..: Páteční nevyjetí řady 380 způsobila zřejmě závada vozu :..

380.007-5, Praha hlavní nádraží, 15.12.2010, foto: Richard Weber Praha — Pravděpodobně technická závada na voze způsobila v pátek první závažnější problém v rámci zkušebního provozu lokomotivní řady 380 Českých drah. Při posunu soupravy IC 571 Zdeněk Fibich bez cestujících se krátce po poledni na střeše stroje s označením 380.007-5 objevil záblesk. Strojvedoucí soupravu zastavil a při obhlídce strojovny zaznamenal silný zápach. K lokomotivě proto byli povoláni hasiči z ONJ, kteří ovšem nezjistili známky hoření, jen zápach, a po vyhodnocení situace konstatovali, že zásah není nutný. Lokomotivu jako neschopnou odtáhla z čela soupravy žehlička 110.030-4 a nový produkt škodováckých inženýrů v čele vlaku nahradilo záložní eso. Ani tato lokomotiva však nezůstala ušetřena problémů: při zapnutí vytápění soupravy se z lokomotivy ozvala rána a stroj utichl. Totéž se opakovalo ještě jednou. Za možnou příčinu komplikací byla následně určena závada na elektrické zásuvce posledního vozu soupravy a po operativní opravě vlak vyjel ze stanice Praha hl.n. s asi dvacetiminutovým zpožděním. Přesné okolnosti selhání teď prošetřují technici výrobce.

Zdroj: autor; video: PETR96TF (zveřejněno na serveru YouTube)


Vratislav Vozník Poslat mail autorovi | 6.2.2011 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
08.02.2011 (11:08)  
Ad Téoz:
přeci posunovalo, posunuje se a posunovat se bude (vždycky)


Posun se již hodně zredukoval a el.posunovací žehličky již v Os dopravě moc neposunují.Kdysi byly na Mas.nádraží 3 posunky,z toho jedna elektrická,v Chomutově žehlička atd.Dnes na severozápadě od Prahy má osobka jeden posun 714 v Děčíně a Chebu,704 v Ústí(až budou nasazeny na Os.jednotky ,skončí asi také).Žehličky posunují u ČD snad jen v Plzni,Praze,možná ještě Brně a Přerově.Těch pár manipulací v Praze Hl.může provádět ř.714,která může i na nezatrolejované koleje(nakládka aut).
registrovaný uživatel Téoz  mail  
08.02.2011 (9:49)  
josef Novák :
přeci posunovalo, posunuje se a posunovat se bude (vždycky) - třeba míň, ale bez posunu to nepůjde, přímé vozy z č buděj, plzně, chebu směr slovensko, rusko... autovlaky... no a pak těch pár různých vagonu odpojovaných od vlaků... a další... no přeci všechno tohle hned tak nevymizí - zj pak přímé vozy nočních vlaků a autovlak?? takže se to bude posunovat čím?? třeba peršingama??
08.02.2011 (9:31)  
Sondo: Obecně ochrany na mašinách mají vazbu na hlavní vypínač, takže když nějaká taková ochrana zaúčinkuje, dojde i k vypnutí hlavního vypínače.
registrovaný uživatel Multi 
08.02.2011 (7:23)  
Mě se líbí, jak hned všichni vědí, že je něco špatně nebo aplikuji poznatky z konstrukce stykače od bojleru na mašinu. Úsměvné.
On je vážně rozdíl vypínat nějakých 230V/10A nebo 3000V a zkratový proud.
registrovaný uživatel Koudy 
07.02.2011 (23:42)  
Sondo: On ale stykač vlakového topení není stavěn na vypínání zkratových proudů, proto prásknutí hlavního vypínače je zcela na místě - ten na to stavěn je.
07.02.2011 (22:00)  
Dovolím si pár poznámek od elektrikáře:
Před nadproudem se obvody chrání ochranou, chránič chrání před úrazem elektrickým proudem. Předpokládám, že moderní vozidlo má samostaně chráněn vývod pro vlakové topení a selektivita ochran má zajistit, aby se odpojil jen ten poškozený obvod.
Takže pokud porucha v topném kabelu vypnula HV, něco nebylo v pořádku.
Moderní vypínače jsou uzavřené, u takového vytuněného vozidla bych předpokládádal v provedení SF6 nebo vakuovém.
Takže pokud něco smrdělo ve strojovně, bylo to v nepořádku. A strojvedoucí správně odevzdal vozidlo jeho majiteli, tj. Škodovce, ať si to dají do pořádku.
07.02.2011 (20:58)  
Ad lwq:Žehličky jsou posunovací lokomotivy.
Posun je neproduktivní výkon,který se každý dopravce snaží omezit-zvláště v os.dopravě(nakupují se trakční i netrakční jednotky).
Takže víc,než 30 let staré žehličky již mají na kahánku a jejich šlechtění před cestou do oceláren je ptákovina.
registrovaný uživatel lwq  mail  
07.02.2011 (13:04)  
Doufam, ze to byla jen "vypoved" ze strany ochrany pred nadproudem a ne systemova porucha ...

Jinak, kdyz vidim jak neco ultramoderniho jako je E109, taha zehla, opryskana misty az na podklad (ktery toho casu zere rez), tak si rikam, proc jsou tyhle posunovaci masiny odsouzeny k tak silenemu vzhledu a podurdzbe - jako by na nich nezalezelo :-(
registrovaný uživatel khunas  mail  
07.02.2011 (2:09)  
no mozna ten zapach jednoduse pochazel z toho velkyho vyboje
06.02.2011 (19:44)  
Zrovna jsem jel kolem žabotlamem z Vysočan a říkal jsem si, proč ji tahá žehlička
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko