Nymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.
Železniční opravny a strojírny Nymburk se dlouhodobě potýkaly s finančními problémy. Útlum činnosti v průběhu 90. let minulého století měl za následek postupný úpadek podniku, jenž vyústil až do vyhlášení konkurzu v roce 2005. Firmu tehdy převzala slovenská společnost ŽOS Vrútky, která v Nymburku prováděla menší opravy kolejových vozidel a malou část svého produktového vývoje. Hlavní projekty výrobce, včetně revizí osobních vozů Českých drah, se přesto realizovaly přímo v sídle společnosti ve Vrútkách. Situace nymburské ŽOSky se opět prudce zhoršila v červnu letošního roku, kdy na ní dodavatel tepla Thermoservis podal návrh na insolvenční řízení. Krachu se firma nakonec vyhnula zaplacením podstatné části dluhů a jednáním s věřiteli.
Společně s odvrácením zániku společnosti vstupuje do nymburských železničních opraven jeden z nejrychleji rostoucích výrobců kolejové techniky, lounský LEGIOS. Ten se v současnosti prezentuje zejména licenční výrobou dieselových lokomotiv Voith Maxima pod produktovým jménem GENERAL, kterou již podruhé prezentoval také na veletrhu Czech Raildays 2011. Do konce roku chce nový majitel v Nymburku přijmout přibližně 150 nových zaměstnanců.
Zdroje: Legios, Euro, Nymburský Deník
MG: ta Albánie fakt sedí, jediné dielevé loko tam touto dobou Railfaneurope uvádí několik Čmeláků, to ovšem zajisté není tím že by to tak chtěli ale že jim zůstaly z minulosti...
Velké město, které nemá elektrifikovanou trať, je Liberec (105), Zlín (77), Kladno (71), FrydekMistek (59), Jihlava (51, pouze směr Brno). Kde tam chcete jezdit 160? Praha-Zlín? V dieslu?
Navíc si myslím, že na obě relace snad stačí Herkules, takové intenzity, aby byl potřeba 3000 kw diesel, tady mimo dráty, nejsou.
Po zastavení výroby V 180 (RVHP porada) nebylo dostatečně výkonné vozidlo nezávislé trakce. Elektrifikace se dlouho vlekla. BR 120 (Taigatrommel/Sergej) pouze nákladní. Proto se v NDR prosadily ve velé míře stroje větší, zprvu o výkonu 3000 PS. V nákladní i osobní (rychlíkové) dopravě. Bylo jich hodně a tak je převzala i DB; remotorizace a pod ... byla levnější cesta, než pořizovat stroje nové. (Německých www stránek o Ludmillách u DR/DB je hodně)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.