..: První návrh jízdního řádu 2012 je právě připomínkován :..

Jízdní řád platný od 13. června 2010 Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.

Zdroj: MDČR, kraje ČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.7.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
13.07.2011 (19:15)  
Josef Petrák:

"tohle řešení je asi nevídané"

To bych řek, ziskové spoje budou soukromé - a stát doobjedná zbývající ztrátové vlaky do potřebné kapacity (takže na něj právě zbudou ty špičky). Doufám, že jde jen o přechodný stav a linka se bude soutěžit celá v balíčku.
13.07.2011 (18:46)  
Voyageur) Jasně, Bárta tvrdil 3x, že už žádné nehradí, ale vždycky tam bylo velké "ale". Mj. se řeklo, že se dál budou hradit vlaky "v mezinárodním závazku" a pak ty, co si i přes nálepku IC/EC na sebe nevydělají úplně. Proto taky šlo hodně IC/EC do kategorie Ex. Stále se tu posouváme k tomu, že Praha – Ostrava pojedou nedotované spoje, ale zároveň budou hrazené vlaky na Slovensko přes Vsetín plus všechny, které se ČD na té lince nevyplatí provozovat komerčně.

Defacto tu vznikl kočkopes – máme jednu linku, na které jezdí dopravce bez jakékoliv regulace, ale zároveň tam má stát zájem, tak za drah doobjednává vlaky do potřebné kapacity. Tohle je řešení asi nevídané.
13.07.2011 (18:42)  
Přesný rozsah dotovaných spojů se zpřesňuje s každým GVD, ne? Ano. Lze na webu porovnat Rozsah objednaného dopravního výkonu na zabezpečení dopravních potřeb státu ve veřejném zájmu pro období od 1.1.2010 do 11.12.2010 s obdobím od 12.12.2010 do 10.12.2011.
IC/EC Praha – Ostrava se s novým GVD z objednávky vyjmou. A to je pro GVD 2011-12 jistota nebo jen předpoklad? Už pro 2010-11 se říkalo, že EC nebude stát dotovat. A přesto u některých EC dnes, dle tabulky, hradí stát vyrovnání ztráty.
13.07.2011 (18:34)  
Voyageur) IC/EC Praha – Ostrava se s novým GVD z objednávky vyjmou. Ostatně, přesný rozsah dotovaných spojů se zpřesňuje s každým GVD, ne?
13.07.2011 (18:24)  
Nejsou vlaky EC/IC také objednané ministerstvem dopravy ve veřejném zájmu? viz. Příloha č. 1 - Rozsah objednaného dopravního výkonu na zabezpečení dopravních potřeb státu ve veřejném zájmu od 12.12.2010 do 10.12.2011 na stránkách Ministerstva dopravy = http://url.googluj.cz/2ml

Ex1 Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Polsko/Slovensko
110 (do 31.12.2010), 111 (do 31.12.2010), 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 230, 231, 240, 241, 544 (do 31.12.2010), 545 (do 31.12.2010), 580 (do 31.12.2010), 581 (do 31.12.2010), 1582, 1583, 1584, 1585.
Ex2 Praha – Pardubice – Olomouc –Luhačovice/Zlín/Slovensko
120, 121, 126, 127, 128, 129, 220, 221, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 1221.
Ex3 Německo – Ústí nad Labem – Praha – Pardubice – Brno – Rakousko/Slovensko
70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 272, 273, 274, 275, 344, 345, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 378, 379, 455, 456, 457, 459, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 860, 861.
Ex4 Rakousko/ Slovensko – Břeclav – Otrokovice – Ostrava – Polsko
102 (do 31.12.2010), 103 (do 31.12.2010), 104 (do 31.12.2010), 105 (do 31.12.2010), 136 (do 31.12.2010), 137 (do 31.12.2010), 530 (do 31.12.2010), 531 (do 31.12.2010), 532, 533.
registrovaný uživatel M 
13.07.2011 (17:57)  
@M: Touto logikou bychom ovšem museli zrušit veškeré slevy a jezdit ve vnitru za tarif SCIC-NRT (jak by k tomu mezinárodní cestující přišli, že jedou za jinou cenu).
Ti mezinarodni cestujici ale za tu jinou cenu jezdit nemusi a je to jejich volba. U pokladny se mne na narodnost neptaji a pripadny Uruguayec stojici ve fronte za mnou ma narok na zcela shodne jizdne jako mam ja. Takze tenhle argument neberu

V podstate je to cele o tomhle:
-maji "dotovane" slevy, tedy duchodci, studenti a co ja vim, kdo jeste, majici za ucel umoznit ruznym socialnim vrstvam dopravni obsluznost, platit i tam, kde uz to pouha dopravni obsluznost neni, ale je to neco navic?
Konkretne: v prvni tride, ve vlacich vyssi kvality (obzvlast pokud by nebyly objednane statem), na mistenky, mozna jeste neco.
A zcela konkretni dotaz - ma mit duchodce nebo student slevu na mistenku v SC? Pokud ano, tak OK, nazor beru (byt jej nesdilim). Pokud ne, tak ma mit narok na slevu ve VVK? Pokud ano, tak v cem je rozdil proti te SC mistence?
registrovaný uživatel M 
13.07.2011 (17:47)  
Studenti jsou taky cestující. Pokud ve čtvrtek/pátek a neděli/pondělí jezdí více lidí, měl by dopravce adekvátně posílit spoje. Zpoplatněte EC/IC na trase Praha - Brno a žlutý dopravce nebude stíhat točit autobusy, protože 3 a půl hodiny béčkovým/beerovým rychlíkem vám nikdo nepojede

Jsem jediny, kdo tam vidi trochu protimluv? Na jedne strane narek, ze Beckovym rychlikem nikdo nepojede a na strane druhe "pozadavek" na posileni spoju. A cim jakou budou posilene?!? Nemluve o individualnim pristupu k ruznym trati (nebo i dnum), ktery nadhodil KK.
registrovaný uživatel M 
13.07.2011 (17:40)  
Omezíte studentům přístup do 50 % vlaků jen kvůli tomu, že mají nálepku IC/EC? Jde prakticky o stejný vlak (jasně, kvalita vozů je na jiné úrovni, ale proč si za to mají připlácet studenti a pro ostatní by ta cena byla stejná).

No, mne zaujala jen ta prvotni myslenka, ne jeji realizace. Tu bych provedl proste tak, ze ve vlacich mimo ZDO by proste neplatilo dotovane studentske jizdne. Tim padem, ne ze by studenti platili neco extra (priplatek), ale platili by totez, co ostatni. Stejne jako treba u mistenek...
registrovaný uživatel Busman 
13.07.2011 (17:19)  
Jak už jsem na Želpage několikrát psal. IC = R. Jde jen o "lepší" vagóny, které by v rozumném státě měly byt lepší (tudíž stejné) v obou kategoriích. IC je jen "produkt". V zemi naší velikosti a naší sídelní struktury si fakt myslím, že stačí 3 vrstvy obsluhy Os/Sp - R/IC/EC - SC/EC. Takže určitě jsem pro zastavování IC ve Studénce i Suchdole - projíždění v Hranicích jen za podmínky - že z Valašska na Prahu bude takt IC dvouhodinový - v prokladu s přestupem v Přerově/Olomouci, tj. proloženě hodinový.
13.07.2011 (13:04)  
Frantisek:
tím prakticky zanikne spojení mezi oněmi střídanými zastávkami
Otázka zní, zda to vždycky vadí. Pokud leží řekněme 10 km od sebe, opravdu jsou přepravní proudy mezi nimi vyšší než jednotky osob týdně (což je navíc zpravidla rodinná návštěva, tak jako tak jedoucí autem)?.
Ano, jednotlivci v určitých specifických případech mohou mít smůlu, ale za ušetřené 2 min na denní dojížďce pro stovky jiných cestujících se to podle mě i tak vyplatí.

Jinak s Vaším pojetím EC/IC souhlasím.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko