..: Netolice Mattoni Expres: do Netolic opět pojedou osobní vlaky :..

Jeden z posledních pravidelných vlaků v Netolicích, foto: Matouš Vinš Netolice — K 26. únoru byl ukončen pravidelný provoz na trati Dívčice – Netolice, a média se začala zmiňovat o záměrech trať zrušit. Provoz ale neskončil nadobro — společnost ČD Cargo z Netolic vozí štěpku do plzeňské teplárny a České dráhy nyní společně s Papírnami Větřní a firmou Mattoni připravují prezentační projekt Netolice Mattoni Expres. Cílem projektu je oživit osobní provoz na trati 193 z Dívčic do Netolic a ukázat, že při vhodně cílené nabídce se najde i pro tuto trať poptávka cestujících, kteří ocení pohodlí a rychlost železniční dopravy. Jeden pár vlaků denně bude jezdit v pracovní dny posledního květnového týdne, a v závislosti na finančních prostředcích možná ještě první týden v červnu. Nasazena bude modernizovaná jednotka řady 814 Regionova.

Vlak bude veden z Českých Budějovic přímo do Netolic. Z Českých Budějovic bude odjíždět ve 14.57 a do Netolic přijede v 15.40. Kromě zastávek na trati 193 zastaví navíc na českobudějovické severní zastávce a v Hluboké nad Vltavou. Na zpáteční cestě zastaví také ve Zlivi. Jízdní doba vlaku bude o tři minuty delší než jízdní doba přeplněných souběžných autobusů. Tento spoj umožní také pohodlný návrat netolickým a dívčickým studentům z učiliště v Hluboké. V současné době musí do Netolic jezdit autobusy s přestupem v Českých Budějovicích a jejich cesta je oproti vlaku téměř o hodinu delší.

Ve vlaku budou k dispozici nápoje Mattoni a v jednání je i denní tisk. Globální obyčejné jízdné je stanoveno na 25 korun, studentské na 18 korun. Cílem tohoto projektu je rozpoutat diskuzi o veřejné dopravě na trati 193, kterou by kromě Českých drah ráda provozovala i firma Hanzalík, nepřímý vlastník Papírny Větřní.

Zastavení osobní dopravy neznamená zrušení

Ještě před tím, než byl 26. února ukončen pravidelný provoz osobních vlaků, obdržel Drážní úřad od SŽDC žádost o zastavení drážní dopravy. Avšak v žádosti nebyly důkazy o tom, že neexistuje zájem dopravců o provozování drážní dopravy a že současně zanikla přepravní potřeba. Žádosti tak nebylo vyhověno. Navzdory tomu byl hned druhý den po zastavení pravidelné osobní dopravy, tedy v neděli, umístěn v úrovni vjezdového návěstidla do Dívčic červený terč, znemožňující vjezd na trať. A to i přesto, že tisková zpráva Správy železniční dopravní cesty z pátku 25. února naopak uvádí, že již 14. února vyjádřilo ČD Cargo nesouhlas se zrušením tratě s ohledem na reálné možnosti přepravy nákladu (v roce 2011 cca 5.000 tun nákladu, následně min. 20.000 tun ročně – komoditou jsou dřevní štěpky). Tento zákrok správy provedený o dnu pracovního klidu je navíc zajímavý v kontrastu s výlukovou činnosti, která se provádí výhradně v pracovních dnech.

Klub přátel lokálek následně podal podnět k zahájení správního řízení s SŽDC. Jak se píše v dopise od KPL, Drážní úřad nenašel při kontrole provedené 17. března žádné důvody pro zahájení správního řízení. Terč byl v době jeho návštěvy odmontován, a tak mohlo ČD Cargo 17. března poprvé nakládat v Netolicích dřevní štěpku pro plzeňskou teplárnu a v současnosti tato přeprava probíhá již pravidelně.

Zrušení tratě bylo přitom jedním z hlavních argumentů, které Jihočeský kraj uváděl na podporu zastavení osobní dopravy na trati z Dívčic do Netolic.

Zdroj: ŽelPage, Dopravní web, Klub přátel lokálek


Michal Šimek Poslat mail autorovi | 20.4.2011 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.04.2011 (15:01)  
Podle Jana Krause je česká demokracie jen kamufláží mafiánského systému. Mně se zdá, že i státní správa v podobě SŽDC.
22.04.2011 (11:04)  
Tak ono téměř celá ta silnice krom průjezdu Němčicema, Češňovicema a Dasným je velmi slušná (a častým výletům divočáků kolem Suchý :-)).
A pak samozřejmě ještě průjezd Budějcema...
registrovaný uživatel Bakiy 
22.04.2011 (0:24)  
Lokalka do Netolic smysl ma i pro osobni dopravu. Jak je v clanku zmineno, jizdni doba vlaku bude o tri minuty delsi nez autobusu. Tak to asi ma smysl vezt lidi vlakem, ne? At je to jak chce, vlak nabidne vetsi komfort a za ty tri minuty navic obslouzi navic i Zliv, Divcice, zminene uciliste na Hluboke a jeste nekolik vesnic. Co obslouzi ta silnice "v parametech na 120"? Mimochodem, jede se po ni opravdu dobre, ale az po odboceni za Cesnovicema. Krom dvou vesnic na "jednicce" do Plzne, z nichz jedna by byla spis na obsluhu MHD, jsou na trase akorat Nemcice. To je sakra min nez Zliv, Divcice a nekolik vesnic! Nechci zatracovat bus do Netolic, ale aby mel smysl, tak at jede pres Lhenice, pak ale ani nahodou nemuze casove konkurovat trati!
21.04.2011 (17:22)  
Jsem na to zvědav. Vzpomínám si na dávnou jízdu autem, kdy jsem zjistil, že silnice do Netolic je v parametrech na 120 a úplně prázdná. Tím pádem jsem nevěřil, že by někdo mohl pomýšlet na jízdu oklikou po lokálce.

Vloni jsem měl možnost si vychutnat průjezd autem ve špičce po levém břehu řeky a je fakt, že tato ochutnávka trvala stejně dlouho jako jízda Regiošukem do Netolic. Nevím jak jezdí ty autobusy, ale nyní si myslím, že to je slovo do pranice - takže držím palce.
21.04.2011 (15:43)  
Pro mě za mě, pokud to tedy nenaruší takt na hlavní trati 190.
Nejsem přítelem militantního vytrhávání kolejí (zvláště, když má někdo zájem po nich jezdit), ale na druhé straně nelze objednávat něco, co i při dokonalé nabídce bude vozit vzduch (protože vzdálenost od sídel a cestovní doba), ani chtít po SŽDC, aby tuto trať udržovala ze svého. Tak uvidíme, zda se cestující veřejnost "chytne".
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
21.04.2011 (15:28)  
K dispozici budou nápoje Mattoni a možná i denní tisk? Hmm, to zírám, ono to přece jen jde a ne že ne!!!! Stačí něco trochu navíc než gumokolová konkurence a lid si cestu k vlakům najde.. (na druhou stranu nasazení regionovy toto úsilí dost maří, ale ruku na srdce, máme něco lepšího v současnosti na naše lokálky??)

To topič: Tak si autor tu větu opraví, např: "Média se občas zmiňují o záměrech trať zrušit.", to je toho ;-))))

Ještě dotaz, proč Jihočeský kraj uváděl zrušení tratě jako jeden z hlavních argumentů k zastavení dotace, resp. podpory na osobní dopravu, když ČD Cargo má o tuto trať zájem?
21.04.2011 (13:12)  
snaha o zachování je fajn, jen jsem nepochopil, jak se k tomu dostala ta Mattoni?
registrovaný uživatel PROST  mail  
21.04.2011 (1:26)  
Píšeš, že to bude jezdit cca 7- 14 dní. To jako aby se zjistil zájem cestujících? A potom se rozhodne? Pokud je to vlak pro studenty, budou pak ovšem zanedlouho prázdniny? Rozumím tomu správně? Myslím, že za týden se nedá zjistit skutečný zájem o využití spoje.
21.04.2011 (0:10)  
Proboha! Kde na 190 vidíte nějakej frmol? Na tý trati jezdí velký kulový, kapacitně je na hraně snad akorát mezi Číčenicema a Protivínem, a pak až u Plzně.
Jo, ještě před pár lety u Budějc po ránu téměř "vyprodáno" bylo. Nyní je tam i při jednokolejném provozu z Budějc do Nemanic místo habaděj. :(
20.04.2011 (23:37)  
... cestující, kteří ocení pohodlí železniční dopravy.
814, Regionova.
... cestující, kteří ocení rychlost železniční dopravy.
Jízdní doba vlaku bude o tři minuty delší než jízdní doba souběžného autobusu

Smutné dočíst se tyto informace z jednoho článku, dost si odporují. A smutné je jak si Kraj a SŽDC navzájem dokazují, že trať není potřeba. A ta komedie s červeným terčem, je, není, je ... to je na facku.
Potěšující zprávou je těch 20 000 tun nákladu ročně, sice jsou to "jenom" 3 tiráky denně, ale je dobře, že se tohle vozí po železnici.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko