..: První návrh jízdního řádu 2012 je právě připomínkován :..

Jízdní řád platný od 13. června 2010 Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.

Zdroj: MDČR, kraje ČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.7.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
13.07.2011 (12:27)  
Ty jo, co tady furt řešíme? Řeč byla o relaci Ostrava–Hranice v pátek/pondělí a že to "díky tomu" odskákali i cestující z Valašska na Prahu. Chyba, dráhy prostě honí minuty na trase Praha–Ostrava. Ostatně proč čekat na Svinově na Ex/IC/EC jedoucí jednou za 2h, když mi každou hodinu jede i R a Os. Zrovna na 50km trase si studenti až tak moc vybírat nebudou a vezmou první, co jim pojede.
registrovaný uživatel Kakov 
13.07.2011 (12:13)  
Nechic:
tady je potřeba si všimnout, že některé relace si zaslouží individuální přístup.....
registrovaný uživatel Nechic  mail  
13.07.2011 (12:11)  
Studenti jsou taky cestující. Pokud ve čtvrtek/pátek a neděli/pondělí jezdí více lidí, měl by dopravce adekvátně posílit spoje. Zpoplatněte EC/IC na trase Praha - Brno a žlutý dopravce nebude stíhat točit autobusy, protože 3 a půl hodiny béčkovým/beerovým rychlíkem vám nikdo nepojede a vypravovat kvuli tomu paraelně nějaký rychlejší R/Ex? To už se vyplatí ty vlaky posílit aspoň nějakými Bmee a do předních Bmz dát povinně místenkové oddíly nebo celé vagony. Na trase Ostrava - Praha už těch EC/IC moc nezbylo a jejich kvalita odpovídá ostatním Ex, tak nemá smysl dělat rozdíly v příplatcích...
13.07.2011 (9:30)  
Ad František: Tak ono by se na systém VHD mělo pohlížet jako na celek. Když si vezmu jako výchozí systém třeba MHD v Praze jen s obyčejnými tramvajemi, tak v případě, že vykopete tunel a v tom tunelu obsloužíte jen každou druhou zastávku z těch na povrchu, tak už je celkem jedno, jestli to nazvete metro nebo podpovrchová tramvaj. Ale plně to odpovídá koncepci toho, že nějaká zastavení vynecháte (a o to je metro skutečně v Praze rychlejší než tramvaj na samostatném tělese).
Střídavé zastavování na 221 asi ne, ale na nějaké lokálce si to dokážu představit, protože tam tok cestujících mezi dvěma nevýznamnými zastávkami bude nejspíše 0.
registrovaný uživatel bugear 
12.07.2011 (23:32)  
@M: Touto logikou bychom ovšem museli zrušit veškeré slevy a jezdit ve vnitru za tarif SCIC-NRT (jak by k tomu mezinárodní cestující přišli, že jedou za jinou cenu).
12.07.2011 (23:09)  
M: Máte samozřejmě částečně pravdu. Ale jde o úhel pohledu. Vlak jako vlak. Studenti prakticky všech typů škol nejsou převážně úplně bohatí (jinými slovy sociální opatření). Mějme zastávku, kde zastavuje 50 % rychlíky, 50 % IC/EC. Omezíte studentům přístup do 50 % vlaků jen kvůli tomu, že mají nálepku IC/EC? Jde prakticky o stejný vlak (jasně, kvalita vozů je na jiné úrovni, ale proč si za to mají připlácet studenti a pro ostatní by ta cena byla stejná). Ale jak říkám, jde o to, z jaké strany se na to díváte. Jinak řečeno, podle mě jde jen o humbuk. Kdo chce sedět, koupí si místenku, kdo nechce si připlácet, tak holt musí počítat s tím, že může stát. Proč to nějak více omezovat, redukovat či jinak měnit?
12.07.2011 (22:54)  
Někdo tady uváděl, že EC/IC/Ex nemají suplovat v zastavování rychlíky. Ptám se - jaké rychlíky? Zmiňovány byly příklady Studénky a Suchdolu n.O. Ať se nikdo neurazí, samy o sobě jsou to mrtvá města, Suchdolu se přezdívá město duchů. Ale lokálky sbírají lidi z celého okresu. Ráno tam zastavují 2 IC do Prahy, večer z Prahy další 2 IC. Jestli si pojmem dopravní obslužnost někdo představuje, že pouze v neděli se tam navíc uráčí zastavit dva "studentské" rychlíky odpoledne (směr Praha) a v pátek z opačného směru to stejné, takový člověk si podle všeho dělá neskutečnou legraci. Cestující věci neznalí, kteří si zadají vyhledání spojení do Prahy na internetových jízdních řádech se pak nestačí divit, že např. pro cestu z N. Jična do Prahy jim to nabízí varianty přes Ostravu a tam přestup na pendolino, tzn. 29 km do Ostravy, 29 zpátky - nejspíš pro ty, kteří se chtějí učit cesty nazpaměť. Pak se nelze divit reakcím, že si cestující raději nastoupí v NJ do Jančurovic busu a vysedne až v Praze, tyto případy znám osobně. Mnohamilionové investice v rámci modernizace II. TŽK v těchto stanicích byly nač? Asi aby tam vlaky projížděly ještě rychleji, než tomu bylo dříve. Chvályhodné. Na to se ale nemusela ve Studénce stavit nová a v Suchdolu opravovat dřívější staniční budova. Za ty zastavující rychlíky by tam bylo vděčných dost lidí, to si pište. Asi daň za relativní blízkost velkého města.
registrovaný uživatel M 
12.07.2011 (22:21)  
Lo Wang - obavam se, ze toto je nahravka na smec v okamziku, kdy souper ma mecbol. Samozrejme, ze studenti maji pravo cestoval jako kazdy jiny. Ale pokud maji mit pravo cestovat jako kazdy jiny, tak by meli platit jako kazdy jiny, ne? Nebo nejsi ty zaujaty proti vsem ostatnim? Proc by vsichni ostatni nemeli mit stejne pravo cestovat jako studenti?:-)
12.07.2011 (22:15)  
tarten: Naopak, já jsem za současnou poliku rád. Uvedl jsem to pouze "jak by to podle standardů mělo být" :)

Tomáš Vrabec: Nejste proti studentům trochu zaujatý? Studenti snad nemají stejné právo cestovat vlakem, jako kdokoliv jiný?
registrovaný uživatel tarten 
12.07.2011 (18:52)  
TV:
Možná by stačil i menší cenový rozdíl než padesátikoruna. Nejsem ale moc přítelem "příplatků", raději "nižší slevu". Vlastně si myslím, že problém by úplně vyřešila i povinná místenka do NĚKTERÝCH vozů. Stačila by i místenka do vozu, ani ne na přesné sedadlo. Je to vlastně něco jako EC příplatek do dejme tomu 3/4 vlaku, zbytek ať se klidně mačká jako by to byl R nebo Ex. A pobíráme i ty, co přiběhnou na poslední chvíli. Ty ne povinně místenkové vozy mohou být kvůli ekonomice klidně i horší s větší hustotou sedadel a bez klimy.

Koneckonců na EC/IC patří spíš relační jízdné než kilometrové. V každém případě je mnoho způsobů jak to řešit, nezastavování nebo příplatek není zdaleka vše.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko