..: V Markvarticích srazil vlak auto, PZZ v činnosti nebylo :..

814.002, foto: optus Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: ŽelPage, Deník


Dominik Jaroš | 27.6.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ISF 
29.06.2011 (4:53)  
Honza: A není ten přejezd v Povrlech náhodou krytý návěstidly?
registrovaný uživatel Honza  mail  
29.06.2011 (2:27)  
MirekM : nové systémy už to umí nějak rozpoznat ktrým směrem se vlak pohybuje a pozitiva se rozbliká ihned po průjezdu vlaku.
Zde:
http://www.youtube.com/watch?v=FJ_JzwnKIjc
je to dobře vidět. Jen ten název videa je zavádějící, protože AŽD 97 jsou jen výstražnýky, nikoli samotné zařízení, ale jeho typ je těžko na pohled určitelný, proto používám název "závory AŽD 97".
registrovaný uživatel MirekM  mail  
29.06.2011 (1:21)  
Honza: Také takzvaný varovný stav … až do doby, než vlak vyjede ze vzdalovacího úseku, už moderní systémy umí řešit tak, že bílá začne blikat okamžitě po zvednutí závor a zhasnutí červené za vlakem.
Určitě? Během anulace, tedy jízdy vzdalovacím úsekem, by pozitivka blikat neměla, protože se vlak teoreticky může vrátit. Nebo se něco změnilo?
registrovaný uživatel M 
28.06.2011 (21:51)  
Asi takto - tricitkou ridic nejel. Kdyby jo, tak by se to stalo tezko. Pokud tam neni metrovej zarez a soucasne kukurice, tak to na superzaludnej prejezd nevypada
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.06.2011 (19:31)  
Michal Tvrdý: co jsem se tehdá dočetl na přejezdech-info, tak se pozitivní signalizace (bílé světlo) zavádí vždy a je snahou ho zavádět díky moderním systémům i na přejezdy, kde dosud být nemohlo. Také takzvaný varovný stav, kdy nic nebliká, coč je doba po anulaci výstrahy (zhasnutí červené za vlakem) až do doby, než vlak vyjede ze vzdalovacího úseku (protisměrného přibližovacího úseku), už moderní systémy umí řešit tak, že bílá začne blikat okamžitě po zvednutí závor a zhasnutí červené za vlakem.

Jinak jednou jsme projeli přejezd v Povrlech a závory byly nahoře (jestli něco blikalo a "pípalo" to jsem z vlaku vidět nemohl) a fíra vůbec nic netušil, ani si toho nevšim, takže zvukovou výstrahu houkačkou nedával a švihli jsme to tam tou stovkou, nebo kolik je tam tra%tová rychlost.
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.06.2011 (19:22)  
@ Hull:

no pan Rpet je teda prihlasenej, a asi te desne zklame:

jezdim vetsinou po Mkovych a Ackovych cestach, takze prejezdu jsem videl vsehovsudy asi deset, z toho jeden na pesi zone (kdyz jsem sel do banky). fakt je, ze vsechny byly pod zavorama, ale uznejme, ze to neni vubec hodnoverny pocet na to, abych soudil. navic vetsina krizeni, ktery tady znam, je mimourovnova...

takze sorry, tentokrat nemohu slouzit.
28.06.2011 (17:15)  
Před vjetím na přejezd se rozhlídnu vždycky a je mi jedno, co bliká nebo nebliká - mám nedůvěru i v bílé "ujišťovací" světlo. Ovšem naplánovat výluku a neupozornit na to dopravní značkou je prasečina. Pokud nebyla ani snížená traťová rychlost (to z článku nevíme), je to ultra prasečina. A přesto všechno za to může opravdu řidič, je to smůla...
28.06.2011 (15:01)  
Tak holt bude dobré po dobu výluky PZZ umístit nejen stopku, ale i černý pytel přes světla. To snad napomůže každému, aby si uvědomil změnu. Náklady pár korun a ten pytel přes světla uvidí i fíra, který jinak nemá šanci zjistit, co řidičům (ne)svítí.
Ikdyž ani tohle nevyřeší, že až ten první, co k poruše přijel, ji může nahlásit. Před ním nikdo. Tentokrát byli první hned dva.
Slyšet vlak? V autě hučí motor, klima, moderní auto je výrazně odhlučněné oproti třeba Trabantu, 810 jedoucí výběhem po zarostlé (zasněžené) trati, v zářezu a v oblouku? Málo. Moc malá šance. Musí houkat, jinak ho bude slyšet pozdě (20m od přejezdu je fakt málo). Jo takhle parní lokomotiva, to je jiná. Ta pořád cinká, zvoní, syčí, ta se jen tak přeslechnout nedá. Navíc vysílá dlouho dopředu kouřový signál. Dnes, kdy se snažíme dělat vlaky tiché, aby vlak nevzbudil půl města při rozjezdu, už je povinnost poslouchání blížícího se vlaku* zastarávající a funguje tak leda pro cyklisty a chodce. Jenže chodec zase nemusí dodržovat povinnosti řidiče motorového vozidla.

*) nikoliv jeho houkačky!
registrovaný uživatel Sim 
28.06.2011 (14:44)  
Neznalek > takze to ale znamena, ze pokud nemam dostatecne rozhledove podminky (s ohledem na predpokladanou rychlost vlaku a dobu meho zavazeni na prejezdu), vlak nevidim ani neslysim, cervena neblika, ale pozitivka taky ne ... co v tu chvili budete delat? Smi se za takove situace podle vyhlasky vjet na prejezd?
28.06.2011 (13:31)  
Ono je tady asi důležitější pokračování:

§29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
a) je-li dávána výstaha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvíhají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.


Je tam ještě bod 2, který řeší podmínky pro jízdu přes přejezd při trvalé výstraze. To ale nebyl tento případ. Tady je podstatný odstavec 1 písm. a) a d).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko