Praha — České dráhy pokračují v hledání nových distribučních kanálů pro své tarifní produkty. Prodej síťových jízdenek ČD Net prostřednictvím řetězce supermarketů Lidl zaznamenal veliký úspěch, který minimálně v prvním případě nikdo nečekal. Lidl však již není jediným a exkluzivním partnerem. Dráhy navázaly spolupráci také s řetězci Kaufland, Globus a Pont. Každý z distributorů navíc prodává jiný druh jízdného. Prodejny Pont nabízí poukazy na zlevněné jednosměrné jízdenky mezi vybranými krajskými městy. V Globusu můžete již v těchto dnech zakoupit poukázku na zpáteční jízdenku na jakoukoliv relaci v České republice. Kaufland pak nabídne dárkové balení obsahující jízdenky a drobné pozornosti vhodné jako dar pro děti, které zároveň chcete vzít na výlet.
Pont, malé prodejny s občerstvením, které se nalézají obvykle na nádražích, už objevíte i mimo ně. Příkladem může být i kancelářský komplex The Park na pražském Chodově nebo pražské autobusové nádraží Florenc. Zde si můžete zakoupit poukazy na zlevněné jednosměrné jízdenky Českých drah. Kromě Chodova a Florence máte šanci v prodejně umístěné naprosti nádraží Ostrava–Svinov a ve fakultní nemocnici v Hradci Králové. Prodej probíhá od 1. června a v nabídce jsou vyjmenované relace mezi krajskými městy. Kompletní seznam najdete na stránkách Pont (viz zdroje). Ceny přibližně odpovídají SporoTiketům, které budou v prodeji od 13. června 2010. Zakoupené poukazy je nutné na pokladnách ČD nebo u průvodčího vyměnit za jízdenku. Platné jsou do konce roku 2010.
Graficky shodný poukaz získáte také v hypermarketech Globus. Ty od 1. června do 31. července, nebo vyprodání zásob prodávají poukazy na zpáteční jízdné v libovolné trase po České republice. Jeden stojí 250 korun. Jeden až dva poukazy si můžete zakoupit pouze při útratě nad 300 korun. Vyměnit je můžete shodným způsobem, ale až od 13. června tohoto roku. Zajímavostí také je, že mezi cestou směrem tam a zpět může uběhnout až 7 kalendářních dní. Doklady platí až do konce jízdního řádu dne 11. prosince 2010.
Třetím distributorem jsou supermarkety Kaufland. V nich bude možné zakoupit od 17. června do vyprodání zásob speciální tarifní dárkový set pro mladé. Tzv. „Elfíkova krabička“ bude obsahovat dvě jízdenky SoNe+ pro celodenní skupinové cestování o víkendu, plyšovou hračku — slona Elfíka — železniční mapu s tipy na výlety a magnetky. Cena dárkového balení je 890 korun. Jízdenka SoNe+ poskytuje možnost cestovat až pětičlenné skupině, kdy 2 mohou být starší 15 let, po celý den všemi vlaky Českých drah.
Zdroj: ČD pro Vás 6/2010 (PDF), Globus, Pont
Nejlepsi je ta pasaz o ZBYTECNEM utraceni tri stovek... Asi jsem hloupy, ale kdyz nakupuju v potravinach, tak kupuji to, co potrebuji a nechodim mezi regaly s myslynkou "hm, to je pekna zbytecnost, to si vezmu dvakrat"...
I kdyz solidni je i to o par korunkach. Tech par korunek casto muze predstavovat i polovinu ceny jizdenky. A fakt by mne zajimalo, jestli by ten stary dobrak karosa po skokovem zdrazeni o 100% napsal, ze vlastne vo hovno de a je to jenom par korunek. Pripadne proc tady treba kritizoval trebas ty pitomy zdravotvnicky poplatky - vzdyt jde jen o PAR KORUNEK...
Prostě jsem si prošel plánované cesty do půlky prosince, spočítal, které z nich by stály víc než 250 Kč a tolik lístků jsem si koupil. Klidně si tomu říkejte lidská blbost, mně je to jedno.
1) nepřeceňoval bych význam toho, že u ČD leží peníze zaplacené předem
LIDL jízdenek se prodalo řádově 10000. Předpokládejme, že tady je počet větší, řekněme 20000. Pak se utrží 5 miliónů, které lidé zaplatí teď, ale projezdí nejpozději do prosince, průměrně řekněme do září. Takže 3 měsíce bude 5 milionů ležet na účtě. Např. při úroku 3% je zhodnotím jen o 37 tisíc Kč. Takže skoro o nic.
2) rovněž bych nepřeceňoval oslovení nových zákazníků
Pro koupi jízdenky s platbou PŘEDEM se v hypermarketu (bez dalších informací, jízdního řádu apod.; nezapomeňte, že tato akce je výhodná jen od 100 km výše!) rozhodne jen ten, kdo by vlakem jel stejně. Takže čistý únik tržeb.
Nové zákazníky musím místo toho oslovovat v okamžiku, kdy se ROZHODUJÍ jakým způsobem někam jet. Na IDOSu, reklamou u novinového/časopisového článku o nějaké akci nebo destinaci, nebo na webu (správné SEO či přímo reklama na Googlu). Nebo například zahrnutím svých mezinárodních spojů PRG-VIE, PRG-BER, PRG-MUC, PRG-NUE, PRG-WAW, PRG-KSC do globálních leteckých rezervačních systémů.
Pozn.: Drazit se daly i listky z Lidlu... (nebo ne?)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.