..: Listopad ve znamení soutěže na jméno vlaku a dne železničářů :..

El.jednotka EN57 SPOT v Cieszynie, foto: Przemyslaw Szczepanek Cieszyn — Polský regionální přepravce a sdružení milovníků železnic připravily v měsíci listopadu dvě promoční akce, které mají zvýšit povědomí o železnici na Těšínském Slezsku. Současná situace železniční dopravy v Těšíně není zrovna tou nejlepší. Po letech postupné redukce spojů osobní regionální přepravy ve směru do Bielsko-Bialé i Zebrzydowic došlo nakonec k likvidaci spojení směrem na Bielsko, dále k ukončení přeshraničního spojení s Českým Těšínem a nakonec i k uzavření budovy těšínského nádraží. Jedinými vlaky, které tak lze dnes na nádraží v Těšíně spatřit, jsou osobní vlaky směřujícím do Zebrzydowic, nákladní vlaky s uhlím do zdejší elektrárny a teplárny případně nějaký pracovní vlak.

Tento stav samozřejmě nevyhovuje mnohým obyvatelům města i blízkého okolí, a tak se pravidelně ozývají hlasy volající pro jeho zlepšení. Také různé neformální skupiny příznivců železnice sdružené například okolo stránek Koleje Śląska Cieszyńskiego a Cieszyńskie stowarzysenie miłosnikow koleji pravidelně vyvíjejí aktivity směřované k propagaci železniční dopravy v regionu Těšínského Slezska, mapují vytíženost jednotlivých spojů, zůčastňují se jednání v rámci regionálních institucí, předkládají návrhy na změny stávajícího stavu. Na uzavřenou staniční budovu umístili i svou informační vitrínu. Další aktivity by mohly přijít v souvislosti s nadcházejícími polskými komunálními volbami. Již nyní někteří kandidáti do městských a obecních zastupitelstev začínají v rámci své kampaně hovořit o nutnosti zlepšení železničního spojení Těšína a celého regionu.

Jednou z posledních viditelných aktivit je také soutěž na název regionálního vlaku vyhlášená dopravcem Przewozy Regionalne (PR) ve spolupráci se sdružením Cieszyńskie stowarzysenie miłosnikow koleji. Kdokoliv může navrhnout jméno vlaku, který bude v novém jízdním řádu 2010/2011 figurovat jako vlaky REGIO 2210/2211 v relaci Těšín – Katowice a zpět. Výhrou je pak měsíční jízdenka do hodnoty až 300 zlotých. Vítěz si může určit na jaké relaci bude jízdenka platit.

Návrhy mohou být předkládány na adresy: prkarzecznik@pr.com.pl a pociag.info@gmail.com v období od 8. do 14. listopadu. Vítězové budou vyhlášeni 15. listopadu 2010. Podrobná soutěžní pravidla najdete na webu dopravce.

Pro podporu železničního spojení ve zdejším regionu je naplánována také následující akce, která se uskuteční v pondělí 22. listopadu na těšínském nádraží pod názvem Święto Kolejarza neboli Den železničářů. Největší atrakce čeká na děti z místních mateřských škol. Speciálně pro ně bude připravena exkurze na zdejší stavědlo a do kabiny elektrické jednotky EN57, takže děti budou mít možnost blíže poznat práci na železnici.

Zdroj: Przewozy Regionalne a Cieszyńskie stowarzysenie miłosnikow koleji


Martin Ostruszka Poslat mail autorovi | 10.11.2010 (13:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Polsko


18.11.2010 (14:12)  
Dovolím si dotaz neznalého:
Myslíte, že by lidé z Cieszyna byli ochotni jezdit do Katovic tak, že by se MHD dopravili do Těšína na EC (Žilina - Třinec -) Těšín - Karviná - (mimo Bohumín) - Katovice pokud by cena a jízdní doba byly rozumné?
12.11.2010 (23:20)  
Fakt - stan infrastruktury jest denny/zły/ . Ale może cos damy rady zrobić , teraz są wybory w Polsce. Naprawdę walczymy o to żeby linia Cieszyn - B.B. była linią pierwszorzędną. Troszkę czasu i mocny nacisk na nowe władze - może damy radę :-)
registrovaný uživatel SMall42  mail  
12.11.2010 (15:40)  
Ale víte, když už uvádíte zdroj, tak byste jeho název mohl napsat tak, jak se patří, hlavně když to stojí v podstatě Ctrl+C - Ctrl+V...
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
11.11.2010 (0:46)  
Jé, tak to rád slyším (po diskusi k článku o tramvajích v Těšíně), že se něco takového kol Cieszyna děje. Zjevně se blýská na lepší časy. Třeba se posléze podaří i tu opravdu tratě prosadit (to ale asi záleži na tom, která lobby má na příslušných radnicích silnější hlas, jestli železniční nebo autobusová... :-( ).
registrovaný uživatel chio 
10.11.2010 (23:14)  
Tomáš Palíšek: dôvodom je katastrofálny stav trate. Jazda s Vmax=30 vyše 10 km spoľahlivo vyhnala ľudí z vlaku. A keď vlaky nemali koho prepravovať...
O tom, že by tam frekvencia mohla byť, svedčí množstvo autobusov medzi Cieszynom a Bielskom.
10.11.2010 (15:23)  
Já nepochodpím, proč do Cieszyna nejezdí ani dálkové, ani regionální vlaky! Přeci jen, nebylo by třeba pro polské IC vhodné prodloužit EIC Ondrazsek ( dnes Warszawa - Bielsko-Biala ) prodloužit do Cieszyna?
registrovaný uživatel Lukess  mail  
10.11.2010 (15:18)  
Tak já nedaleko Těšínska bydlím a do Katowic občas zajedu. Je rozhodně škoda, že přímé vlaky z Cieszyna nejezdí, vždy přestupuju a jízdné stojí 16 Zl. Proto v poslední době používám raději "buszik" soukromého dopravce BusBrothers.pl který jezdí každých 50 minut každý den a cena jízdenky je 10 Zl. ovšem je pokaždé docela plný. Nebylo by špatné obnovit dopravu vlakovou dopravu do Katowic, neboť ani z Ostravy toho moc nejezdí (pár vlaků EC a noční rychlíky, cenově však za 300 Kč (tj. 4x více než "buszikem" když tomu přidám i jízdenku do Těšína)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko