..: Den železnice 2010 :..

486.007 a 498.022, foto: bazala68 Olomouc — (Aktualizováno, jízdní řády v příloze) Den železnice se slaví již od roku 1825, kdy poprvé vyjela na cestu lokomotiva George Stephensona, nesoucí označení Locomotion No. 1. Každoročně připadá na 25.–září. Na mnoha nádražích a tratích České republiky na vás čekají výstavy současných i historických železničních vozidel, exkurze, jízdy parních vlaků a další atrakce. Největší oslavy jsou letos soustředěny do Olomouce v podobě Národního dne železnice. Na své si ale přijdou železniční fanoušci a široká veřejnost i v dalších městech. Pouze v tento den lze také využít jízdenku SoNe+ k celodennímu cestování až pro pět osob bez ohledu na věk.

Olomouc

Nejnabitější program má zcela jistě Národní den železnice v Olomouci. Prostory tamějšího nádraží budou rozděleny do třech sekcí - Svět historie, změny a zábavy. V prvním z nich návštěvníci zhlédnou výstavu historických lokomotiv od parních až po elektrické, vystaveny zde budou i salonní a jiné historické vozy. Mezi nejzajímavější exponáty budou patřit polská parní lokomotiva Pm36-2 a salonní vozy Ferdinanda d'Este či prvního československého prezidenta Masaryka. Svět změny bude naopak prezentovat současnou (resp. řekněme raději modernější) stránku české železnice včetně horké novinky, elektrické lokomotivy ř. 380. Ve světě zábavy si na své přijdou především děti a dost možná i jejich rodiče.

Třešničkou na dortu pak budou jízdy parních vlaků z Olomouce do Uničova a zpět. V jejich čele se vystřídají lokomotivy 475.179, 534.0432, 486.007 a 498.022. Za bonus pro fotografy pak lze označit podvečerní jízdu nákladního vlaku ve stejné trase, v jehož čele stanou lokomotivy T 679.1168 a T 478.1010. A kdyby to náhodou někomu nestačilo, o den později, tedy v neděli 26. září, si může udělat výlet z Olomouce do Krnova vlakem taženým zeleno-modrou přípřeží lokomotiv 486.007 a 498.022.

Z Bohumína do Olomouce bude na Národní den železnice 25. září vypraven zvláštní vlak vedený elektrickou jednotkou řady 471.

380.002 ŽZO Cerhenice, foto: CharyParní lokomotiva řady 486 při srazu Rendez, foto: Jakub Gregor498.022 Praha-Braník

České Budějovice

V jihočeském krajském městě bude možné ve dnech 24. a 25. září navštívit místní depo, kam zájemce z osobního nádraží odveze parní vláček tažený lokomotivou 310.093. Zde bude připravena výstava vozidel a požární techniky, videoprogramy s železniční tematikou a modelová železnice.

Jindřichův Hradec

Jindřichohradecké oslavy proběhnou tradičně ve spolupráci ČD a JHMD. Do Nové Bystřice vyrazí parní vlak, do Blažejova motorový vůz a do Lovětína motorový vlak, jehož jízda bude spojena s návštěvou dílen. Další exkurze a výstavy jsou samozřejmě nachystány na pracovištích obou společností v samotném Jindřichově Hradci. Velkou zajímavostí je zapůjčený motorový vůz M 21.004 ze slovenské Čiernohronské železnice. Vůz vyrobený vagónkou Tatra Kopřivnice v roce 1939 začínal svou službu právě na úzkokolejce v Jindřichově Hradci.

Brno, Zastávka u Brna

Z Brna se můžete v sobotu vydat parním vlakem taženým lokomotivou 433.001 do Zastávky u Brna. V Zastávce bude připravena výstava o Mikroregionu Kahan, případně lze vyrazit na návštěvu Muzea průmyslových železnic v nedalekém Zbýšově.

Jihlava, Havlíčkův Brod

V obou městech je připraven program s výstavami železničních vozidel, exkurzemi do dopravních kanceláří a projížďkami na lokomotivách.

Pardubice, Česká Třebová

I zde bude možné navštívit pracoviště řízení provozu a svézt se historickým vlakem – v České Třebové to bude parní vláček tažený lokomotivou 310.922, v Pardubicích se pak návštěvníci mohou svézt do rosického železničního muzea motorovým vozem M131.1.

Praha

Tradiční oslavy Dne železnice jsou situovány především do nádraží v Praze–Braníku. Právě odsud budou vyjíždět vyhlídkové vlaky po pražském železničním uzlu. Připravena je jízda na Smíchov přes Most Inteligence, a také až do Rudné u Prahy, kam se vydá parní lokomotiva 464.102. Na hlavní nádraží a do Zbraslavi bude jezdit motorový vůz M131.1. Na hlavním nádraží lze navštívit dopravní kancelář nebo vyrazit na exkurzi na Odstavné nádraží Jih (ONJ).

Plzeňský kraj

Z Nezvěstic vyjede do Mirošova a Příkosic parní vlak s lokomotivou 310.072. S jízdou jsou spojeny výstavy historických drezín, fotografií a modelového kolejiště, na silnice vyjede i historický autobus.

Že se zajímavé železniční akce nekonají jen 25. září, o tom se můžete přesvědčit v našem kalendáři výletních a zájmových akcí. Po celý rok pro vás připravujeme přehled zvláštních jízd, výstav modelů a dalších zajímavých akcí. Mimo to vychází každý měsíc soupis tipů na výlet. Pokud víte o nějaké akci, která v našem kalendáři není, prosím, kontaktujte nás na e–mailové adrese kalendar@zelpage.cz.

Přílohy: Jízdní řád 498.486 Olomouc – Krnov a zpět (PDF), Depeše návozů na Den železnice 2010

Zdroj: České dráhy - Den železnice 2010, SŽDC


Jakub Gregor | 23.9.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jurik 
26.09.2010 (15:36)  
Jo a poprvé v životě jsem vyhrál něco (aspoň trošku) hodnotného, ve vědomostním kvízu pana Žmolíka mp3ku. Navíc má docela kultivovaný projev, jako moderátor je skvělý.

A abych nezapomněl, ty dobové kostýmy lidí z 30.let co stáli před hurvínkem, bobinou, věžákem, byly fakt cool :-)))
registrovaný uživatel Jurik 
26.09.2010 (15:19)  
Organizace byla otřesná, logisticky to management této akce absolutně nezvládl. Připadá mi, jako by ani nepočítali s tím, že jim tam můžou přijít a na malém prostoru se mačkat stovky, možná tisíce lidí.

Hostesky sice milé, ale neinformované, popisky (nebo nějaké velké informační tabule, směrovky, které by informovaly co, kde bude) chyběly.

Jel jsem s dětmi narvaným elefantem z Ostravy hl.n. (už na hlaváku byl plný, a na Svinově nastoupily další desítky lidí), naštěstí jsem byl "agresivnější, průbojnější" a sedl jsem si, ale byli i lidi, co s malými dětmi museli tu hodinu a 20 minut stát v chodbičce. Stačilo by i posilové koženkové cosi z Bautzenu.

Vystoupíme před půl desátou na 1.nástupišti, před "hyperboudou" dav lidí, tak se tam jdeme podívat. Nebylo z dálky nic slyšet, nikdo nám neřekl, co se tam děje. Jen týpek v obleku s šampaňským, že jestli máme VIP kartu. Nakonec z toho vyplynulo, že to bylo asi slavnostní zahájení a mluvili tam pohlaváři z vedení ČD. Obrovské fronty na prohlídky kokpitů, prvních pár hodin byly fronty i na prohlídku pendolína (ne kabiny, ale vlaku vůbec), špalíry lidí se pomalu sunuly celým vlakem, na jednom konci otevřeny jedny dveře "vstup", na druhém konci "výstup", jinak vše ostatní pozavíráno (trošku reminiscence na loveparade v Duisburgu).

Securiťáci otřesní. Fotil jsem 380ku, jen se nakloním, abych ji přes rameno chlapa přede mnou vyfotil (na čistý záběr bez lidí si člověk mohl nechat zajít chuť), ani jsem nebyl za čarou, a ochrankář na mě tykáním a agresivním tónem: co tam děláš, mazej, padej, tady nemáš co dělat. Pochybuju, že dodělal středoškolské vzdělání. Taky jsem dělal ochrankáře, ale na dospělého, slušně vypadajícího, čistého, neopilého člověka jsem si nedovolil řvát jak na malé děcko.

Před branou (nafukovací gumovou branou s Elfíkem) světa zábavy velký dav, stál jsem tam čtvrt hodiny, nevěděl na co se tam čeká, až pak jsem se dostal ke stánku a tam malým písmem na tabuli časový harmonogram akcí (prý byl k dostání u hl.vstupu od terminálu MHD, ale já co jsem vystoupil z Elefantu, jsem nikde nic nepostřehl, že by něco bylo k dostání, a tady na netu to včera taky nebylo, co se podrobně bude dít). První zábava od 12ti, tak se ucpaným podchodem vydáme zpátky na nádraží do restaurace na oběd, vše plné, tak jsme zakotvili na mítinku ČSSD, resp. na prostranství před terminálem, naštěstí tam byla volná lavička.

Na závod drezín fronty z obou stran koleje, asi po 15ti minutách nám chlápek v montérkách řekne, že fronta je z druhé strany, tak mě to dožralo, dalších 20 minut se mi opravdu čekat nechtělo.

Ani jsme se nedostali na tu druhou jízdu parního vlaku, nebylo možno dohledat kde se bude nastupovat. Naštěstí po té druhé hodině se to trošku vyprázdnilo, uklidnilo, tak to šlo zvládnout.

