Netolice — K 26. únoru byl ukončen pravidelný provoz na trati Dívčice – Netolice, a média se začala zmiňovat o záměrech trať zrušit. Provoz ale neskončil nadobro — společnost ČD Cargo z Netolic vozí štěpku do plzeňské teplárny a České dráhy nyní společně s Papírnami Větřní a firmou Mattoni připravují prezentační projekt Netolice Mattoni Expres. Cílem projektu je oživit osobní provoz na trati 193 z Dívčic do Netolic a ukázat, že při vhodně cílené nabídce se najde i pro tuto trať poptávka cestujících, kteří ocení pohodlí a rychlost železniční dopravy. Jeden pár vlaků denně bude jezdit v pracovní dny posledního květnového týdne, a v závislosti na finančních prostředcích možná ještě první týden v červnu. Nasazena bude modernizovaná jednotka řady 814 Regionova.
Vlak bude veden z Českých Budějovic přímo do Netolic. Z Českých Budějovic bude odjíždět ve 14.57 a do Netolic přijede v 15.40. Kromě zastávek na trati 193 zastaví navíc na českobudějovické severní zastávce a v Hluboké nad Vltavou. Na zpáteční cestě zastaví také ve Zlivi. Jízdní doba vlaku bude o tři minuty delší než jízdní doba přeplněných souběžných autobusů. Tento spoj umožní také pohodlný návrat netolickým a dívčickým studentům z učiliště v Hluboké. V současné době musí do Netolic jezdit autobusy s přestupem v Českých Budějovicích a jejich cesta je oproti vlaku téměř o hodinu delší.
Ve vlaku budou k dispozici nápoje Mattoni a v jednání je i denní tisk. Globální obyčejné jízdné je stanoveno na 25 korun, studentské na 18 korun. Cílem tohoto projektu je rozpoutat diskuzi o veřejné dopravě na trati 193, kterou by kromě Českých drah ráda provozovala i firma Hanzalík, nepřímý vlastník Papírny Větřní.
Zastavení osobní dopravy neznamená zrušení
Ještě před tím, než byl 26. února ukončen pravidelný provoz osobních vlaků, obdržel Drážní úřad od SŽDC žádost o zastavení drážní dopravy. Avšak v žádosti nebyly důkazy o tom, že neexistuje zájem dopravců o provozování drážní dopravy a že současně zanikla přepravní potřeba. Žádosti tak nebylo vyhověno. Navzdory tomu byl hned druhý den po zastavení pravidelné osobní dopravy, tedy v neděli, umístěn v úrovni vjezdového návěstidla do Dívčic červený terč, znemožňující vjezd na trať. A to i přesto, že tisková zpráva Správy železniční dopravní cesty z pátku 25. února naopak uvádí, že již 14. února vyjádřilo ČD Cargo nesouhlas se zrušením tratě s ohledem na reálné možnosti přepravy nákladu (v roce 2011 cca 5.000 tun nákladu, následně min. 20.000 tun ročně – komoditou jsou dřevní štěpky). Tento zákrok správy provedený o dnu pracovního klidu je navíc zajímavý v kontrastu s výlukovou činnosti, která se provádí výhradně v pracovních dnech.
Klub přátel lokálek následně podal podnět k zahájení správního řízení s SŽDC. Jak se píše v dopise od KPL, Drážní úřad nenašel při kontrole provedené 17. března žádné důvody pro zahájení správního řízení. Terč byl v době jeho návštěvy odmontován, a tak mohlo ČD Cargo 17. března poprvé nakládat v Netolicích dřevní štěpku pro plzeňskou teplárnu a v současnosti tato přeprava probíhá již pravidelně.
Zrušení tratě bylo přitom jedním z hlavních argumentů, které Jihočeský kraj uváděl na podporu zastavení osobní dopravy na trati z Dívčic do Netolic.
Zdroj: ŽelPage, Dopravní web, Klub přátel lokálek
1 2 | Zpráv na stránku: |
A pak samozřejmě ještě průjezd Budějcema...
Vloni jsem měl možnost si vychutnat průjezd autem ve špičce po levém břehu řeky a je fakt, že tato ochutnávka trvala stejně dlouho jako jízda Regiošukem do Netolic. Nevím jak jezdí ty autobusy, ale nyní si myslím, že to je slovo do pranice - takže držím palce.
Nejsem přítelem militantního vytrhávání kolejí (zvláště, když má někdo zájem po nich jezdit), ale na druhé straně nelze objednávat něco, co i při dokonalé nabídce bude vozit vzduch (protože vzdálenost od sídel a cestovní doba), ani chtít po SŽDC, aby tuto trať udržovala ze svého. Tak uvidíme, zda se cestující veřejnost "chytne".
To topič: Tak si autor tu větu opraví, např: "Média se občas zmiňují o záměrech trať zrušit.", to je toho ;-))))
Ještě dotaz, proč Jihočeský kraj uváděl zrušení tratě jako jeden z hlavních argumentů k zastavení dotace, resp. podpory na osobní dopravu, když ČD Cargo má o tuto trať zájem?
Jo, ještě před pár lety u Budějc po ránu téměř "vyprodáno" bylo. Nyní je tam i při jednokolejném provozu z Budějc do Nemanic místo habaděj. :(
814, Regionova.
... cestující, kteří ocení rychlost železniční dopravy.
Jízdní doba vlaku bude o tři minuty delší než jízdní doba souběžného autobusu
Smutné dočíst se tyto informace z jednoho článku, dost si odporují. A smutné je jak si Kraj a SŽDC navzájem dokazují, že trať není potřeba. A ta komedie s červeným terčem, je, není, je ... to je na facku.
Potěšující zprávou je těch 20 000 tun nákladu ročně, sice jsou to "jenom" 3 tiráky denně, ale je dobře, že se tohle vozí po železnici.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.