..: Provoz lokomotiv řady 750.7 z produkce CZ LOKO bude zahájen :..

750.701-5 ČD DKV Praha PJ Praha-Vršovice, foto: Martin Nezdara Praha — Spalovací motor Caterpillar 3512C HD, elektrický přenos výkonu, výkon 1 550 kW, maximální rychlost 100 km/h a váha 72 tun – přesně takové jsou základní parametry nových modernizovaných lokomotiv řady 750.7. Národnímu dopravci je od začátku ledna 2011 dodává českotřebovská společnost CZ LOKO. Od modernizovaných strojů řady 753.7 pro ČD Cargo se liší především dosazeným spalovacím motorem, a tedy i hodnotou výkonu. Nové lokomotivy budou dodány do Prahy a následně nasazovány dle upravených oběhů především na rychlíky z Prahy do Českých Budějovic přes Beroun, kde nahradí již zastaralou řadu 749. Pro zajímavost – východní kolegové ve stejné době úspěšně dokončili realizaci prototypu nové řady 757 ZSSK, která taktéž vychází z původních lokomotiv řady 750.

S dodáním prvních dvou strojů z devatenáctikusové série dojde k nasazení na vybrané výkony v režii strojvedoucích DKV Praha. Zácvik českobudějovických strojvedoucích by měl totiž proběhnout až později. Stroje jsou dodány na základě kontraktu v hodnotě 678 milionů korun, který České dráhy podepsaly v průběhu roku 2010. Dodávka je financována leasingem od společnosti ING Lease.

V pátek 7. ledna se na pražském hlavním nádraží (nástupiště 1A) uskuteční křest lokomotivy 750.701 a její slavnostní předání objednateli. Zároveň budou představeny rychlíkové vozy řad BDs a B, které jako první prošly sériovou revitalizací interiéru. Na křest naváže tisková konference, jež se uskuteční ve Vládním salonku na 1. nástupišti. Stroj 750.701 se poprvé s cestujícími vydá na cestu tentýž den, a to na R 1248 (Praha hl.n. odjezd 11.40) a R 1253 (České Budějovice odjezd 15.07). Postupem času se pak začlení do upraveného turnusu, kde se bude střídat s lokomotivami řady 749. Ty by měly být na těchto spojích po dodání zbývajících modernizovaných strojů zcela nahrazeny.

Detail spojení 750.701 a vozu řady A, foto: VHoLokomotiva 750.701, foto: VHoDetail lokomotivy 750.701, foto: VHo

757.001 ZSSK – důkladnější modernizace

Stroj 757.001 ZSSK, foto: Jožo MichalkoSlovenští kolegové vzali modernizaci lokomotiv řady 750 po svém a výsledkem je daleko důkladnější projekt modernizace, než ten český. Nové stroje řady 757 ZSSK by měly mít dieselový motor Caterpillar, trakční výkon 1260 kW, úpravy podle nových norem TSI, zásadní snížení hlučnosti, nový interiér stanoviště, vytápění a klimatizaci stanoviště, nárazníky s účinnějšími deformačními prvky, pružinovou brzdu namísto vřetenové a další moderní prvky. Zásadní novinkou jsou tři mezistěny, které značně sníží úroveň hluku na stanovišti. Na bočnicích bychom marně hledali tradiční kulatá okna strojovny. Všechny pomocné pohony jsou elektrické. Nový je taktéž bezolejový kompresor Knorr. Kromě zmíněných úprav je dosazena elektronická diagnostika vozidla, dávkované pískování, příprava na dálkové řízení, vnější kamerový systém, automatický regulátor rychlosti (ARR) a také řídící kontrolér DAKO, stejný jako na lokomotivě Škoda 109E (380 ČD). V nejbližší době by měl být stroj 757.001 přepraven na ZŽO Cerhenice a podrobit se náročnému schvalovacímu procesu. První testovací jízdu prototypu z produkce ŽOS Zvolen zdokumentovali tento týden kolegové ze serveru Railtrains.sk. Stejně jako v případě ČR, i na Slovensku projekt modernizace dieselové lokomotivy pro osobní dopravu přichází po sérii rekonstrukcí příbuzných řad pro nákladní dopravu, konkrétně v podobě řady 756, modernizované v licenci CZ LOKO.

Související odkazy: Rychlíky Praha - Beroun - České Budějovice (včetně nového řazení ve variantě)

Zdroj: ŽelPage, Railtrans.sk, České dráhy


Dominik Jaroš | 5.1.2011 (17:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
05.01.2011 (18:49)  
Na hlavní fotografii je lok. ř. 750.7 tažená řadou 719.7. Ona už není v Třineckých železárnách?
05.01.2011 (18:48)  
Nevíte někdo, v kolik bude na hlaváku ten křest? Díky.
05.01.2011 (18:48)  
Busman: přesněji to popsat asi nešlo.

BTW, ten slovenský nátěr mi přijde opravdu daleko promakanější a hezčí.
05.01.2011 (18:46)  
Nadčasový design zprasený odporným najbrtím balkánem, který ten design vůbec nerespektuje...

TTtrain: Blesky apod. jim aspoň sluší...
registrovaný uživatel Anowis 
05.01.2011 (18:43)  
Když se tak dívám na fotky reko Brejlovců, nestálo by za to ocenit původní tvůrce nějakou cenou? Ten stroj má jednoduše nadčasový designe. (Je to tedy návrh pro prezidenta).
05.01.2011 (18:35)  
Franta Plášek: Rekonstrukcí se počet kolejových vozidel nezvětšuje, Do vozového parku ČD žádné nové mašiny nepřibudou, takže bych se úplné smrti bardot nebál.

TTtrain: Náhodou, výtvory brněnských umělců jsou fajn. :)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
05.01.2011 (18:30)  
No Desiro to není, ale je to lepší jak tlačit prachy do Parskrámů. Jen doufám, že neskončí někde u Brna, kde by je místní strejcové - umělci jistě nazdobili fešnými pruhy a blesky a lá cirkus Humberto :-)
05.01.2011 (18:21)  
Tak lze předpokládat, že vzhledem k počtu 19ks reko-strojů nepůjde všechno pod Bohdalec...psalo se (a předpokládal bych) Brněnsko, východní Čechy, Valašsko, Plzeň.. Někde sice určitě zůstanou 754ky, ale už teď se bojím o Barušky.. :-(((
registrovaný uživatel Busman 
05.01.2011 (17:41)  
Tak jestli jsem to dobře pochopil, tak se místo "desir" vrazilo 678 milonů do Brejlovců. Buď jsem mimo já, nebo ČD.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko