..: Chrudimsko: obce odsouhlasily změny v dopravě :..

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — V pondělí 2. května proběhlo jednání na radnici ve Skutči mezi starosty okresu Chrudim a krajem. Hlavní položkou programu byla optimalizace veřejné hromadné dopravy, zejména neobjednání osobních vlaků na trati 261 v pracovní dny v úseku mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí společně s jejich nahrazením autobusy. Na tom se zástupci kraje s představiteli zasažených obcí shodli. V létě roku 2010 provedená racionalizace trati, do níž Správa železniční dopravní cesty investovala nemalé peníze, tak působí trochu nekoncepčně. Pardubický kraj však ušetří až šest milionů korun za vyrovnávání prokazatelné ztráty dopravci České dráhy. Společnost OREDO, která v Královéhradeckém a Pardubickém krají působí jako organizátor regionální dopravy - tedy veřejné silniční a drážní dopravy na objednávku krajů, již představila rámcový návrh návaznosti nově zavedených autobusových linek na železniční spoje, ze kterého vyplývá celkové zlepšení dopravní obsluhy dotčeného území.

V současné době je v jízdním řádu na úsek Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice zavedeno deset párů osobních vlaků ve všední dny a osm páru o víkendu. Pardubický kraj se z důvodu úspor rozhodl nahradit většinu vlaků autobusy. Na trati tak zůstanou pouze spěšné turistické vlaky zavedené výhradně o víkendech. Od příštího roku budou moci cestující využívat tři nové autobusové linky. První z nich spojí Žďárec u Skutče a Pustou Kamenici, druhá pojede v trase mezi Skutčí, Prosečí a Borovou a třetí zajistí spojení Borové, Krouny a Hlinska. Dojde k celkovému zrychlení a zlepšení spojení, autobusy budou v Pusté Kamenici navazovat na vlakové spoje ze Svitav a napojí centra Skutče a Chrástu na rychlé vlaky na trati 238 z Žďárce u Skutče do Pardubic. Od nového grafikonu by zároveň měla poběhnout integrace tarifu v Pardubickém kraji, což umožní cestování s více dopravci na jednu jízdenku. Jediná obec, které změna zhorší dopravní obslužnost je Čachnov. Vlaky ji ovšem nemohou obsloužit z toho důvodu, že by pak nestíhaly přípoje ve Svitavách.

OREDO již návrhy nových jízdních řádů představil zástupcům obcí. Ti s návrhem vesměs souhlasí, ale požadují čas na připomínkování a drobné úpravy. „Jsem velmi rád, že jsme si dnes ve Skutči odsouhlasili koncepci optimalizace veřejné dopravy, což nám otevřelo prostor pro další práci na tomto projektu,“ komentoval při odchodu výsledek jednání spokojený náměstek hejtmana Pardubického kraje.

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.5.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dráčik  mail  
03.05.2011 (10:14)  
martin14785: "racionalizaci , která stála určitě tak 10 mega380"? Tých posledných .. stála 380 mega

Nebodaj by to neodsúhlasili keď sa im povie, že autobusy budú jazdiť do centra, každé 2 hodiny a v Pustej Kamenici bude nadväznosť na vlaky. To prvé je snáď pravda, ale čo občania čo to majú do centra ďaleko. A že ich v Skutču nie je málo. Ďalšia vec je, že autobus je v kraji ten najmenej spoľahlivý. Hlavne v zime. A prípoje sú kde? Áno správne. Hodinové meškanie je bežné a nie je výnimkou, že autobus nejde vôbec. Keď nejde vlak môžete zavolať na informácie a opýtať sa. U autobusu sa nedozviete nič. Ďalšia vec je tá, že v Pustej Kamenici nadväznosť na vlaky jednoducho nebude. Zastávky autobusu a vlaku sú od seba vzdialené "iba" 500 metrov.

A to nehovorím o tom, že ľudia absolútne netušia že im v autobuse nebude platiť Senior pas, KMB, traťové cestovné lístky a že tým čo majú IN-kartu sa cestovanie predraží, pretože obyčajné cestovné Iredo je vyššie ako zákaznícke ČD.

Obce odsúhlasili .. a obyčajný ľudia sa nedozvedia opäť nič. Ďalšou vecou je to, že medzi Poličkou a Svitavami bude vlak prechádzať a zároveň pôjde autobus, ktorý má oproti vlaku o 15 minút dlhší jazdný čas. Jednoduchým výpočtom zistíme, že nebude prípoj v Poličke na vlak z Pustej Kamenice alebo na rýchliky do Brna / Prahy vo Svitavách. Opäť zhoršenie spojenia.
03.05.2011 (9:53)  
Jiří Hovorka:
To, že obce schválili změnu dopravního řešení v podstatě znamená dobře odvedenou práci Oreda.
Nebo to taky může znamenat, že obcím byla přislíbena část z těch uspořených 6 milionů.
Vždyť ten úředník povolil opravu v dobré víře, že provoz vlaků bude realizován minimálně do rozpadu nesmrtelných šukafonů a jejich derivátů.
Místo dobré víry si to ten úředník měl radši ověřit jako v případě tratě do Nového Jičína.
03.05.2011 (9:43)  
To, že obce schválili změnu dopravního řešení v podstatě znamená dobře odvedenou práci Oreda. Jen zbývá ještě to zveřejnění pro zbývající veřejnost. Odpůrcům změn asi došly argumenty ... Jsem zvědav na to Svitavsko a Moravskotřebovsko - zda to půjde stejně hladce.

Tragikou v ČR je dlouhodobé plánovaní investic do infrastruktury. Dělají se všemožné psí kusy na lokálkách, ale na tratě celostátního významu, kde osobní doprava narostla o více než 100 % oproti roku 1989 se nešáhne.

Flexaretista: Neexistuje-li dlouhodobá koncepce dopravy, nemůžeme hovořit o pochybení při správě veřejného majetku. Vždyť ten úředník povolil opravu v dobré víře, že provoz vlaků bude realizován minimálně do rozpadu nesmrtelných šukafonů a jejich derivátů.
03.05.2011 (9:12)  
racionalizace nepůsobí TROCHU nekoncepčně. Popravdě řečeno, domnívám se, že zodpovědní představitelé MD, SŽDC a kraje by za tohle divadlo měli být vyšetřováni za porušování povinností při správě veřejného majetku...
03.05.2011 (9:10)  
na to se nedá říct nic jinýho než kocourkov.... oni provedou racionaluizaci , která stála určitě tak 10 mega a oni na tý trati zastaví provoz osobních vlaků......
03.05.2011 (8:48)  
Koho si obyvatelé v Pardubickém kraji zvolili, toho mají i s jejich "racionálními" nápady.
Navíc, když své oko zaměříme na jízdní řád na trati Pardubice-Hlinsko a Žďárec u Sk.-Skuteč a dále, tak to rozum moc nebere. Žádný takt a některé vlaky navíc krátkém intervalu a na druhou stranu velké mezery. I to je jeden z důvodů, proč vlaková doprava stojí tolik peněz. Vzbuzuje to ve mně dojem, že napřed někdo objednal chaotickou dopravu, aby později mohl doložit, jak je vlaková doprava drahá a málo významná.
FRK
registrovaný uživatel IC540  mail  
03.05.2011 (7:54)  
Nic víc, než jen příprava na stav Polsko....
OREDO a jeho novodobé manažery/rádce by měli nakopat do...
Pardubický kraj příjde o vše, návštěvníky to začne, využíváním VHD bude pokračovat, příjdou škrty v busech a propouštěním ve službách díky omezení turismu...atd...
Takhle to vždy začíná/začalo...
No ti manažeři samozřejmě za tento stav nemůžou, dostali za úkol spočítat to své. Nikoliv vše v celém kraji.
Smutná realita a chybí už jen výmluva na Kalouska od nějakého oranžového chytráka ze současného vedení kraje při obhajobě těchto kroků/přihřívání si polívčičky. Uf.
03.05.2011 (7:20)  
Nevím, mně tohle přijde jako odrazování cestujících. Jednak když už se s tratí něco dělalo, mělo se zajistit, aby vlaky STÍHALY zastavovat v Čachnově, namísto výměny použitelných částí za nové a ponechání tratě prakticky v původním stavu (nebo se někde zvýšila rychlost?). Pak ten přestup navíc v Pusté Kamenici, to je s odpuštěním úchylné. I kdyby to mělo cestu zrychlit, cesta přece není v ořezání vlaků, nýbrž právě v JEJICH zrychlení, a to nikoli vynecháním zastávek. Pokud se kraji zdají vlaky ČD moc drahé, proč nezkusí jiného dopravce, ale uzavírá smlouvu na 10 let? Třeba by nabídl i větší zrychlení. Nakonec stejně přijde na to, že ušetřené miliony bude muset vrazit minimálně do opravy vozovek u zastávek, ne-li po celé trase autobusových linek. Uvidíme, jak díky tomuto opatření přibudou cestující. Snad budou autobusy na vlaky opravdu důsledně navazovat (včetně čekání, ale s minimálními prostoji). To je jako když si při rozloučení s dopravou přes Středokluky výpravčí povzdechla, že jindy tam nikdo nejede, ale opomněla skutečnost, že na náhradní autobus se v Hostivici čekalo 20 minut a ve Středoklukách na vlak taky ještě chvíli, čímž se cesta z Prahy - krom toho, že trať namísto vedení přes letiště vede značnou oklikou kolem něj - neúměrně prodlužuje a nikoho neláká.
03.05.2011 (7:05)  
Tomu říkám fraška - Vzhledem k tomu, že v létě roku 2010 byla provedena racionalizace trati a Správa železniční dopravní cesty do ní invetovala nemalé peníze, může tento krok působit trochu nekoncepčně. Hlavně, že se ušetří.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko