..: Páteční nevyjetí řady 380 způsobila zřejmě závada vozu :..

380.007-5, Praha hlavní nádraží, 15.12.2010, foto: Richard Weber Praha — Pravděpodobně technická závada na voze způsobila v pátek první závažnější problém v rámci zkušebního provozu lokomotivní řady 380 Českých drah. Při posunu soupravy IC 571 Zdeněk Fibich bez cestujících se krátce po poledni na střeše stroje s označením 380.007-5 objevil záblesk. Strojvedoucí soupravu zastavil a při obhlídce strojovny zaznamenal silný zápach. K lokomotivě proto byli povoláni hasiči z ONJ, kteří ovšem nezjistili známky hoření, jen zápach, a po vyhodnocení situace konstatovali, že zásah není nutný. Lokomotivu jako neschopnou odtáhla z čela soupravy žehlička 110.030-4 a nový produkt škodováckých inženýrů v čele vlaku nahradilo záložní eso. Ani tato lokomotiva však nezůstala ušetřena problémů: při zapnutí vytápění soupravy se z lokomotivy ozvala rána a stroj utichl. Totéž se opakovalo ještě jednou. Za možnou příčinu komplikací byla následně určena závada na elektrické zásuvce posledního vozu soupravy a po operativní opravě vlak vyjel ze stanice Praha hl.n. s asi dvacetiminutovým zpožděním. Přesné okolnosti selhání teď prošetřují technici výrobce.

Zdroj: autor; video: PETR96TF (zveřejněno na serveru YouTube)


Vratislav Vozník Poslat mail autorovi | 6.2.2011 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel btv 
06.02.2011 (19:42)  
dsPIC: hlavní vypínač rozhodně zapouzdřený není http://www.atlaslokomotiv.net/page-hv.html Při vypínání pod proudem musí být cítit minimálně ozón.
registrovaný uživatel dsPIC 
06.02.2011 (18:13)  
Na nějaké závěry je brzy, ale nemohl ten zápach v mašině pocházet právě od nadproudové ochrany? Rozepnutí zkratového proudu při 3 kV není zas taková sranda jako stisknout vypínač v obýváku, on tam určitě chvíli hoří oblouk a vzniká spousta plynných produktů. Nevím, do jaké míry jsou tyto prvky neprodyšně zapouzdřeny.
06.02.2011 (16:31)  
Špáňa : já bych řekl, že zkrat v průběžném kabelu se projeví nadproudem (proud teče od sběrače přes hlavní vypínač a "stykač vlakového topení" do průběžného kabelu), na nadproud reaguje nadproudová ochrana lokomotivy, která vypne hlavní vypínač ...
registrovaný uživatel btv 
06.02.2011 (16:28)  
Špáňa: nevím jaký chránič byste si představoval. Trakční obvody jsou napájeny 3000 V=. Obvody topení jsou napájeny 3000 V=. Když dojde ke zkratu v trakční obvodu (tj. maximální zkratový proud) tak vypne hlavní vypínač. Když dojde ke zkratu v obvodu topení (tj. maximální zkratový proud) tak vypne hlavní vypínač. To byste tam montoval dva hlavní vypínače?
06.02.2011 (16:23)  
To vypadá skoro jako nějaké zařízení proti fotošotoušům. :)
06.02.2011 (15:57)  
Kdo ví,co se tam vůbec stalo.Řekl bych,že na ukvapené závěry je brzo.
06.02.2011 (15:45)  
U takovéhle mašiny bych na výstupu vlakového topení čekal diagnostiku s chráničema a ne, že mašina málem vyhoří...
registrovaný uživatel bulgur 
06.02.2011 (15:04)  
Koukám že i ten záblesk je vidět na videu, nejen ta šlupka, akorát se dá těžko říct co to bylo. Mno "hezký"...
06.02.2011 (13:01)  
Takže, jestli to správně chápu, tak závada nebyla na stroji 380?
registrovaný uživatel MACHII73  mail  
06.02.2011 (11:42)  
no pěkná šlupka,a být u toho,to je také dost o štěstí.jinak s tím oběhem 380 to začíná nějak habrovat jak to čtu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko