..: Lokomotiva Siemens ES64F4 EuroSprinter získala schválení v ČR :..

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Dolany, foto: Josef Petrák Praha/Mnichov — Elektrické lokomotivy od Siemensu už nejsou v Česku nikterak ojedinělým zjevem; teprve koncem roku 2011 ale dostaly skutečně zelenou pro možnou další expanzi. V prosinci totiž nabylo právní moci rozhodnutí Drážního úřadu schvalující provoz vícesystémových lokomotiv ES64F4 EuroSprinter, které na zdejších tratích dosud působily pouze v režimu zkušebního provozu, např. pod PKP Cargo Logistics, nebo dříve u Railtransportu (dnes METRANS Rail), který uvažoval o jejich pořízení také pro komerční vlaky RT Express mezi Prahou a Ostravou. Schválení znamená, že stroje nyní mohou být provozovány na všech elektrifikovaných tratích v republice, i když s drobnými omezeními: stejně jako ostatní moderní vozidla nemohou být trakčně činné na úsecích zabezpečených kolejovými obvody s pracovní frekvencí 25 Hz. Konkrétní problematická místa určí pokyn provozovatele dráhy – Správy železniční dopravní cesty – jenž má být vydán v následujících dnech. Dodejme, že u konkurenční lokomotivy Škoda 109E jsou za kritické body považovány obvod železniční stanice Plzeň hl.n., Kutná Hora nebo úsek Veselí nad Lužnicí - Nemanice. Příbuzný Taurus typu ES64U4, který si České dráhy najímají od Rakouských spolkových drah (ÖBB) pro své vlaky vyšší kvality, naopak plné schválení v ČR nemá a může být provozován pouze na některých tratích.

Zdroj: Siemens, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.1.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.01.2012 (23:34)  
Z diskuze (FRK) "Teprve teď, když jsem se dočetl, kam asychronní lokomotivy mohou a nemohou..."

Sláva, pokaždé když to tu píšu jsem nepřítelem státu, rozvoje, skrytým PR agitátorem "škodivky" a kdoví čím vším. Nemám nic proti FRK, jen mnohokrát děkuji za jeho příspěvek a tento článeček!
registrovaný uživatel MirekM  mail  
14.01.2012 (12:04)  
Antonín Žabák, Miroslav Zikmund: TGV je nejen dvousystémové, ale taky třísystémové, …
A pak existuje TGV Eurostar, které umí taky třeba 750 V ze třetí kolejnice. Já jsem se to snažil co nejvíc zjednodušit.
13.01.2012 (19:26)  
stoupa : protože někdejší nejvyšší šéf ČD před 18 lety prohlásil, že České dráhy setrvají ve stavu postupného chátrání ...

Antnonín Žabák : TGV je nejen dvousystémové, ale taky třísystémové, jinak by se nemohlo podívat do Němec nebo Švýcar a jiné jsou i na 3 kV = jinak by jim byla upřena návštěva Milana ... V principu je otázka 1,5 kV a 3 kV věcí jednoho stykače, pomineme-li nastavení napěťových ochran.
Důkazem budiž české lok 113 (ex E 426.0)

Podobně Švýcarské EJ řady 524 stavěné jako dvousystémové pro oblast Ticino - Lombardie (TILO) na trakční proudové soustavy 3 kV = / 15 kV ~ 16,7 Hz jezdí na trati Geneve - La Plaine (- Bellegarde Ain) kde je francouzská soustava 1,5 kV =.

MirekM : nejen na VRT se jezdí na 25 kV ~.
Tahle střídavina je třeba v Grenoble na standardní trati nebo v Geneve Eaux Vives směr Annemans.
registrovaný uživatel Kakov 
13.01.2012 (12:35)  
Antnonín Žabák, MirekM:
děkuji
13.01.2012 (11:43)  
MirekM:TGV jsou dvousystémové, mimo VRT se ve Francii používá 1,5 kV ss, to tedy platí i pro TGV na dojezd do center.

To je poněkud nepřesné. Systém 1,5 kV stejnosměrných se používá na některých tratích ve směrech na jih od Paříže (Bordeaux, Toulouse, Marseilles), na VRT a v ostatních oblastech se používá 25 kV střídavých. K tomu viz:
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/france/france.gif a
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/paris-area/paris-area.gif
registrovaný uživatel MirekM  mail  
13.01.2012 (10:58)  
Karel Kovářík: TGV jsou dvousystémové, mimo VRT se ve Francii používá 1,5 kV ss, to tedy platí i pro TGV na dojezd do center.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.01.2012 (1:28)  
pro KK: Tam v "cíli" je takový trochu větší napěťový předobraz Bechyňky (tedy předobraz pro naše pradědečky, že abychom to neměli stejné, jako sousedé.)
registrovaný uživatel Kakov 
12.01.2012 (21:54)  
tarten: paříž? TGV ale předpokládám dojíždí do centra po 25 kV nebo né?

(ptám se z neznalosi)
registrovaný uživatel Koudy 
12.01.2012 (16:27)  
tarten: ČB - Veselí (- Jihlava) je celkem jasné - většina pětadvacítek byla vyměněna už v minulých letech, navíc provoz 109E na pětadvacítkách vidím ještě jako docela otevřenou otázku.
12.01.2012 (16:16)  
Teprve teď, když jsem se dočetl, kam asychronní lokomotivy mohou a nemohou, a to neznám zahraniční poměry, tak jsem pochopil, proč si ČD-C opatřilo přestavby 163 na 363.5, protože ty se svými stejnosměrnými motory neohrožují kolejové obvody jejichž původ konstrukční princip je v Zemi zla. Jen nevím, zda-li je pravda, že reko 163-363.5 stála jedna mašina cca 60 milionů korun. Někde jsem četl, že záměr by měl být takový, že 363.5 by mohla dojet z Děčína až do bulharské Varny.
FRK
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko