..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ufo 
30.04.2011 (9:47)  
Matej Petocz:
A ak trváte na tom, že MDVRR nebazíruje na 30,3 mil vlkm, prečo teda MDVRR žiada ZSSK v ďalších GVD o pokles výkonov vlkm, ktoré doteraz realizovala na trati 131 (čo by bolo pochopiteľné) a aj o nárast vlkm (čo by bolo pochopiteľné len do výšky, o ktorú vzrástla dotácia na trať 131), ktorý tam bude po príchode dopravcu RJ - stále sa striktne držia vlkm a popierajú akúkoľvek úsporu z taktu. Žiadajú taký pokles výkonov v takej hodnote, ako keby tam od marca 2012 jazdila ZSSK za svoju cenu vlkm.
registrovaný uživatel ufo 
30.04.2011 (8:55)  
Matej Petozc:
Takže sa zase ide otvárať zmluva so ZSSK, ktorou je podmienené čerpanie prostriedkov z eurofondov? Splní sa vôbec podmienka, že nové vlaky nakúpené z európskych peňazí najazdia to čo žiada EÚ? T.j. minimálne 5,8 mil. vlkm ročne, čo znamená navýšenie rozsahu dopravy na tratiach, kde majú byť nové vlaky nasadené (bez celodenného hodinového taktu aj cez víkendy a polhodinového cez špičky sa k tomuto číslu nedá dostať)

Ďalej kto žiada aby kvôli taktu boli navýšené dotácie na napr. 300mil EUR? Odpoveďou žiaľ je, že podobné sa udialo len pri RJ zatiaľ. Zaviedol sa takt, ktorý by mal priniesť úspory z rozsahu, no cena vlkm klesla nepatrne o 1 Euro.
Na druhej strane MD bazíruje, aby sa vozili úplne nezmyselné osobné vláčiky v rozsahu 3-4 páry za deň na tratiach typu Brezno-Jesenské, Brezno - Nálepkovo, Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, Trenčín - Chynorany, Prievidza - Nitr.Pravno, Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany...

K čomu je táto dvojtvárnosť???
Na jednej strane jedna super trať, na druhej strane úplne nezmyselné a predražené prevádzkovanie nezmyselného rozsahu vlakov na tratiach, kde by to ani pri takte nemalo význam...
A ďaľší následok je, že sa popri tom oslabujú ešte aj trate, kde by mal význam celodenný takt a vznikajú tam 6 až 8 hodinové diery a doprava funguje len v špičke ako hromadný návoz do robôt a škôl podobný tomu za socializmu.

Aj keď sa osobne teším RJ, lebo bývam na trati 131, označiť vynechanie súťaže ako dobrý ťah, lebo je to pilotný projekt by som si nedovolil v súčasnej legislatíve ani ako člen strany KSS.
registrovaný uživatel M 
29.04.2011 (23:44)  
Detlef - a to jako hraje pro uvahu nad naklady roli, jestli je to pujcene nebo koupene na leasing nebo na uver nebo za hotove? (teda pomineme, ze ta cisla budou asi ruzna, slo mi jenom o ty "odpisy" a neodpisy).

BTW, nabizi se otazka, jestli kdyby si to koupil na uver, tak jestli v nakladech budou splatky uveru i odpisy. Asi teda jo, kdyz jsou ty odpisy takovej provozni naklady (a splatky uveru se platit musi urcite)...
29.04.2011 (23:38)  
p.Farkaš zaujali ma vaše príspevky tak si dovolím malú reakciu. Píšete že MDVRR bazíruje na 30,3 vlkm a podobné veci, myslím že to nie je úplne pravda - neviem či ste tiež boli na nedávnej diskusii s GR Kubáčkom, ktorý hovoril, že smerodatný je údaj myslím 200 miliónov eur a nie počet vlkm (i keď chybne je v zmluve 30 mil. vlkm - čo však chcú zmeniť na minimálne 30 mil. vlkm). Takže podľa mňa ak tu niekto na niečom bazíruje tak je to MF - ktoré sa zaviazalo dávať fixný balík peňazí do železníc - nech sa za to odjazdí čokoľvek.

Vy by ste si asi predstavovali, aby ľudia z MDVRR prišli do MF, povedali chceme taktový GVD, odjazdiť 47 mil. vlkm a dajte nám povedzme 300 miliónov eur. To je absolútna utópia, veď dnes je verejná mienka proti železniciam, minister na MF by si klepal na čele. Nie každý je v SR dopravný expert a chápe súvislosti, navyše takéto peniaze po Ficovom bačovaní ani nie sú.

Treba byť realista a ja vnímam RJ ako dobrý ťah - ukážu že ak na 131 navýšia výkony, dajú takt, normálne súpravy tak môžu byť vlaky super a verejná mienka sa začne pomaly otáčať. Niekde treba začať, ak zrušia tie dva či tri páry krabicových vlakov napríklad na jednej časti trate 160 - tak čo už, aj tak dnes nemajú zmysel.

To či bola súťaž na 131 alebo nie - bolo povedané že to je pilotný projekt, prečo by to malo byť "sprznenie modelu liberalizácie", veď ďalšia liberalizácia už pokračuje štandartným spôsobom - viď vypísaných 3 mil. vlkm vo vestníku, nie? Práveže keby RegioJet neprišiel iniciatívne s týmto návrhom na 131, tak by to na tejto trati asi ešte dlho ostalo po starom, a keby zostala bývalaá garnitúra, tak by sme mohli naše železnice premenovať na grécke a nezostala by možno ani tá trať 131. Suma sumárum ja to vidím asi pozitívnejšie než vy :)
29.04.2011 (21:41)  
To som nepovedal, ja len bojujem proti nazoru "RegioJet je zly, lebo kvoli nemu inde klesnu vykony". Ja som toho nazoru, ze:

1. Treba stanovit kde ma vlak potencial a tam vyrazne navysit kilometre.

2. Na ostatnych tratiach osobnu dopravu zastavit. Ziadne take ze tri pary spojov denne. S tym, ze tam kde nebude vlak spravit nadvaznosti na busy (PRIKLAD: ak by sa zrusila doprava Kuty - Skalica na Slovensku tak by sa spravili nadvaznosti busov na ECcka z BA a Breclavi.. atd).

A hlavne neobjednavat pocet km!
29.04.2011 (19:59)  
Error404, to že na celom rade tratí je vozba vlakov len vyhazovaním peňazí je fakt, ale keby sme sa mali niekam posunúť a tieto trati porušiť, aj tak je potrebné zvýšiť dopravné výkony globálne o 50-100 % (prímestská doprava, rýchla regionálna a diaľková doprava). Na to ale treba výrazne viac peňazí než je dnes, preto by štát nemal machrovať, že ušetril pár halierov, ale každý ušetrený halier by sa investovať naspať do skvalitnenia systému verejnej dopravy.
Pozrite si ako vyzerá každá redukcia zo strany tandemu ZSSK a MinDop - vlaky sa bez úvahy škrtajú všade rovnako bez úvahy, či niekde potenciál je alebo nie (spešňáky HE-KE, Čadca-Makov a pod). Výsledkom je postupne "GVD 1920" s 3 pármi vlakov na väčšine siete. A keď sa v marci 2012 bude kvôli RJ škrtať, opäť to na 99 % bude podobným spôsobom. Ak si myslíte, že toto je správna cesta, tak prosím...
29.04.2011 (19:35)  
Ad M: Abychom to zjednodušili, problém bude v tom, jaké číslo má MZ. Protože obecně definice provozních nákladů počítá i s odpisy, ale někdy se bere bez odpisů (v lepších firmách napíšou, že se jedná o provozní náklady bez odpisů). Je otázka, co viděl MZ, popřípadě, jestli ČD věděly, co píšou:-)

Osobně bych řekl, že jim to spíše nevyšlo až u toho bodu, kdy zjistili, že 749 má už vlastně cenu jen o něco větší než hromada šrotu (to je ale stále třeba i 400 000 Kč), zatímco desiro by stálo kapánek víc (navíc pronájem).
registrovaný uživatel José 
29.04.2011 (19:29)  
detlef: Jistě že je neodepisuje Jančura. Odpisy si dělá majitel jednotky. A na ty odpisy mu vydělává firma Regiojet.

Btw když to tady tak (nejen dneska) čtu, nemůžu se zbavit dojmu že už na základní škole chybí jakýsi základní kurz ekonomie pro začátečníky.
29.04.2011 (18:43)  
Rastislav, ale co je lepsie.. ked na 131ke a par dalsich tratiach bude husty interval (a inde sa bude redukovat), alebo ked vlaky nebudu pouzitelne vobec nikde, ale budeme sa tesit, ze sa neredukuje?
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
29.04.2011 (17:38)  
ČO sa týka názorov na RJ a jeho súpravy, tak uvidíme. keď trochu požijeme. Má licenciu na 9 rokov, tak si myslím, že tie Talenty budú vždy lepšie ako veľký starý dízel s 3 starými dočarbanými Béčkami.Od čias, kedy sa stiahli M 286 to s úrovňou cestovania a pohodlia pre cestujúcich išlo dolu kopcom. Aj keď tá predvádzacia súprava bola staršia a požičaná, vždy budú nové súpravy, ktoré nám sľubujú, lepšie a pozitívnym prínosom. O ďaľších skutočnostiach , či budú stačiť behať podľa toho taktu, ako sľubujú, nebudem teraz špekuľovať. A okrem toho, keď bude známa cena cestovného, o rok môžeme len špekuľovať, ako to dopadne. Najmä keď počúvam v rozhlase zprávy o zápchach už od Šamorína a Pod. Biskupíc . Už len zlepšenie v podobe nových súprav bude prínosom.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko