..: Velká Británie: světlé zítřky za 32 miliard liber :..

Siemens Velaro e320 (maketa), foto: Wikipedia Commons Londýn — Přesně před dvěma měsíci měli čtenáři ŽelPage možnost nahlédnout do poněkud vzdálenější budoucnosti ve vztahu k vysokorychlostní železnici, jejíž výstavba se připravuje mezi městy Londýn a Birmingham. V původném článku jsem se zmínil o povinné veřejné debatě, která má za úkol, mimo jiné, i informovat detailech, jež by jinak mohly zůstat (a nejspíše i zůstaly) před veřejností utajeny. Netrvalo dlouho a plody stromu jménem „povinná veřejná debata“ začaly padat na hlavy obyvatel Albionu – a to prostřednictvím deníku The Sun.

Přestože ona veřejná debata není ještě ukončena (mělo by se tak stát v dubnu tohoto roku), byla veřejnost tvrdě konfrontována s prvními detailními nástiny rozpočtu celé akce: předpokládaná hodnota celého stavebního kontraktu má činit úctyhodných 32 miliard liber, přičemž ze státního rozpočtu bude každý rok vydáno 1,2 miliardy liber šterlinků na úrocích z půjček, hlava každého jednoho občana Velké Británie má být zatížena imaginárním dluhem 500 liber.

Zda se veřejnosti v souvislosti s těmito čísly zatočila hlava známo není, přesto se ministr pro dopravní politiku státu Philip Hammond okamžitě vrhl do vysvětlení, jehož znění je neméně úchvatné, jako výše zmíněné částky: „Rozvoj vysokorychlostní železnice, po níž budou jezdit velmi moderní vlakové soupravy při rychlosti 225 mil za hodinu, pomohou zvýšit příjmy v ekonomice naší země ve výši 44 miliard liber.“

The Sun - populární plátek ve Velké Británii, foto: The Sun Zdroj, který by takto explicitně dokázal vyjádřit přínos oné megastavby, znám není, stejně jako nejsou známy ani další bližší detaily, k tématu patřící. Nicméně nemusíme ronit slzy nad nevědomostí — jsem si jist, že veřejná debata ještě přinese několik velmi zajímavých informací.

Prozatím nám nezbývá nic jiného, než obyvatelům Velké Británie tiše závidět investiční záměry tamější vlády v osobní železniční dopravě.

Zdroj: The Sun


rpet Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 3.3.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
04.03.2011 (18:31)  
Za prozkoumání by také stálo Hammondovo vyjádření, že tam budou jezdit velmi moderní vlakové soupravy při rychlosti 225 mil za hodinu (tj. 360 km/h), když v minulém článku http://www.zelpage.cz/zpravy/7992 se psalo o soupravě Eurostar 320 (Siemens Velaro e320) s maximální provozní rychlostí právě 320 km/h. Nebo snad nemluvil o anglických mílích (1 609,344 m)?
registrovaný uživatel tarten 
04.03.2011 (18:13)  
nojva: pokud je to jen za tuto trať, tak to vychází přibližně na 5mld.czk/km to je trošku moc ne?

Přesně tak. Pokud to má být kilometrově víc jak 2x dražší než Transrapid, tak někdo zešílel. Mimochodem, na kilometr je to cca 4x dražší i než náš slavný "předražený" tunel Praha - Beroun.
registrovaný uživatel tarten 
04.03.2011 (18:04)  
rpet (a všichni zastánci bulváru jako zdroj):
co je na tom spatne? castky sedi, potvrdil to i ministr Hammond

Co přesně znamená věta potvrdil to i ministr? Pokud to je někde uveřejněno, je vhodné uvést jako zdroj především toto.

Jako seriozní e-zin potřebujete vyloučit takové "drobné" bulvární omyly vznikající jako na běžícím páse příliš malou rozlišovací schopností, jako třeba že by ta potvrzená částka ve skutečnosti nebyla za HS2 London - Birmingham, ale za celé HS2.

Takže už víte, co je špatně? Argument, že "bulvární" někdy přinese seriózní informace to rozhodně nijak nevylepšuje.
04.03.2011 (10:38)  
M
Díky za připomenutí. Olympijští cifršpióni jsou v tomhle mistři. Pokud má olympiáda moc velké náklady, tak prostě 2/3 škrtneme, prohlásíme je za Potřebné megastavby které by se tak jako tak musely postavit a rázem máte rozpočet v černých číslech.
04.03.2011 (9:22)  
Staňa Kulatý: já teda nevím, ale stačí se kouknout třeba na dlouhodobé úsilí pana Sůry na iDnes.cz a je vidět, že hranice mezi "seriózními" a bulvárními médii je poněkud nehmatatelná...
04.03.2011 (9:21)  
Staňa) To není přesvědčování, ale veřejná diskuse, když už tu o ní píšeme. :) Na "jen trknutí do očí" ten úvodní komentář nevypadal. Palec dolů za něj. ;)
04.03.2011 (9:05)  
Prostě mne to jen dost vrazilo do očí ten zdroj. Proto hned nemusím být zaujatý a špatný! Díky třikrát za pokus o vyvrácení mého názoru, který vám ale nevyšel. Přesto tady raději budu zase nějakou dobu jen číst....
04.03.2011 (6:39)  
Staňa Kulatý) The Sun je samozřejmě bulvár, ale pokud se nepletu, text nepřebírá žádné bulvární téma. Jestliže v originále se bulvárně nad částkami pohoršovali, nevadí. Nám stačí, že je zveřejnili a následně DoT UK potvrdilo včetně dalších prohlášení. Nemusíme být prvoplánovitě zaujetí, že...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.03.2011 (6:31)  
Staňa Kulatý: Tak jako seriózní deníky či televize sklouznou občas k bulváru, tak i tisk označovaný jako "bulvární" někdy přinese seriózní informace. Při výběru zdrojů nás zajímá co a o čem píší. A informace o probíhajícím veřejném slyšení připravované stavby VRT do Birminghamu, o které jsme již dříve psali, bych v žádném případě neoznačil za bulvární. (Kdyby v The Sun psali třeba o milostných aférách britského ministra pro dopravní politiku státu, tak by nám asi taková zpráva do oka nepadla...)
04.03.2011 (5:00)  
S prominutím, otázka: Co dělá na ŽelPage aktualita (nebo článek, to je jedno), která má jako zdroj uveden bulvár? Teda ne, že by to nebylo zajímavě a hezky sepsáno, ale bulvár?! Co to ...... je? Palec dolů a to hodně.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko