..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
23.04.2010 (15:19)  
držím panu Jančurovi palce, ať mu to vyjde. Už se strašně těším na svezení. Každopádně mám strach aby tato krásná jednotka nebyla brzy pomalováná.
23.04.2010 (15:10)  
To jjjarda:děkuji za odkaz na server Strojvůdci.cz. Je to zajímavé,ale nějak mi to neleze do hlavy-kolik těch strojvedoucích vlastně firma má? Obsáhnout poznáním-myslím plnohodnotným-skoro celou republiku není úkol pro dvacet lidí.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
23.04.2010 (15:10)  
BronislavJ: Přesně tak. Se asi mám pos..t z toho, že mně ve vlaku přinese nějaká blondýna kafe a noviny. Nebo že nejedu na koženkový sedačce. Opravdu mám rád takovýhle podnikatele, co chtěj víc a víc a víc a víc. Tak dávejte mínusy, kamarádi vláčků.
registrovaný uživatel BronislavJ  mail  
23.04.2010 (15:00)  
Já osobně jim teda vůbec nefandím. A pro ty co nadávají na vedení ČD, tak bych tam chtěl vidět vás, to by dopadlo... :)
23.04.2010 (14:28)  
Tak jsem zvědavej, kde je potkáme, až pojedeme na Master of Rock. V tom nejdůležitějším úseku (Otrokovice-Vizovice) to ale asi nebude, tak už je kapacita vyčerpaná.
Určitě by to ale bodlo, i když bych si na to musel koupit extra lístek.
registrovaný uživatel Mysaq 
23.04.2010 (14:17)  
Taky drzim Jancurovi palce. Nemyslim, ze by si ze zlutejch vlacku meli vsichni hned sednout na zadek, ale konkurence na zeleznici patri. To co udelaly kraje je neomluvitelny a osobne doufam, ze se do toho vlozi EK.
23.04.2010 (13:59)  
Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů.

Toho se trochu obávám. Pokud bude nutné kupovat jízdenku předem na konkrétní spoje, značně to zúží možnost využití vlaků a) pro náhodné cesty, b) v případě zdržení se a zmeškání spoje. Tento model by byl pro veřejnou dopravu značně omezující. Když si představím, že bych si takto musel rezervovat místo třeba v pražské MHD... :( Doufám, že bude i jiná možnost. Jinak se celkové zlepšení nekoná, neboť hlavním účelem je pro mě přepravit se, kdy potřebuji, i v případě nepředvídatelného zdržení. Dnes mi stačí znát několik časových poloh spojů a mám téměř jistotu, že nezůstanu někde trčet. S rezervací nikoli.
23.04.2010 (13:35)  
Čekal sem, že redakce to tu natře na žluto jako to udělala s akci Najbrt ČD. Plus nějaké fotomože. Přece jen je to další z revolucí v České kotlince. Přeji p. Jančurovi ať mu to nakolejuje jako Siru Richardu Bransonvi s Virginem v Britanii. R. Jančura je pro mě takový novodobý T.Baťa. Chtělo by to víc takových lidí.
registrovaný uživatel Machy  mail  
23.04.2010 (13:27)  
Myslím, že pan Jančura je velice schopný a doufám, že se mu povede prosadit se a ukázat tak neorabanému molochu, jako jsou České dráhy, které spí ještě někde v dávným socialismu jak se má správně podnikat a co to znamená "vážit si cestujících".
23.04.2010 (13:20)  
jen pro doplnění - strojvedoucí pro regiojet jsou soukromí podnikatelé ze serveru Strojvůdci.cz a jezdí kromě RegioJetu i pro další dopravce. Původně jsou to zaměstnanci ČD a na každém spoji jezdí 2 strojvůdci.
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko