Cheb — Po dlouhé době bude trať 170 z Plzně do Chebu bez výluk. Poprvé po čtyřech měsících stavebních prací pojedou cestující úsekem Mariánské Lázně – Cheb vlakem. Nepřetržitá výluka v tomto úseku končí 8. 7. v 19.00. Vlaky tak budou moci jezdit celou trasu z Plzně do Chebu. Ne však nadlouho, protože v sobotu 31. 7. v 7.00 začíná další nepřetržitá výluka, tentokrát v úseku mezi stanicemi Pavlovice a Svojšín. Tato část tratě byla při stavbě třetího tranzitního koridoru mezi Plzní a Chebem ponechána na konec z důvodu špatně přístupného terénu a nutnosti opravy tunelů. Skončit by měla ke konci tohoto nebo začátkem příštího roku.
Zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak vím z vyprávění fírů, že po obnově trati 1971 Plzeň - Nepomuk se našli jedinci, kteří na laminátkách jezdili na konstrukční rychlost (s proužky asi vyváděli zmíněné věci). Ovšem v té době tam byla kolej udělána perfektně a 120 žádný problém. Přejezdy rovněž, protože auta v té době prakticky nebyly a pokud ano, tak řidiči věděli, že na přejezdech má vlak přednost. Ovšem nejlepší úsek byl km 339,7-343,7 bez přejezdů se čtyřznakým AB. Po obnově koleje 1989 dle nové normy a s prasaty ze železničního vojska je traťová rychlost 100 na hranici možnosti. Jinak po další rekonstrukci koleje tzv. optimalizací se dá jezdit 130-140. Samozřejmě všechny stanice jsou na předělání stejně jako na trati Velenice-Veselí nad Lužnicí.
A jinak hurá..... Dostat mašinu z Domažlic na Bad Brambach a dál do SRN na údržbu znamenalo přes Plzeň, Beroun, Rakovník.... Uf. Tak akorát výlet a platba pro SŽDC. Za co????
To na Smíchov šlo dosáhnout i v čase těsně před stavbou koridoru. Já mám rekord Plzeň - Praha hl.n. 82 minut se skoro zastavením na Smíchově a s motorovým vozem a vozem řídícím o maximální rychlosti 90 km/h, která samozřejmě nebyla překročena a bylo to v roce 2006 nebo 7.
Jinak v osmdesátých letech se občas krátívávalo rozumným překročením rychlosti. Záleželo na tom, jak moc měl strojvedoucí pokrytou kontrolu proužků. Za mě platilo, že na VZ se kontrolují všechny proužky a na rychlost cca 1/8 proužků a musí se kontrolovat tak, aby někteří strojvedoucí nebyli kontrolováni moc a někteří vůbec. Dále byla poměrně častá poruchovost rychloměrů, trhaly se voskové proužky, takže i zde byla možnost to ofixlovat. Stačilo napsat na konci směny ID na rychloměr a odevzdat potrhané zbytečky proužku. Na Sergejích platil na proužek i puštěný kalorifer na 1. stanovišti, krásně se záznam slil do nečitelna, horko těžko šla přečíst VZ a byly vidět vyražené hodiny.
Ty proužky se archivují rok ... Navíc se tím překročením rychlosti ušetří jen pár vteřin ...
Těch 1:14 bylo nepochybně dílo Lojzy Firbacha, zvaného fousek, ale číslo vlaku bylo o desítku větší 469 ... Blbé bylo, že se ten náskok musel odstát na Smíchově, protože vlak nemohl odjet před dobou odjezdu uvedenou v kursbuchu ... Kromě toho ten vlak míval zpravidla 5 vozů, tj. tak cca 200 tun, ty německé vozy byly lehké ... On ten jeho brejloveček mohl mít trochu vyšší výkon, konstrukčně má spalovací motor 1765 kW (Kyklop), na 753 (ex T478.3) měl snížený výkon 1325 kW.
A co třeba Bee272 apod. tahané 151 mezi Prahou a Ostravou?
PS: s lokomootivou řady 163/363 je těch 160 stejně důležitých jako rychlost 160 u Bdmtee tažených plecháčem/brejlovcem.
Tak jen vzpomínku na mládí. V polovině 80tých let když honili zpoždění, tak zkopce Holoubkov - Rokycany běžně jezdili jakoby na horní rychlostník. Místo 95 jeli 105, někteří jedinci až 110. Stejně tak Rokycany - Plzeň a opačně snaživci zvládali za 16min (nezastavující v Ro). Je zřejmé, že některé propady rychlosti (Ejpovice, Chrást plzeňské zhlaví-přejezd II/233, Bukovec u papírny) prostě ignorovali a jeli na I=130. Dost nepříjemné to bylo při výjezdu z posledního jmenovaného oblouku, kde se 25m pod tratí zrcadlí Berounka a při pomyšlení, že se to vysype a lidi se utopí...
Samozřejmě při nápravovém tlaku o 4tuny menším, než u elektrických mašin je to vpohodě. Dneska nikdo nepřekročí rychlostníky a spíše jede s Esem o 3-4km/h pomaleji je jízdní doba (zastavující v Ro) přesně 17:30 (myšleno před stavbou - dnes v rozestavěných Ro je po celé stanici 50km/h).
Jen připomínám, že rekord R459 (Mnichovák) Plzeň - Praha Smíchov byl 1:14 stejně jako např. Balt-Orient na HBrod - Brno.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.