..: V Markvarticích srazil vlak auto, PZZ v činnosti nebylo :..

814.002, foto: optus Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: ŽelPage, Deník


Dominik Jaroš | 27.6.2011 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vojtik 
02.07.2011 (0:13)  
Honza: teoreticky se tam počítá s možností, že by mašina nemusela ubrzdit a mohla by na přejezd vjet.
registrovaný uživatel Honza  mail  
01.07.2011 (0:03)  
ISF: děkuju za vysvětlení! Tak je to opravdu tak. To s tím SZZ, když třeba stojí vlak v Lovosicích, nebo v Děčíně u perónu a nemá postavenou odjezdovou cestu, tak je sice v přibližováku a pozitiva bliká vesele dál, ale když např. otáčí mašinu na ruhý konec soupravy a najede na zhlaví, tak pozitiva blikat přestane a když odjede zase pryč, začne.
registrovaný uživatel ISF 
30.06.2011 (17:59)  
Při krytí přejezdu návěstidly lze, aby se rozsvítila pozitiva, když se vlak schová za návěstidlo. Tady je podmínka, aby bylo min. 50(60) m od přejezdu, případně volnost koleje alespoň 60 m dle nové normy (neuvažuji další případné podmínky).

Ad. odkládání výstrahy: Do podmínek činnosti pozitivního signálu se dává volnost úseků, takže obsazením příslušných úseků se sice začne počítat odložení výstrahy, ale současně je porušena podmínka volnosti, takže pozitiva zhasne. Rozdíl je trošku u přejezdů, které jsou ovládány ze SZZ, protože tam se do podmínek dávají úseky, které nejsou kryté návěstidly (teď neuvažuji odvraty apod.), ale při obsazení skutečného přibližováku sice SZZ začne odpočítávat odložení výstrahy, ale podmínky pozitivy porušeny nejsou.
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
30.06.2011 (17:40)  
to Jiří Kocurek : Fíra by ten Váš "pytel" přes světla určitě neviděl a i kdyby tak v jaké vzdálenosti od přejezdu by asi byl a co by s tim udělal? Soudím že jste nikdy nejel na mašině a nevíte co fíra vidí a nevidí. V případě přejezdů se musí fíra plně spoléhat na ostatní zaměstnance v provozu, kteří mají na svých stanovištích apod. kontrolu činnosti PZZ.

Stopku na místo k vypnutém nebo porouchánému PZZ dává Policie ČR co já vím. Mělo by to být na žádost SDC pokud je to potřeba. Také si myslím že pokud byl přejezd vypnut pro opravu údržbu atd. měl o tom být fíra zpraven. Uvidíme jak to dopadne.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
30.06.2011 (6:37)  
Michal Tvrdý: V ČR je přístup k pozitivce opačný. Dávat ji všude.

Honza: Díky za podrobný popis, s návěstidly to asi lze. Akorát ten poslední popsaný případ je dost divný…
29.06.2011 (15:36)  
to honza: vychadzal som z nasho SVK prostredia - pred casom som cital clanok o tom, ze sa nebude pouzivat pozitivna signalizacia u novych priecesti .... Zial, uz je to par mesiacov, co to vyslo, takze si nespomeniem, kde to presne bolo ....
registrovaný uživatel Honza  mail  
29.06.2011 (13:38)  
Další zajímavá věc je, ovšem dosud mi nikdo nepotvrdil, nebo nevyvrátil, jestli to může být.
Všiml jsem si, že u těchto moderních systémů u konkrétních přejezdů několik vteřin před spuštěním výstrahy přestane blikat pozitiva. Může jít o odloženou výstrahu? Že je například vhodný izolovaný styk pro spouštění výstrahy moc daleko od přejezdu, tak že se po obsazení tohoto úseku začne měřit nějaká nastavená doba (přičemž pozitiva zhasne) a pak teprve se spustí výstraha? Funguje to tak třeba v Neštědicích ze směru od Ústí, nebo v Lukavci ze směru od Roudnice.
registrovaný uživatel Honza  mail  
29.06.2011 (13:21)  
Tenhle přejezd v Povrlech je krytý návěstidly. Ta bílá po průjezdu se hned rozbliká jen když jede ten vlak do Děčína (to je ten 1. případ na videu), Když jede do Ústí, tak ne.
Stejně jsem si všimnul v Lukavci, když jede do Lovosic bliká pozitiva taky téměř hned po zvednutí závor, tam ale mám pocit, že z té strany to kryté není tam to jsou myslím návěstidla jen pro posun, jestli to stačí?
http://www.zavoryfoto.estranky.cz/img/original/161/p9113189.jpg

Něco o té pozitivě jsem se kdysi dověděl tady na těh stránkách a tam bylo něco o úpravě legislativy
http://prejezdy.info/

A taky je zajímavé, (nevím, jestli je to porucha, nebo to tak teď už má být), že v Lovosicích na 097 je 2 a půl roku starý takový moderní systém a když projede vlak, zhasne to, tak se asi 2x hned rozsvítí pozitiva a pak teprve je varovný stav.
29.06.2011 (8:19)  
Positivní signál: Signalizuje, že přejezdové zabezpečovací zařízení není ani ve výstražném, ani v poruchovém, ani v nouzovém, ani v anulačním stavu.

Tj.: ihned po zhasnutí výstražných světel by opravdu positiva neměla blikat. Leda že by byl přejezd v obvodu stanice, či jiné specifické případy (záleží to na tzv. mezní době anulace, kterou má každé PZZ jinou). Jestli se pletu, tak mne prosím opravte.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
29.06.2011 (7:00)  
Honza: nové systémy už to umí nějak rozpoznat ktrým směrem se vlak pohybuje
To uměly PZS vždycky. Jinak by musely blikat červené, dokud vlak neopustí vzdalovák.
a pozitiva se rozbliká ihned po průjezdu vlaku.
Koukal jsem na to video a ono to není úplně hned, i když je to kratší doba než normálně, takže snad je nějak rozumně zajištěné, aby se vlak bez varování nevrátil.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko