..: Páteční nevyjetí řady 380 způsobila zřejmě závada vozu :..

380.007-5, Praha hlavní nádraží, 15.12.2010, foto: Richard Weber Praha — Pravděpodobně technická závada na voze způsobila v pátek první závažnější problém v rámci zkušebního provozu lokomotivní řady 380 Českých drah. Při posunu soupravy IC 571 Zdeněk Fibich bez cestujících se krátce po poledni na střeše stroje s označením 380.007-5 objevil záblesk. Strojvedoucí soupravu zastavil a při obhlídce strojovny zaznamenal silný zápach. K lokomotivě proto byli povoláni hasiči z ONJ, kteří ovšem nezjistili známky hoření, jen zápach, a po vyhodnocení situace konstatovali, že zásah není nutný. Lokomotivu jako neschopnou odtáhla z čela soupravy žehlička 110.030-4 a nový produkt škodováckých inženýrů v čele vlaku nahradilo záložní eso. Ani tato lokomotiva však nezůstala ušetřena problémů: při zapnutí vytápění soupravy se z lokomotivy ozvala rána a stroj utichl. Totéž se opakovalo ještě jednou. Za možnou příčinu komplikací byla následně určena závada na elektrické zásuvce posledního vozu soupravy a po operativní opravě vlak vyjel ze stanice Praha hl.n. s asi dvacetiminutovým zpožděním. Přesné okolnosti selhání teď prošetřují technici výrobce.

Zdroj: autor; video: PETR96TF (zveřejněno na serveru YouTube)


Vratislav Vozník Poslat mail autorovi | 6.2.2011 (1:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user kubuda  mail  
29.03.2012 (19:59)  
pokud já jsem to pochopil na serveru youtube.com tak tím byla myšlena lokomotiva 380 007-5
Registered user PETR96 
07.03.2011 (19:04)  
lidi,jak je to s tím záložním esem?když sem tam tehdy byl tak se zdálo v pohodě a žádnou ránu jsem neslyšel,jediné lokomotivy které měli problém byly 380 007-5 a co jsem viděl tak 008-3 se tomu taky problémům nevyhnula
15.02.2011 (16:56)  
Vratislav Voznik: Děkuji za vysvětlení. Říkal jsem si, proč to tak bylo. Záležitost s esem je jasná, že by to bylo efektivní. Nevěděl jsem, že ty 380 jednou hned na prohlídky. :-)
13.02.2011 (18:19)  
Zdá se mi, že je tam vidět ještě jedna 380, konkrétně v čase 00:58. Možná se mi to zdá. Ale pokud to je ona, proč nejela namísto té porouchané?
08.02.2011 (19:46)  
Jezdí v jižních čechách,přestavbu dělali v Č Budějovicích.
Registered user Téoz  mail  
08.02.2011 (17:22)  
Sim:
hmm hezký.. a kde pak nám tahleta dvouzdrojová žehlička 218.028 sídlí a jezdí? dk
Registered user Sim 
08.02.2011 (16:01)  
Teoz > nene, ja myslel 218.028 ... viz http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1054
Registered user Téoz  mail  
08.02.2011 (15:33)  
Sim:
myslíte tuto?
http://www.hybrid.cz/novinky/ceske-drahy-testuji-lokomotivu-na-cng
v článku se píše, že "ještě letos (pozn. 2010) chtějí vyvinout další prototyp s výkonem 500 kW (vlečka má výkon poloviční). Ten má vzniknout přestavěním lokomotivy řady 714."
A máte někdo info, jak to s touto loko vypadá? - s tou na vlečky kde a jak jezdí a s tou ve vývoji, jak je na tom? dk
Registered user Sim 
08.02.2011 (13:49)  
Kdyz uz je tu rec o posunovadlech ... pokud se nepletu, jedna zehlicka se prestavovala na jakysi hybrid (moc si toho uz nepamatuju), tusim ze to bylo pro Cargo, aby bylo schopno jednou masinou dovezt vlak az na vlecku. Ma neco takoveho smysl i na hlavnim v Praze, nebo se to z principu na posunu nerentuje je vhodnejsi provozovat diesel pod draty?
Registered user Téoz  mail  
08.02.2011 (12:00)  
josef Novák :
jj, to beru, že je toho čím dál míň.. a taky je jasné, že to nemusí dělat v budoucnu žehličky, ale třeba ty 714...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko