Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.
- Jihočeský kraj - návrh nezveřejnil ani kraj, ani společnost JIKORD, oznámení o možnosti návrh připomínkovat nebylo nalezeno
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Královehradecký kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj a Praha - ROPID zveřejnil jen tratě zapojené do PID
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina - pouze formální oznámení (SŽDC návrhy jiným osobám neposkytne), sám kraj návrh nezveřejnil
- Zlínský kraj - návrh prozatím nezveřejnil, poslední aktualitou v oboru je zveřejnění loňského návrhu 19.7.2010
Zdroj: MDČR, kraje ČR
tady je potřeba si všimnout, že některé relace si zaslouží individuální přístup.....
Střídavé zastavování na 221 asi ne, ale na nějaké lokálce si to dokážu představit, protože tam tok cestujících mezi dvěma nevýznamnými zastávkami bude nejspíše 0.
Tomáš Vrabec: Nejste proti studentům trochu zaujatý? Studenti snad nemají stejné právo cestovat vlakem, jako kdokoliv jiný?
Možná by stačil i menší cenový rozdíl než padesátikoruna. Nejsem ale moc přítelem "příplatků", raději "nižší slevu". Vlastně si myslím, že problém by úplně vyřešila i povinná místenka do NĚKTERÝCH vozů. Stačila by i místenka do vozu, ani ne na přesné sedadlo. Je to vlastně něco jako EC příplatek do dejme tomu 3/4 vlaku, zbytek ať se klidně mačká jako by to byl R nebo Ex. A pobíráme i ty, co přiběhnou na poslední chvíli. Ty ne povinně místenkové vozy mohou být kvůli ekonomice klidně i horší s větší hustotou sedadel a bez klimy.
Koneckonců na EC/IC patří spíš relační jízdné než kilometrové. V každém případě je mnoho způsobů jak to řešit, nezastavování nebo příplatek není zdaleka vše.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.