Pozitivní bylo asi jen to, že tam byla opravdu spousta vystavených exponátů, a ochota fírů při návštěvách kabin strojvedoucích (na Czech raildays nebo loni na dni železnice tomu tak nebylo, tam byli arogantní lidé kteří opravdu dávali najevo to, že jsou nadlidé, když to řídí, a přece nebudou nějakému civilovi něco vysvětlovat), ale negativa převážila (za to, že přijde tolik lidí, fakt organizátoři nemůžou, ale za ten chaos, neinformovanost, a neprůchodnost můžou).
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
26.09.2010 (12:22)  
Krutas57 - moc pěkně napsáno! Také jsem tam byl a podobné dojmy jsem také měl.
Cesta tam proběhla relativně dobře. já jel z plzně, kupé jsem sdílel se spícím pánem až do Rokycan, kde ho vystřídal starší manželský pán, z jeho vyprávění mám pocit že to byl bejvalej fíra. Na smíchově mě zastihli obavy, jak že to bude s tím přestupem v Praze na hlaváku, mám na něj sice asi 13 minut, ale stejně. Překvapily mě informační elektronické cedule na nástupištích, které informovali o všech odjezdec a příjezdech ve stanici a hlavně o nástupištích- což pro mě bylo NEJ. Bez nutnosti jíd do nádražní budovy jsem našel svůj vlak, vlak EC Odra, jestli se tomu tedy dalo říkat "EC", jednalo se o vozy Bmee, jídelák WRm a Movácké zelené Aee. Jenže lidí jak sr*ček, takže jsem kus cesty strávil na předtavku Bmee a WRm - jídelák byl před olomoucí zcela zaplněn a to i lidma kteří si objednávali jednoho lahváče za druhým a někteří chudáci, kteří si chtěli dát velké plnohodnotné jídlo museli čekat na ty kteří si tam jen četli noviny, na jednu stranu se nedivím, mě by se také nechtělo do chodbyčky, nebo na představek k "hajzlíku", na druhou, byli tam opravdu lidé, kteří si chtěli objednat.
V Olomouci, asi v 11 hodin - spousta lidí, hlavně dětí, fronty se stáli naprosto u všeho, hlavně u 814, 380, 680 a 471. Poku mohu srovnávat s dnem železnice, nebo výstavou u příležitosti dnů vědy a techniky v Plzni, tak několik rozdílů najdu. V olomouci mě štvalo to že né všechno bylo průchozí, v tom SR byla nějaká zdlouhavá tiskovka, oboje dveře do vozu hlídali dvě průvodčí, či jak je nazvat. Vždy když jsem se jich ptal jestli ještě schůzují, tak mě sdělila že tak za hodinu bude vůz volný k prohlídce. Byli milé a lecos věděli, jen ten Jánošík, uprostřed rozhovoru s tou milou paní mě přerušil tatínek s dcerou a ptal se průvodčí na slovenského Jánošíka - nevěděla. Ty mobilní zábrany tam dali okolo té jedenácté, u nich se hned zastavil chlápek s foťákem a druhý nesl stativ, lamentovali, že si snad už dělají pr*el. Já kdybych tam přišel fotit 380, jako oni, tak by mě také štvali zábrany "přilepené" na mašinu. Nic takového jsem ve víše zmiňované Plzni nezažil, je pravda že tam bylo lidí i strojů méně.
V 854, kam jsem se po dlouhé době dostal jsem prohodil pár slov s fírou a dostal jsem se i k tomu proč se všichni musejí vracet pře strojovnu, kde je četná fronta osob chtících dopředu k fírovy. Řekl mě že kdyby někdo spadl, tak že on je zodpovědný a že to na sebe nevezme, u těch dětí budiž, ale u dospělích lidí. Hlavně že do 380 se lezlo normálně. Opět v Plzni a asi i možná jidne, normálně do všech strojů po žebříku, něco jiného jsou veletrhy, ale tam jsou takové ty kovové mobilní schody.
Ostraha? A na co? Naprosto zbytečné, pořádek si přece mohou ohlídat zaměstnanci ČD. Jejich vzhled, jako kdyby vilezli z nějakého "pajzlu", kde jim právě skončila služba vyhazovače:)
Strojvedoucí byli ochotní cokoliv vysvětlit, ostatně skoro jako vždy!
Celkově dobrý dojem, bohužel jsem tam byl asi 3 hodiny a zrovna v době kdy tam bylo opravdu moc lidí, nevím jak to tam je dnes, asi tam nebude tak narváno, alespoň že to Pendolino bylo nějak průchozí. V ARmpee mě překvapili docela ušmudlané stolky v prostoru u cestujících v 1. tř.
ČD si tím i chtěli dokázat, že dokážou zorganizovat velkou akci, myslím že se jim to víceméně povedlo, to že tam bude hodně lidí, to se díky medializaci dalo čekat. Cesta zpět a mírným zpožděním strávená ve voze Bp. Jen v Plzni čekali na peroně policisté připravení na skupinku cestujících, kteří ve vedlejším Béčku dělali asi docela bordel :)
registrovaný uživatel mohac 
26.09.2010 (11:32)  
Počasí se povedlo, mašinky byly supr, hostesky taky :) Jen mě fakt nadzvedli na Praha hl.n., kde sem vystál půl hodiny frontu na přednostní pokladně, u které bylo napsáno "POUZE 1.TŘÍDA A SC", chtějě si zakoupit místenky na to SC, abych se pouze dozvěděl že na ČD neumějí čeky a neví co znamená spojka "a". Paní mě vykázala, že prodává pouze první třídu a na mojí odpověď že ještě má podle cedule prodávat doklady na SC se jen vrátila na začátek jako zaseklej gramofon. Ergo jdu psát mail na dráhy, ať si v tom udělaj pořádek. Ale Olomouc fajn, všude samý ty "šotouši" :), díky oraganizátorům.
26.09.2010 (11:29)  
Ad SECURITAS: U vchodu do areálu motorové remízy s parními lokomotivami jsem narazil na pracovníka ochranky necelých 20 minut před 18 hod (oficiální zavíračka). Jeho profesionalita byla nepohnutelná. Těžko mu vysvětlovat, že je ještě otevřeno do 18 hod, že ujdu 50 metrů, pokochám se očima, nasaju pach síry a do 18 hod jsem zase venku. Též maminka se dvěma dětmi doplnila prosby, žádosti o krátké vpuštění. Bohužel ani dvě malé děti brečící, že chtějí vidět slíbenou parní mašinku, kterou vidí v dálce sýpat a kouřit, nepomohlo. A když paní opáčila panu Securitas, že je zlý, že to není hezké vůči dětem, skoro to vypadalo, že to udělalo dobře jeho egu... .
Chtělo to delší otvíračku, nebo přistupovat trochu benevolentněji k zavíračce a nechat to postupně vylidnit, když bylo zřejmé, že okolo šesté hodiny byla před vstupem ještě řada zájemců o shlédnutí lokomotiv.

Osobně se mi velice líbil nápad prohánět zláštní soupravy na jedné trati, železniční zážitky byly krásné, :-).
registrovaný uživatel studio 
26.09.2010 (11:29)  
Krutas57: popsáno dobře, pobavilo :-D, Jánošík je tuším na okruhu v Cerhenicích ;-)
26.09.2010 (2:16)  
Tak já sem trochu v rozpacích... Nějak bych ty "včerejší" dojmy a peričky napsal asi takle:

Cesta tam
Ze Staré Boleslavi jsme jeli (já & mamka :-) )R711, kterej nabral trochu zpoždění. Ale moc to nevadilo, přestup v Kolíně na EC 143 Kysuca vyšel akorát. Šli sme do jídeláku (WRm - SD Train), kterej byl slušně zaplněnej a hlavně to bylo "one man show" - všechno vaření i obsluhu (ne)zvládal jeden starší pán. Nabídka jídel i cenová politika slušná, ale na omeletu jsme nechtěli čekat hodinu, tak jsme si dali jen pitivo a šli do vlaku. Když jsme došli do prvního Bněco, tak tam stálo hafo lidí na chodbě, tak sme se vrátili a zbytek cesty (cca hodinu) jsme stáli na chodbě v Áčku :-) Průvodčí se ani neukázal, zato kolem nás prošlo čtyřčlené komando ČSSD s panem Špidlou v čele. :-)

První nadšení
Hned po příjezdu kolem deváté jsme vyběhli na 1. nástupiště, kde už netrpělivě čekala armáda vozů v najbrt nátěru. Moje kroky mířily ovšem jistojistě k 380ce. Jaké bylo moje překvapení, když se tam už hodinu před zahájením stála fronta! Navíc vyfotit "Zázrak" bylo nemožné, na 10s samospoušť mi do záběru vlezli někdy i tři lidi po sobě... Ale fronta byla snesitelná, tak sem se dovnitř nakonec podíval.

Po 380ce jsem prošmejdil i útroby Katru a prošel si vystavené vozy. Zde už začlo opojení slábnout - vystavené "humanizované" Béčko snad ani nezametli...

A samozřejmě jsme se mrkli i na Regínu (mamka s ní eště nejela) a do právě přistaveného Elefantu (471.030 - samozřejmě v Najbrtu). Pendolino mě moc nezajímalo - fronta byla nekonečná a dvě místenky v kapse dávaly tušit brzké shledání. :-)

Bezpečnost především
Záhy přišel jeden vyloženě negativní dojem. Tím byli najmutí "securiťáci". Jejich úkolem bylo hlídat, aby lidi nelezli do kolejí. Ten vůbec nezvládli (všichni vlezli na koleje mezi 1. a 2. nástupištěm, zatímco po kolejích mezi 2. a 4. se valily davy lidí), zato zvládli asi dost lidí naštvat. S nepříjemnými lidmi se setkávám denně, ale tohle bylo už hodně za mojí mezí tolerance. Říct člověku, že má použít podchod se dá i přívětivě.

Navíc mě dorazilo to, že vypadali "normálně" - černé kalhoty, černá trika s malým nápiskem "security" (z dálky nečitelný; minimálně jeden byl ovšem bez nápisu), čili to vypadalo jako "jsem obyčejnej člověk v kolejích, klidně tady můžete chodit". Nakonec přímo v kolejišti stáli jen oni, ovšem nikdo z nich neměl reflexní vestu ani nic podobného. Teprve v 10:45 někoho napadlo dát ke 4. a k 1. nástupišti zábrany (a ty taky fungovaly 1000krát líp než ta banda holohlavů).

Kde je Uničov?!
Tak tahle otázka mě vůbec nenapadla, ikdyž měla. Ona tam totiž nikde nebyla cedulka "Uničov je tudy, směrem na Prahu" a lokomotivy byly na obou koncích, takže my "přespolní" jsme čekali na druhé straně nádraží. :-DDD Asi minutu před odjezdem nám to tam všem docvaklo, vlak už sme samozřejmě natočit nestihli. :-)

Jinak o našem obědě toho moc psát nemusim, to neni zajímavý. :-) Snad jen že před náražím byla hromada jasně oranžově zbarvenejch stanů - ano, ČSSD a pan Špidla...

Fírové, modelové, hostesky...
Tady budu chválit. :-) Hrozně mě nadchli fírové ve strojích, kteří povídali o ovládání i jiné zajímavosti. Dokonce jsme se ve většině strojů mohli i usadit, "hrát si" (odbrzdit, zatroubit - u dětí velmi oblíbené...). Zejména bych pochválil pány v Elefantu, Regíně a Katru. V Pendolinu už tak ukecanej nebyl (byl jsem tam nakonec až kolem 17. hodiny - chápu že už neměl náladu), vlastně neřek ani slovo. :-)

A další velká pochvala patří lidem ve světe historie. Velmi se nám líbil slovenský fíra v E499 a všichni mladí lidé v dobovém oblečení.

A samozřejmě i ty holky v uniformách byly fajn a sympatický, jen ne moc informovaný. :-)

Kde je Jánošík?
Moje osobní "kauza dne". Na webu ( http://www.denzeleznice.cz/moderni-lokomotivy-a-motorove-vozy- ) je inzerována přítomnost jednotky ZSSK 671 "Jánošík" a na ní jsem se docela dost těšil. Ovšem jsem jí nikde nenanšel... :( Tak jsme se rozhodli zjistit buď kde je nebo kdy přijede nebo proč nepřijede.

Ptali jsme se hostesky... Bohužel, sice pochopila dotaz, ale poslala nás na informace. Tam už to začlo bejt zajímavý - zdejší "dámy" dotaz nejdřív nepochopily a cpali nám informaci, že "no ten city elefant 471 jede v 17:30 do Bohumína" (pozn. myšlen ten vystavený 471.030). Když jsme jim několikrát zopakovali, že myslíme jednotku 671 ze slovenska, tak vytáhli plánek, nikde nic nevyčetly, tak nás poslali "na 1. nástupiště, tam to budou vědět".

Mamka konstatovala, že "ty ženský nic nevěděj, zkusíme nějakýho chlapa". A tak se i stalo, u Elfa jsme odchytli nějakýho "asi průvodčího", kterej měl asi už trochu upito a myslel si, že si z něj děláme srandu. Když sme mu to vysvětlili, tak opět nevěděl.

Zkusili jsme eště jednu hostesku, která vypadala "inteligentněji" (spíš "méně přiblble"), než kolegyně a navíc měla na sobě vestičku s nápisem "SC Pendolino". Ta si myslela, že se jedná o nějakou historickou mašinu, tak nás poslala do světa historie. Když sme jí vysvětlili, že se o "úplně historické vozidlo nejedná" :-D a navíc jsme tam už byli, tak nás odkázala na informace a pak už byla v koncích. To už sem se trochu "nakakal" a řek sem jí ať se teda zeptá šéfa, načež se mi dostalo odpovědi "já nepracuju pro ČD, já sem z jedný agentury" - vestička SC Pendolino očividně není moc důvěryhodná.

Nakonec sme u Pinďi viděli pár kravaťáků, kteří se přiznali že patřej k organizátorům (no sláva! někdo kompetentní) - tentokrát se nám dostalo tvrzení, že "přijel a už zase odjel" (pozn. svět změny jsme kontrolovali cca každou hodinu!)* a pak zase následované čímsi o 471 do Bohumína s ukazováním na 471.030...

* Pevně doufám, že netahali slovenskou jednotku do Olomouce na jednu jedinou hodinu a pak zpátky... :-)

Člověk chce zjistit jen jestli uvedený exponát mají nebo nemají a je bez šance.

Foťák kam se podíváš...
Tak trochu sem čekal, že tahle akce bude spíš jen takovej větší sraz šotoušů a nadšenců. Ovšem nakonec se sešli kvanta lidí a foťák (příp. pidi cvakátko) tam měli snad všichni. Pořád se někdo musel fotit jak sedí na 380... Takže ač jsem byl "v plné polní" (= zrcadlo a zároveň ultrazoomo-kamera na krku, stativ, 26gb místa na kartách, záložní baterie...), tak fotit se stejně nedalo. Něco sice mam (zejtra až to proberu, tak třeba i něco hodim na YouTube), hlavně nafocený kabiny strojů a ty popisný cedule (**) ... a taky asi milión cizích dětí (no i dospěláků) kazících fotky. Nicméně stativ byl k ničemu a 26gb sem opravdu nespotřeboval.

** Cedule neobsahovaly nic podstatnýho a byly vytvořený metodou CTRL-C/V. U 141 a E499 bylo uvedeno "Motorová lokomotiva" (následně přelepeno lepenkou, ale prosvítalo to), u věžáku byla váha 86,4t (propiskou opravená na 12t) a u 380 bylo (bez opravy), že "do provozu bude nasazená v roce 2009". :-D

Co říci na závěr?
Škoda tý organizace - securiťáci a nulová informovanost personálu opravdu nepotěší. Naopak jsem rád za tu myšlenku dělat to na jednom místě a ukázat kvalitní exponáty na kvalitním místě. Rovněž mě potěšili i zvláštní jízdy Elefantu a Pendolina. Ostatně zpátky jsem se svezl mimořádným Pendolinem (poprvé v životě) a cesta byla opravdu parádní. Že neuhodnete kdo v tom vlaku byl ještě? :-)

Tak snad jen ... těším se zase za rok?

PS: Sorry za délku komentáře, ale snad to o něčem je a na článek se necítím.
25.09.2010 (20:51)  
tak se nám to moc nevyvedlo, rychlík z Brna byl narvaný, s dvouma děckama a kočárkem to nebylo nic moc, bylo tam humanizovaný AB, myslel jsem, že pojedu jak člověk, ale tam jsem se nedostal. No a těsně před Olomouc-Nové sady jsme smetli nějakýho ožralu, co prý šel po kolejích přímo proti vlaku. Vypadalo to, že to přežil a přišel "jen" o nohy. Ale nic moc zážitek. Takže na hlavňák jsme se dostali s hodinovou sekerou místním busem č. 14. Jestli mi platí Sone+ nebo ne, jsem v tu chvíli fakt neřešil. Prohlídli jsme expozici venku, pak jsme hledali restauraci, nikde nic moc, takže dost zdržení. Pak jsem to všechno musel zvládnout asi za 2 hoďky. Pobavil mě hrad pro děcka, ten byl fakt mini, na modely ve vagonu byla pekelná fronta, ale jinak dobrý, páry nafintěný, s mladým jsme vše prolezli a byli spokojení. Ale přece jen to chtělo víc atrakcí, stánků. Na kokpit pendolina nebo 380 se stála pekelná fronta, proč nemůžou otevřít oba? Zpátky R zase narvanej, no hlavně že děcka nevypadly z vlaku:-)
24.09.2010 (22:51)  
POZOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zažádal jsem o vyjádření ČD o platnosti SONE v MHD a napsali mi, že všechny druhy platí 25.9. i pro MHD Olomouc!!!!!!

(k dispozici v mail.podobě - mohu přeposlat, kdyby měl někdo problém s revizorem!!!)


Ovšem na webu DPMO se uvádí, že jízdenka "musí obsahovat stanici Olomouc" - já bych si to přeložil tak, že SONE ji "obsahuje", i když tam není uvedena. Myslím, že autor to mínil tak, že ne na libovolnou jízdenku (třeba z Říčan do Budějic), ale takovou, na kterou dotyčný přijel do Olomouce.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
24.09.2010 (19:09)  
Zrovna dnes jsem náhodou narazil na revizora v tramvaji a ptal jsem se ho na tu akci. Říkal, že mají uznávat jízdenky vydané do/ze stanice Olomouc hl.n. Takže pozor, pouze Hlavní nádraží.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko