..: Vykolejený nákladní vlak včera po poledni zablokoval trať 300 :..

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

Oficiální příčina této události není zatím známa. Z dostupných informací Drážní inspekce však vyplývá, že SŽDC měla o závadách v daném traťovém úseku informace již v pátek a už během včerejška bylo strojvedoucími projíždějících vlaků hlášeno, že jízda místem není bezproblémová a na trati jsou vidět nerovnosti. SŽDC na základě těchto informací provedla na trati prohlídku, avšak dle zjištěných událostí nepřijala žádná opatření. Na výsledky vyšetřování Drážní inspekce a police si tak budeme muset počkat. Místo vlaků byly nasazeny náhradní autobusy.

Náhradní autobusová doprava na trati 300
R v trati Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín NAD v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět
R v trati Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Šumperk/JeseníkNAD v úseku Brno - Nezamyslice a zpět
Sp, Os v dotčeném úseku tratě NAD v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČRVlaky R 900 a R 933 budou autobusy nahrazeny již mezi Brnem a Kojetínem, přičemž cestující z vlaků Os 4047, Os 4044, Os 4049 a Os 4046 autobusy pojedou v celém úseku, tj. Vyškov na Moravě - Přerov a zpět. Opětovné zprovoznění tratě závisí na dokončení odklízení vykolejených vozů a opravných pracích, z tohoto důvodu není termín ještě znám. Na místě zasahují drážní hasiči, přítomen je jeřáb i vyprošťovací tank.

V souvislosti s touto mimořádnou událostí vyvstává opět otázka údržby tratí, které má ve správě SŽDC. Nejen, že na mnoha úsecích jsou vegetací téměř zarostlá návěstidla, upozorňovala, či rychlostníky, které bývají i nečitelné, ale také stromy, jejichž větve zasahují do profilu tratě, či trakčního vedení. Pokud bychom hledali nejvíce poruchovou a problémovou trať, oprávněně jí je trať 171 z Prahy do Berouna, kde mají výpravčí řádky v poruchových záznamnících téměř plné. Jak před nedávnou dobou pro týdeník Obzor říkal sám Antonín Blažek, náměstek GŘ ČD pro osobní dopravu; "Už dnes je tady objednávka dopravy vyšší, než umožňuje kapacita trati. Trať na Beroun je asi náš největší problém ve Středočeském kraji." A zároveň dodává a potvrzuje fakt o nutnosti oprav a modernizace do původní infrastruktury, která je v téměř tristním stavu. "Trať je v dosti bídném stavu, zatím neprošla modernizací a prakticky denně je tam nějaká porucha."

Zdroje: DIČR, ČD, OSŽ, ŽelPage


Vítek_V | 6.6.2011 (14:09)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.06.2011 (20:56)  
Ale samozřejmě, že tam jel Juřeň :-D Dneska jsem měl tu čest. Ve Vyškově před nádražím tam čekalo asi 10 busů, všech možných firem, značek a stádií rozpadu :-D Některé dokonce ani neměli dálniční známku nebo nebyli schopné vyšší rychlosti a tak jsme jeli po staré cestě z Brna :-D no komedie :-D
06.06.2011 (20:32)  
Myslím, že SŽDC môže len ďakovať Bohu za to, že sa tam nevykoľajil nejaký rýchlik plný ľudí... - no jen aby někdo z ohrožených cestujících do toho i tak nešel, že byl ohrožen...
06.06.2011 (17:22)  
MG: Neboj, dle záběru ČT nejsou na NAD nasazeny Vrakosy firmy Juřen jako obvykle. :-D

(A taky tam v pátek hodlám projet...)
dopisovatel nebo člen ŽP MIKY  mail  
06.06.2011 (17:11)  
Podle informací na Novinkách by měl být provoz obnoven ve středu.
06.06.2011 (17:00)  
Myslím, že SŽDC môže len ďakovať Bohu za to, že sa tam nevykoľajil nejaký rýchlik plný ľudí... :-X
06.06.2011 (17:00)  
MG: Mam stejny nazor. U vypadnutych vozu lze malo veci dohledat a vetsinou zaver skonci, ze zjistene problematicke veliciny na voze vznikly jako nasledek vykolejeni. Je pomalu na case se venovat kvalite vozu, ktere brazdi nejen nase koridory. Na svrsek mame nove, podrobnejsi normy v souladu s EU, vozari povetsinou puvodni predpisy.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
06.06.2011 (16:35)  
Jelikož jsem jel kolem (první info pro ZelPage už o čtvrt na tři odpoledne, jen nebylo nikoho, kdo by to zpracoval) a viděl jsem, že to jsou vozy se starými, pouze listovými pružnicemi vypruženými podovzky, nevylučoval bych kombinaci i tohoto faktoru. Cargo jistě nedá ruku do ohně za to, že věnuje 100% péči těmto starým herkám... Mám dojem, že v tomto místě byla pomalá už předloni.
06.06.2011 (16:20)  
Mozna si na tratovce rekli - nechame to na pondeli. Avsak nechce se mi verit, ze kdyby slo o zavaznou vec, ze by nepostavili alespon pomalou jizdu; to je nenarocne zakladni opatreni. Bohuzel zde to nasvedcuje moznemu snizeni stability bezstykove koleje z duvodu vysokych teplot, tzv. vyboceni koleje. Avsak tato problematika se take zvlast hlida kontrolnimi jizdami na stroji a pomalymi jizdami. Kazdopadne je treba si pockat na oficialni stanovisko a informovat o sede realite vysledku s podobnou naruzivosti jako o nehode samotne. Plati predevsim u nasich mladych, senzacechtivych, novodobych soudcu - TV reporteru.
registrovaný uživatel kaktus  mail  
06.06.2011 (16:10)  
Zřejmě zanedbaná údžba-tak vy šme..i ze SŽDC(zloději) tohle je ponaučení tak a máte načase máknout si na té trati v z Brna do (nevím kam přesně nejsem místní) časovaná bomba anechal bych jim tu škodu hezky zaplatit myslím že by je revize= zpomalení rychlosti přišlo levněji ...
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
06.06.2011 (16:06)  
Zřejmě zanedbaná údržba - co to je zas za blbost! Odkud je tohle? To je tu bulvár nebo jako co? Ještě nic neni vyšetřeno a někteří už vědí, super to je bomba!! Ach jo.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko