někdo mohl zeptat trhu (=zákazníků), co chtějí oni, resp. kolik jsou za to ochotni zaplatit.
30.07.2011 (0:07)  
240.025: Hezky jsi nakousl téma "Služby ve vlaku". Nicméně, trochu bych to upravil.

Vlak nejvyšší kvality (ICE, SC atd.):

Charakteristika: vlak pohybující svojí max. rychlostí, kterou může na trati uplatnit, zastavující jen v těch opravdu nejdůležitějších zastávkách.

1.třída - flat-bed sedačky, každá sedačka by měla svůj oddíl (viz. například Emirates a jejich jednička třeba v A380), uspořádání 2+1 (při větší odvaze 1+1), LCD panely u každé sedačky s možností se připojit na internet, speciální stolky u každé sedačky, Wi-Fi, noviny, nápoj, sušenka a ostatní blbosti, rezervace kolem 200-300 Kč, možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.

2.třída - kožené polohovatelné sedačky, každá polštářek, pár falešných oddílů alá ZSSK Apeer, celej velkoprostor, upořádání 2+2, rozteč sedadel podobná jako ve vagónech 1.třídy, LCD panely u každé sedačky bez možnosti se připojit se na internet, Wi-Fi, zásuvky, nastavitelná klimatizace ve u každého dvojsedadla/oddílu, koberec, rozkládací stolky u čtyřek, místenka kolem 200-300 Kč možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.

Restaurační vůz - ANO! (Služby v restauračním voze bych nechal všude stejné).

Prostor pro kola a invalidy - ANO!

Vlak EC/IC:

Charakteristika: vlak zastavující i v městech okolo 50 000 obyvatel + tam, kde je to nezbytně nutné, max. rychlost kolem 200 km/h (záleží na trati).

1.třída - kožené polohovatelné sedačky, každá polštářek, možnost výběru mezi kupéčkem a velkoprostorem, 9 kupéček, cca. 50 míst ve velkoprostoru, pět falešných oddílů se zavíracími dveřmi, 2+1, LCD monitor pod každou sedačkou s možností se připojit na internet, Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým (dvoj-)sedadlem/oddílem, rozkládací stolek u čtyřek, koberec, noviny, místenka kolem 30 Kč, možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.

2.třída - látkové polohovatelné sedačky, každá s polštářky, možnost mezi kupéčkem a velkoprostorem - 60 míst v oddílovém voze, cca. 76 ve velkoprostoru, tři falešné oddíly, 2+2, LCD monitor pod každým sedadlem bez možnosti se připojit na internet, placená Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým dvojsedadlem/oddílem, rozkládací stolek u čtyřek, koberec, místenka kolem 30 Kč, možnost zakoupit místenku přímo ve vlaku za stejnou cenu.

Restaurační vůz: ANO!

Služební vůz: ANO!

Vlaky Ex:

Charakteristika: vlak zastavující ve městech kolem 20 000 obyvatel + tam, kde je to nutné, max. rychlost kolem 160-200 km/h (záleží na trati)

1.třída - kožené polohovatelné sedačky, každá polštářek, velkoprostor, cca. 58 míst, 2+1 LCD monitor pod každou sedačkou, Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým (dvoj-)sedadlem, rozkládací stolek u každé čtyřky, koberec, noviny

2.třída - látkové polohovatelné sedačky, každá polštářek, výběr mezi kupéčkem a velkoprostorem, oddíly 66 míst, velkoprostor kolem 80 míst, placená Wi-Fi, nastavitelná klimatizace pod každým dvojsedadlem/oddílem, rozkládací stolek, koberec.

Restaurační vůz - ANO!

Služební vůz - ANO!

Vlaky R na delší tratě:

Charakteristika: stejná jako u vlaků Ex

1.třída - prakticky stejné, až na to, že nenabízí žádné LCD panely.

2.třída - taky prakticky stejná, až na nepřítomnost Wi-Fi

Restaurační vůz - ANO!

Služební vůz - ANO!

Vlaky Os, Sp:

Charakteristika: staví kde se dá

1.třída - látkové sedačky, každá polštářek, velkoprostor, nastavitelná klimatizace, zásuvky, rozkládací stolky, koberec

2.třída - látkové sedačky, velkoprostor, nastavitelná klimatizace, zásuvky, nerozkládající stolky.

Prostor pro kola a invalidy - ANO!
29.07.2011 (22:28)  
M: Jde to! U nás v práci v Rakousku máme v automatu Coca-Colu 0,5 l a podobné studené pití za 40 centů. O kousek výš v supermarketu to stojí už 1 Euro a v bistru vedle to je za 2,50, což je skoro cena v rakouském jídelním voze (2,80 Eur).

Jen tak mimochodem, rakušáci mají jídelní lístek psaný i česky. Wow.
registrovaný uživatel M 
29.07.2011 (22:01)  
např 0,5 limonáda světového výrobce za 20 kč/, kvalitní káva za 20 kč ... Restaurák: ceny srovnatelné s průměrnou českou restaurací, běžné jídlo do 100

Obavam se, ze jsme sklouzli k charite. Zajimalo by mne, jestli nekde v Rakousku maji sodovku za 80 centu treba. Zbytek ale dobry...
registrovaný uživatel M 
29.07.2011 (21:54)  
No, politicka vule. Hlavne penize nejsou. Vzdyt nejsou ani na paterni a klicovou republikovou dalnici, "natoz" na cokoliv jineho...
29.07.2011 (21:36)  
Já sice taky železnici fandím, ale dívám se na to tak nějak reálně. Vozový park se začíná pomaličku zlepšovat, jenže ta infrastruktura je občas dost tristní a mám pocit, že tady bohužel není dostatečně silná politická vůle, aby se tenhle stav v nějakém rozumném časovém horizontu zlepšil.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko