..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
14.04.2010 (12:01)  
JnR - neslovickar:-))
14.04.2010 (10:45)  
Tak třeba Německo zdaleka nemá národního dopravce téměř všude.

Líbí se mi model Velké Británie, kde se po národním dopravci slehla zem a železnice se změnila k nepoznání. Samozřejmě tam byly různé porodní bolesti, ale je to furt lepší než konzervování velmi zahnívajícího stavu.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
14.04.2010 (10:38)  
David Lipovský: spíš naopak, nikdo nikde nevzal informaci, že budou mít dvě jednotky, protože se objevila na webu RJ asi dnes ráno... Stejně nevím, jestli to na ten první den bude stačit, očekávám, že novináři budou schopní naplnit jednu jednotku sami... Ale až na počáteční nápor by to mohlo být postačující.
14.04.2010 (10:24)  
JK ml. : zajímavý výpočet, ale např. děčínské 814 mají průměrné denní běhy 492 / 436 km, olomoucké 810 např. 370 km. Takže to zase není nějaký převratný provozní výkon ...
registrovaný uživatel JnR 
14.04.2010 (10:18)  
kdo nema vlaky, nemuze nikde jezdit
A ČD vlaky mají? Vlakem nemyslím šrot typu 810, 560, B, Bt a spol, ale něco na úrovni 21. století. Od ČD taky pořád jen slyším co všechno nakoupí, ale na nádraží to nikde není vidět :-(
vlaky do Blanska a kazdy druhy do Letovic
V Blansku je potřeba jezdit až na zastávku Blansko_město. Možná by nemusel být problém se soupravově vrátit na nádraží a pak zase opačně pro cestující na zastávku a do Křenovic, ale jednodušší by bylo jezdit až do Rájce-Jestřebí.
registrovaný uživatel waszyn 
14.04.2010 (9:01)  
xanri05: jestli to nebude tim, ze na zapade ten celonarodni dopravce neprovozuje bordel na koleckach. A tim, ze pokud se s tim nepodarilo nic udelat za 20 let, jestli uz by nemeli dostat sanci i jini.
Nebo si mame pockat dalsich 20 a verit, ze se neco zmeni? Nez nam skodovka vyvine vsechno co se potrebuje nahradit a statni dopravce to od ni za premrstenou cenu nakoupi?
Ja se osobne primlouvam za to dat sanci i jinym dopravcum a vyrobcum existujicich a funkcnich vozidel.
14.04.2010 (6:21)  
Nevim, kdo zde vzal info ze RJ bude mit jen jednu jednotku, dle informaci z webu RJ bude mit pronajate dve jednotky... Takze urcite v pripade navalu cestujicich je bude spojovat a bude mit provozni zalohu...
Stale si myslite ze by nedokazal zajistit zeleznicni dopravu v celem kraji?
registrovaný uživatel M 
14.04.2010 (0:21)  
Mam pocit, ze kdyby dokazal pokryt 90% trati, tak prijde nekdo, kdo napise "hm, 90% to pokryje kazdy, ale at si zkusi 100%"...
(A kdyby pokryl 100%, tak se bude vycitat, ze neobnovil provoz na zrusenych tratich)
registrovaný uživatel JK ml. 
13.04.2010 (23:55)  
Pochopil jsem to dobře že na tuhle reklamní akci bude nasazeno jedno vozidlo, čtyři strojvedoucí a zřejmě i čtyři stevardi????Kilometry jsem zkusmo sečetl podle dostupného jř v sumě za celou akci něco přes 5100km, pokud jsem neuděal botu, denně v průměru něco pod 370 poctivých lokálních kilometrů (kromě pojížděk po ústí tedy), žádný "údržbový výběh" ve 80-100kmh na koridoru.............A motor se kromě noci nezastaví za celý den, myslím jako zátěžový test v reálných podmínkách je to ideální myšlenka.A dobrá reklama i pro majitele stroje. Kolik by tak bylo reálné jízdné v těhle propagovaných případech? Soudím, že kdybych v budoucnu tímhle vláčkem chtěl někam dojet za 5Kč na zpáteční jízdenkku, dojel bych přesně tak daleko jako s čd......Akci v principu fandím, už je to o krok dál než expresy do Ostravy, už to pojede i po trati a nejen na netu.:-)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.04.2010 (23:33)  
doomlukas: na nejakou lokalku mozna snad lze pustit amatery, ale ta firma si proboha dela zalusk na 1/2 republiky a po kolejich jim neprojelo ani kolo. To je oc tu bezi!
A proc vlastne ma chytry a vyzdvihovany "zapad" temer vsude narodniho dopravce?
A proc vlastne nejde pan Zlutas na Slovensko? Nedavno hlasil, ze tam je zeleznice liberalni a ze ho uvitaji s otevrenou naruci!

No, nechme toho - pan je podnikatel a tak bude jiste bojovat dal. Sam vi, ze bez prace nejsou kolace. Vsak to nakonec dela pro blaho nas vsech. Prece nenecha letat pecene holuby do chrtanu CD, ze :)
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko