Praha — Pravděpodobně technická závada na voze způsobila v pátek první závažnější problém v rámci zkušebního provozu lokomotivní řady 380 Českých drah. Při posunu soupravy IC 571 Zdeněk Fibich bez cestujících se krátce po poledni na střeše stroje s označením 380.007-5 objevil záblesk. Strojvedoucí soupravu zastavil a při obhlídce strojovny zaznamenal silný zápach. K lokomotivě proto byli povoláni hasiči z ONJ, kteří ovšem nezjistili známky hoření, jen zápach, a po vyhodnocení situace konstatovali, že zásah není nutný. Lokomotivu jako neschopnou odtáhla z čela soupravy žehlička 110.030-4 a nový produkt škodováckých inženýrů v čele vlaku nahradilo záložní eso. Ani tato lokomotiva však nezůstala ušetřena problémů: při zapnutí vytápění soupravy se z lokomotivy ozvala rána a stroj utichl. Totéž se opakovalo ještě jednou. Za možnou příčinu komplikací byla následně určena závada na elektrické zásuvce posledního vozu soupravy a po operativní opravě vlak vyjel ze stanice Praha hl.n. s asi dvacetiminutovým zpožděním. Přesné okolnosti selhání teď prošetřují technici výrobce.
Zdroj: autor; video: PETR96TF (zveřejněno na serveru YouTube)
přeci posunovalo, posunuje se a posunovat se bude (vždycky)
Posun se již hodně zredukoval a el.posunovací žehličky již v Os dopravě moc neposunují.Kdysi byly na Mas.nádraží 3 posunky,z toho jedna elektrická,v Chomutově žehlička atd.Dnes na severozápadě od Prahy má osobka jeden posun 714 v Děčíně a Chebu,704 v Ústí(až budou nasazeny na Os.jednotky ,skončí asi také).Žehličky posunují u ČD snad jen v Plzni,Praze,možná ještě Brně a Přerově.Těch pár manipulací v Praze Hl.může provádět ř.714,která může i na nezatrolejované koleje(nakládka aut).
přeci posunovalo, posunuje se a posunovat se bude (vždycky) - třeba míň, ale bez posunu to nepůjde, přímé vozy z č buděj, plzně, chebu směr slovensko, rusko... autovlaky... no a pak těch pár různých vagonu odpojovaných od vlaků... a další... no přeci všechno tohle hned tak nevymizí - zj pak přímé vozy nočních vlaků a autovlak?? takže se to bude posunovat čím?? třeba peršingama??
On je vážně rozdíl vypínat nějakých 230V/10A nebo 3000V a zkratový proud.
Před nadproudem se obvody chrání ochranou, chránič chrání před úrazem elektrickým proudem. Předpokládám, že moderní vozidlo má samostaně chráněn vývod pro vlakové topení a selektivita ochran má zajistit, aby se odpojil jen ten poškozený obvod.
Takže pokud porucha v topném kabelu vypnula HV, něco nebylo v pořádku.
Moderní vypínače jsou uzavřené, u takového vytuněného vozidla bych předpokládádal v provedení SF6 nebo vakuovém.
Takže pokud něco smrdělo ve strojovně, bylo to v nepořádku. A strojvedoucí správně odevzdal vozidlo jeho majiteli, tj. Škodovce, ať si to dají do pořádku.
Posun je neproduktivní výkon,který se každý dopravce snaží omezit-zvláště v os.dopravě(nakupují se trakční i netrakční jednotky).
Takže víc,než 30 let staré žehličky již mají na kahánku a jejich šlechtění před cestou do oceláren je ptákovina.
Jinak, kdyz vidim jak neco ultramoderniho jako je E109, taha zehla, opryskana misty az na podklad (ktery toho casu zere rez), tak si rikam, proc jsou tyhle posunovaci masiny odsouzeny k tak silenemu vzhledu a podurdzbe - jako by na nich nezalezelo :-(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.